Aiven Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne jentungen kom inn på stortinget fra Møre og Romsdal. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne jentungen kom inn på stortinget fra Møre og Romsdal. Flott! Hvorfor skal det bare være gamlinger som har bestemt seg for hva de skal mene resten av livet som skal sitte der? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det er nok av kunnskapsløse og selvsentrerte politikere på Stortinget fra samtlige partier. Det kan du enkelt se når de må svare på faktaspørsmål. Jeg skjønner ikke hva som får folk til å tro at disse er så mye bedre skikket til å styre ens eget liv enn seg selv. Personlig tror jeg det har med frihetsfølelsen av at en vet at det ikke er ens eget ansvar hvis ting går dårlig, slik at en kan skylde på andre. Hvorfor vil folk la seg styre av politikere når en ser slike saker som Avien viser til (og ta et raskt google-søk så finner dere flere kunnskapsløse politkere hvis dere tror at dette bare er et enkelttilfelle)? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Hvorfor vil folk la seg styre av politikere når en ser slike saker som Avien viser til (og ta et raskt google-søk så finner dere flere kunnskapsløse politkere hvis dere tror at dette bare er et enkelttilfelle)? Det kan jo komme av at det er bedre enn å bli styrt av markedskreftenes frie spill? Mennesket er et lett påvirkelig vesen, som gjerne lar seg forme av den som vet hvordan det fungerer. Det er dagens forbrukssamfunn et godt bevis på, selv om det kunne vært verre enn i Norge. Endret 16. september 2009 av AvieN Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det er forsåvidt sant, men folk burde ihvertfall sørge for å få politikken mer på lokalt nivå og ikke sentrere og styrke makten hos noen få. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne jentungen kom inn på stortinget fra Møre og Romsdal. Flott! Hvorfor skal det bare være gamlinger som har bestemt seg for hva de skal mene resten av livet som skal sitte der? Fordi de har et arbeidsliv bak seg, lang livserfaring, og har kunnet bestemme over sin egen kropp i mer enn fire år. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne jentungen kom inn på stortinget fra Møre og Romsdal. Flott! Hvorfor skal det bare være gamlinger som har bestemt seg for hva de skal mene resten av livet som skal sitte der? Fordi de har et arbeidsliv bak seg, lang livserfaring, og har kunnet bestemme over sin egen kropp i mer enn fire år. Og ser vi på noen av sitatene som har dukket opp her samt politikere under et ser det ikke akkurat ut til å være noen overveldende fordel. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Men de vet gjerne ikke hvordan det er å være ung? Ærlig talt så blir det feil å dømme en ung stortingsrepresentant nord og ned før hun i det heletatt har satt sin fot på stortinget. Og det gjelder pokker meg uansett om de hører til SV eller Rødt. Hadde du postet den posten din om det hadde vært en ung SV-politiker, Avien? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne jentungen kom inn på stortinget fra Møre og Romsdal. Flott! Hvorfor skal det bare være gamlinger som har bestemt seg for hva de skal mene resten av livet som skal sitte der? Fordi de har et arbeidsliv bak seg, lang livserfaring, og har kunnet bestemme over sin egen kropp i mer enn fire år. Og ser vi på noen av sitatene som har dukket opp her samt politikere under et ser det ikke akkurat ut til å være noen overveldende fordel. Hva er sammenligningsgrunnlaget? Vet du om et samfunn i verden som utelukkende er styrt av ungdommer? Men de vet gjerne ikke hvordan det er å være ung? Ærlig talt så blir det feil å dømme en ung stortingsrepresentant nord og ned før hun i det heletatt har satt sin fot på stortinget. Og det gjelder pokker meg uansett om de hører til SV eller Rødt. Hadde du postet den posten din om det hadde vært en ung SV-politiker, Avien? Jeg hadde. Unge sosialister og unge freppere er de mest rabiate, umodne og useriøse av alle ungdomspolitikere. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne jentungen kom inn på stortinget fra Møre og Romsdal. Flott! Hvorfor skal det bare være gamlinger som har bestemt seg for hva de skal mene resten av livet som skal sitte der? Fordi de har et arbeidsliv bak seg, lang livserfaring, og har kunnet bestemme over sin egen kropp i mer enn fire år. Og ser vi på noen av sitatene som har dukket opp her samt politikere under et ser det ikke akkurat ut til å være noen overveldende fordel. Hva er sammenligningsgrunnlaget? Vet du om et samfunn i verden som utelukkende er styrt av ungdommer? Logisk! En ungdom inn på tinget. Demografisk spredning og plutselig ser du for deg samfunn utelukkende styrt av ungdommer? Forøvrig: http://areslettan.blogg.no/index.html Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Logisk! En ungdom inn på tinget. Demografisk spredning og plutselig ser du for deg samfunn utelukkende styrt av ungdommer? Forøvrig: http://areslettan.blogg.no/index.html Jeg tror du misforstår. Din påstand : Alder og livserfaring ser ikke ut til å være en fordel. Mitt svar: Kan du vise til et samfunn som ikke er styrt av mennesker med alder og livserfaring. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg hadde. Unge sosialister og unge freppere er de mest rabiate, umodne og useriøse av alle ungdomspolitikere. En del av de vokser nok på seg litt moderasjon, ja. Ser den. Men alike veil, å dømme henne før hun har fått vist om hun duger til noe er i mine øyner feil. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Logisk! En ungdom inn på tinget. Demografisk spredning og plutselig ser du for deg samfunn utelukkende styrt av ungdommer? Forøvrig: http://areslettan.blogg.no/index.html Jeg tror du misforstår. Din påstand : Alder og livserfaring ser ikke ut til å være en fordel. Mitt svar: Kan du vise til et samfunn som ikke er styrt av mennesker med alder og livserfaring. Blir vanskelig å finne et samfunn som ikke er styrt av mennesker som har alder og livserfaring. Det er et tomt jorde ikke langt unna. Det burde vel kunne regnes ettersom det ikke er mennesker av alder eller livserfaring. Men utover det. Svakt. Underforstått at alle mennesker er av alder og livserfaring. Poenget mitt var vel heller at "alder og livserfaring" ikke er garanti for kunnskap eller rasjonalitet. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg hadde. Unge sosialister og unge freppere er de mest rabiate, umodne og useriøse av alle ungdomspolitikere. En del av de vokser nok på seg litt moderasjon, ja. De blir vel bare flinkere til å pakke inn meningene sine. De fleste sosialister og freppere bevarer dessverre trangsyntheten og fanatismen gjennom hele livet. (Bortsett fra enkelte sosialister som kommer til penger, eller freppere som havner i uføre). Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Logisk! En ungdom inn på tinget. Demografisk spredning og plutselig ser du for deg samfunn utelukkende styrt av ungdommer? Forøvrig: http://areslettan.blogg.no/index.html Jeg tror du misforstår. Din påstand : Alder og livserfaring ser ikke ut til å være en fordel. Mitt svar: Kan du vise til et samfunn som ikke er styrt av mennesker med alder og livserfaring. Blir vanskelig å finne et samfunn som ikke er styrt av mennesker som har alder og livserfaring. Det er et tomt jorde ikke langt unna. Det burde vel kunne regnes ettersom det ikke er mennesker av alder eller livserfaring. Men utover det. Svakt. Underforstått at alle mennesker er av alder og livserfaring. Poenget mitt var vel heller at "alder og livserfaring" ikke er garanti for kunnskap eller rasjonalitet. Det er selvsagt ingen garanti på noen måte, men jeg vil heller at samfunnet skal styres av en middelmådig politiker med arbeidserfaring og livserfaring enn en middelmådig politiker som nettopp er ferdig på videregående skole. Ikke derved sagt at denne jenta er middelmådig. Jeg har ingen kjennskap til henne. Endret 16. september 2009 av Spenol Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg hadde. Unge sosialister og unge freppere er de mest rabiate, umodne og useriøse av alle ungdomspolitikere. En del av de vokser nok på seg litt moderasjon, ja. De blir vel bare flinkere til å pakke inn meningene sine. Det var vel det jeg reagerte mest på; Avien hadde uthevet ting for å påvise uvitenhet (antar jeg). Fortrekker folk som ærlig innrømmer at de ikke vet fremfor mer "erfarne" folk som kamfulerer det mengder av pisspreik. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det er selvsagt ingen garanti på noen måte, men jeg vil heller at samfunnet skal styres av en middelmådig politiker med arbeidserfaring og livserfaring enn en middelmådig politiker som nettopp er ferdig på videregående skole. Er selv skeptisk til politikere som ikke har annen yrkeserfaring enn å være politiker. Men det gjelder selv om personen er 22 år eller 70. Utdanning utover videregående er absolutt en fordel. (Tenker med skrekk på tiden da Djupedal var Kunnskapsminister) Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Fortrekker folk som ærlig innrømmer at de ikke vet fremfor mer "erfarne" folk som kamfulerer det mengder av pisspreik. Sanne ord. Et godt eksempel på dette er jo AP-politikeren fra sitatet som sindres postet, som sto på sitt om at utbyttebetaling ikke forandret verdien på selskapet, selv om grunnleggende kunnskap om aksjemarkedet (for ikke å snakke om enkel logikk) tilsier at det gjør det. Uvitende mennesker som ikke har selvinnsikt og ydmykhet er hakket mindre tillitsvekkende enn uvitende mennesker som innehar den kvaliteten. Sistnevnte vil ihvertfall innrømme at de trenger hjelp og innspill når de ikke vet noe, mens uvitende mennesker uten selvinnsikt vil tro at de vet selv best. Det optimale er jo selvfølgelig folk som ikke trenger å innrømme at de ikke vet eller bløffe om at de kan det, men faktisk innehar mye og bred kunnskap. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det er selvsagt ingen garanti på noen måte, men jeg vil heller at samfunnet skal styres av en middelmådig politiker med arbeidserfaring og livserfaring enn en middelmådig politiker som nettopp er ferdig på videregående skole. Er selv skeptisk til politikere som ikke har annen yrkeserfaring enn å være politiker. Men det gjelder selv om personen er 22 år eller 70. Utdanning utover videregående er absolutt en fordel. (Tenker med skrekk på tiden da Djupedal var Kunnskapsminister) Selvsagt. Politiske broilere ødelegger samfunnet, og derfor er det ikke bra at vi nå får enda en broiler på Stortinget. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Venstrestemmer går ikke nødvendigvis utover Høyre De mistet velgere til Høyre jo. Hadde de ikke det, hadde Høyre gjort et dårligere valg. men det er uansett mandatene som avgjør. Om Venstre hadde kommet over sperregrensen ville de vært i stand til å få en del utjevningsmandater, og dermed vippet flertallet over til ikke-sosialistisk side. Og så hadde de likevel levert makten til Jens. Venstre har hele tiden støttet en borgerlig regjering, og kun det. Det har Sponheim gjort veldig klart. Nei, han har gjort det klart at han heller vil ha Jens enn Jensen. Venstre er på ingen måte avskrevet. Jo, vi får håpe det. Forsvinner de ut for godt neste gang blir det stor glede her i stua. Frp er forøvrig ikke borgerlige Jo, det er de. Frp i regjering er like sannsynlig som at Norges hovedstad vil flyttes til Lofoten. Frp vokser og vokser. Skjønner at de som har et litt irrasjonelt og hysterisk forhold til nesten 1/4 av landets velgere ikke liker det... Frp bryr seg åpenbart ikke om å få gjennomslag for sin politikk, men fokuserer kun på regjeringsmakt. Nei, Frp fokuserer på at nesten 1/4 av velgerne ikke lenger skal holdes utenfor hvis det skal bli en borgerlig regjering. men Frper som du er, må du selvfølgelig ikle deg offerrollen og legge all skyld på andre Jeg er da ikke noe offer. Kanskje du føler deg som et offer hvis noen snakker litt hardt til deg, men det får du stå for selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå