Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Fascisme er da tillatt å bruke. Deg om det. Selv bruker jeg og leser høyreekstrem og fascist som synonymer. Høyresiden er et så upresist begrep at jeg ikke legger noe vekt i det. Liberalister og konservative er jo begge regnet for å være på høyresiden, selv om de er dypt uenige i en rekke ting. Historisk sett kan man bli plassert til høyre politisk utelukkende av å motarbeide venstresiden.

 

Men nå fins det faktisk en egen tråd som tar opp dette temaet? (Eller ble den stengt?)

5301631[/snapback]

 

Finns en egen tråd om dette, dog til og med læreren min i norsk og historie tenkte på nazisme/nynazisme når han hørte ordet høyreekstrem. Generelt blandt folk i dag, er nettopp betegnelsen høyreekstrem et annent ord for nazisme noe jeg syns er latterlig, og enda værre å "forsvare" det begrepet.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bush lite populær president

 

Kun 9 prosent av de 662 personene som var med i målingen, sier Bush er deres favoritt blant de ti presidentene. På toppen troner John F. Kennedy med 26 prosent av stemmene, mens Bill Clinton får 25 prosent og Ronald Reagan får 23 prosent.

 

Bush havnet også på bunnen av listen når det gjelder spørsmål om økonomisk politikk og hvor effektiv politikken hans er. Han havner imidlertid på toppen av listen som den mest krigerske av de ti siste presidentene.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299344

Lenke til kommentar

Når ble presidentjobben en popularitetskonkurranse? :hmm:

 

At Bush er upopulær kommer av at han har tatt noen kontroversielle avgjøresler. Og det får fart i alle de negative menneskene som kun vokner til live når det er noe nytt dem kan være imot.

 

FrP er også det mest forhatte partiet i Norge, fordi partiet er uontroversielt og ikke bare messer standardsvarene. Allikevel er partiet populært hos sin menighet, og relativt stort. Så man kan også være populær og upopulær på samme tid.

Lenke til kommentar

Hvorfor han er upopulær? Vel, for å sitere slutten av artikkelen:

 

Men det er kanskje en trøst at amerikanerne har tro på at han er den som er best egnet til å ta den rette avgjørelsen, selv om den er upopulær.

 

Klart man ikke er populær når man ikke tar populistiske beslutninger. Om han tronet øverst ville han nok bli beskyldt for å være en populist og veiking.

 

Dog tror jeg også det at han fremstår som en komplett idiot til tider også hjelper på å sende han nedover listene.

 

http://www.snabbstart.com/film/george-bush-spindoctor.aspx

http://homepage.mac.com/onegoodmove/movies/ds011305iraq.html

http://www.muchosucko.com/video-oreillyinterviewsbush.html

http://www.muchosucko.com/video-willofthepeople.html

http://www.eternalfun.com/movies/sovereignty.wmv

 

"You violated the one question rule" :whistle:

 

Alt hentet fra humor delen av forumet vårt. Klart at når slikt flyter rundt på nettet så skader det nok helhetsinntrykket av mannen litt ;)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Når ble presidentjobben en popularitetskonkurranse? :hmm:

 

At Bush er upopulær kommer av at han har tatt noen kontroversielle avgjøresler. Og det får fart i alle de negative menneskene som kun vokner til live når det er noe nytt dem kan være imot.

 

FrP er også det mest forhatte partiet i Norge, fordi partiet er uontroversielt og ikke bare messer standardsvarene. Allikevel er partiet populært hos sin menighet, og relativt stort. Så man kan også være populær og upopulær på samme tid.

5304063[/snapback]

 

Hvorfor har du en tendens til å bestandig prøve å vinkle et innlegg du ikke liker til en negativ ting om den som postet det??

 

Og det får fart i alle de negative menneskene som kun vokner til live når det er noe nytt dem kan være imot.

Mine antall poster skulle vel tilsi at jeg også har vært våken ellers :)

Men siden du ikke klarer å godta at noen viser en annen side av noe enn den du liker så er det sure miner med en gang :)

Vil bare orientere deg om at jeg ikke har noe mot verken USA eller Bush generelt sett,jeg er motstander mot måten krigen i Irak ble startet på og det er noe helt annet her hadde jeg vært like stor motstander uansett hvilket land som hadde gjennomfort den på de premissene, men det er en annen diskusjon :)

God Jul.

mvh. Snekker`n :xmas:

Lenke til kommentar
Når ble presidentjobben en popularitetskonkurranse? :hmm:

 

At Bush er upopulær kommer av at han har tatt noen kontroversielle avgjøresler. Og det får fart i alle de negative menneskene som kun vokner til live når det er noe nytt dem kan være imot.

 

FrP er også det mest forhatte partiet i Norge, fordi partiet er uontroversielt og ikke bare messer standardsvarene. Allikevel er partiet populært hos sin menighet, og relativt stort. Så man kan også være populær og upopulær på samme tid.

5304063[/snapback]

 

Hvorfor har du en tendens til å bestandig prøve å vinkle et innlegg du ikke liker til en negativ ting om den som postet det??

5304368[/snapback]

Det har jeg ikke gjort. Hvor står det noe som helst om deg i innlegget mitt? Hvorfor er du så overfølsom?

Lenke til kommentar

Innvandrer med samme kultur som vår egen ja. Dansk og norsk er ganske like språk uansett. Den nye kongefamilien fant seg godt til rette i Norge, og inrettet seg også etter landet. Istedenfor mye pomp og prakt, så var de mer nøysommelige. Akkurat som nordmenn ellers var.

 

Men så er det altså ikke så vanskelig å integrere noen som har samme kulturbakgrunn som landet de kom til heller da.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke, likevel tror jeg du vil få probleme med å finne innvandrerfamilierer som har stukket av med mer penger fra statskasse enn den jeg har nevnt.

 

Vi har med andre ord fastslått at århundrets nordmann var - inter alia - en innvandrer som hentet kone fra utlandet og en som har mottatt mye støtte fra den norske stat (det du velger å kalle snylting). Man burde kanskje være noe forsiktig med å kritisere innvandrere som en mener kun kommer hit for å snylte på statskassen og som henter koner fra utlandet, de kan faktisk ende opp som gode nordmenn.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Kanskje ikke, likevel tror jeg du vil få probleme med å finne innvandrerfamilierer som har stukket av med mer penger fra statskasse enn den jeg har nevnt.

Så er det få som har hatt så mye å si for landet også da. Ikke minst under andre verdenskrig, da de virket som en samlende kraft, og som ga folket håp. I alle år har de også vært ambassadører for landet og knyttet viktige bånd til andre land.

 

De har ikke stukket av med penger. De har derimot tilført oss mye i form av nettopp "ambassadørvirksomhet".

 

Vi har med andre ord fastslått at århundrets nordmann var - inter alia - en innvandrer som hentet kone fra utlandet og en som har mottatt mye støtte fra den norske stat (det du velger å kalle snylting).

Feil. Han mottok penger fra staten fordi han gjorde en viktig jobb for landet.

 

Man burde kanskje være noe forsiktig med å kritisere innvandrere som en mener kun kommer hit for å snylte på statskassen og som henter koner fra utlandet, de kan faktisk ende opp som gode nordmenn.

Kongefamilien strebet fra første stund etter å være gode nordmenn, og de gjorde alt de kunne for å vise at folket hadde tatt et riktig valg. Så langt har de ikke skuffet. Vår neste konge ser også ut til å bli en svært positiv person å ha i denne stillingen, akkurat som hans far, bestefar og oldefar.

 

Du kan ikke sammenligne kongefamilien med fjernkulturelle innvandrere som kommer til velferdssamfunnet vårt.

Lenke til kommentar

Jeg har utelukkende påpekt en del like trekk, som eksisterer enten du liker det eller ikke. Ettersom du trekker inn fjernkulturelle, hvor det har vært en del snakk om problemer med gifte blant søskebarn: også her viser kongefamilien likhetstrekk - både Haakon VII og Olav V holdt seg til sine kusiner da de valgte livsledsager.

 

Det endret seg dog ved tredje generasjons innvandrer: Kong Harald av Norge (som for øvrig er halvt svensk, kvart engelsk og kvart dansk)

 

Og jeg har ikke sagt noe om hva kongefamilien har gjort de siste 100 år, det er ikke uten grunn Olav ble valgt, men som sagt, likhetstrekk til andre innvandrere finner man.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299536

Beredskapstroppen burde stoppet «Elektron»

 

Sivilister : :roll:

 

Hva kan man si? Når det ikke blir ansett som trygt for Marinejegere eller KJK gutta å borde båten, så er det ihvertfall ikke tryg for beredskapstroppen til politiet som knapt når MJK og KJK til knærne når det kommer til erfaring for slikt.

 

Trodde tankeløse Macho utspill var forbeholdt oss i militæret. :whistle: Men tydeligvis ikke....

Lenke til kommentar

Her er en liten vri:

Høybråten forsvarer røykerene

 

Må si meg enig med mannen. Er selv for røykeloven, men her går man litt langt.

 

For ordens skyld har jeg fått litt sansen for denne mannen. Bedret inntrykket jeg hadde av ham gjennom hele valgkampen. Dette på tross av at han representerer et av de partiene jeg liker minst og fører en politikk som jeg ofte er uenig i.

 

Er ikke så mye "mørkemann" som enkelte vil ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...