Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Rimelig provoserende med folk fra utkant-Norge som mener at industri og primærnæringene er det eneste som kan skape verdier og at det er Oslofolk som subsidieres, når man ser tall som dette. Men på den annen side er det kanskje ikke så rart, å innse at tjenesteyting også er en form for verdiskapning krever at man har en grunnleggende forståelse av det abstrakte, og det er det jo ikke alle som har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjernet køen? Nei, de kommer forsatt til å ha kø så lenge det er kun et felt å kjøre igjennom tunellen i Assurdiagonalen som er avkjørselen til Siggerud og Langhus. Med mindre de gjør noe med akkurat det så kommer det forsatt til å være kø på E6.

Om det skal gjøres noe med akkurat dette vet jeg ikke men jeg kan ikke se utifra de gangene jeg har kjørt dere at det skal gjøres noe med.

Fant dette kartet på vegvesenets nettsider. Som du ser blir det krysset du snakker om ikke en del av nye E6.

post-51689-1252501241_thumb.jpg

Når denne tunnelen åpnes blir det sammenhengende firefelters vei fra Oslo til svenskegrensa. Egentlig er det litt "unorsk" å ha en så god, sammenhengende veistandard. :ermm:

Og når svenskene blir ferdig med veien på sin side (2013) blir Norge endelig en del av det europeiske motorveinettverket.

Tror ikke vi snakker om samme sted i det hele tatt.

Se på den linken her: http://maps.google.com/maps?f=d&source...1929&num=10

Ser du punkt A? DER skal alle biler som skal videre og ikke skal igjennom til Siggerud eller igjennom Assurdiagonalen over i venstre felt for å komme seg videre på E6/E18.

Se på veimerkingen bortover den strekningen, trafikken strupes igjennom den tunellen noe som skaper kø fordi folk klarer aldri å være oppmerksom på hvilket felt de skal ligge i eller at de driter å legge seg i korrekt felt i god tid på forhånd. Med mindre de gjør om det så vil det allikevell være suppedritjævla treigt E6.

Lenke til kommentar
Ser du punkt A? DER skal alle biler som skal videre og ikke skal igjennom til Siggerud eller igjennom Assurdiagonalen over i venstre felt for å komme seg videre på E6/E18.

Se på veimerkingen bortover den strekningen, trafikken strupes igjennom den tunellen noe som skaper kø fordi folk klarer aldri å være oppmerksom på hvilket felt de skal ligge i eller at de driter å legge seg i korrekt felt i god tid på forhånd. Med mindre de gjør om det så vil det allikevell være suppedritjævla treigt E6.

Ok, da misforsto jeg nok. Grunnen til at det strupes inn der er vel fordi gamleveien bare hadde et felt. Det står på Vegvesenets hjemmesider at E6 skal være firefelts motorvei fra Oslo bygrense til svenskegrensen så jeg kan ikke se noen logisk grunn til at de skal la være å legge opp til to felter nå.

Lenke til kommentar

hmm, kan det være at Frp faktisk har et poeng når de vil kutte ned statstøtte til diverse sære kulturaktiviteter?

Antar denne ikke ville passert nåløyet hos Frp i allefall. Bedøm selv og kommenter gjerne :p

(p.s. i rettferdighetens navn bør vel tillegges at Sidsel Endresen er en eminent artist, men detta stykket var über sært)

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av kunstverdenen er som følger: Har man først fått bred anerkjennelse som talentfull kustner for noe en har gjort vil folk slutte å være kritiske til det du gjør senere. Hvis en opinionsdannende kommentator genierklærer deg fortsetter dette stempelet å være festet til ditt navn samme hvor sært/banalt ditt senere arbeid viser seg å være.

Jeg maler med en bred pensel her nå, ja, men tror ikke dette er noen helt urepresentativ framstilling av sannheten.

Lenke til kommentar

Akkurat det er vel ikke noe ukjent fenomen i noen bransjer. Hvis en kjendis eller ekspert skryter av en restaurant er det full-booket i måneder, uansett hva slags søppel de lager etc. Det er bare tiden som kan vise hva som overlever og vi har ikke noe å tape på å finansiere prosjekter som det er usikkert om har livets rett over tid.

Lenke til kommentar

Det der var nå langt mer interessant enn Ole Ivars og elg i solnedgang. Joda, det er sært, men hva så? Kulturen trenger slikt, trenger noen som går foran og utfordrer grensene. Elementer av det som til enhver tid er avantgarde vil bli tatt opp i mainstreamen.

Edit: Forøvrig så er det nå sikkert kjempegøy for FrP å trekke frem Vinge/Müller og en og annen fattig kunstner som får prosjektstøtte til et eller annet absurd kunstprosjekt. Men hvor relevant er det? Hvor mye av kulturbudsjettet går til slike grensesprengende prosjekter? Har ikke vi som nasjon råd til å støtte opp under "sær" kunst som alle ikke forstår seg på?

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Det der var nå langt mer interessant enn Ole Ivars og elg i solnedgang. Joda, det er sært, men hva så? Kulturen trenger slikt, trenger noen som går foran og utfordrer grensene. Elementer av det som til enhver tid er avantgarde vil bli tatt opp i mainstreamen.

Jeg er forsåvidt enig. Men jeg tror mange blir "tatt litt på senga" i møtet med disse "grensesprengerne" siden det de holder på med sjelden når ut over en snever krets av spesiellt interesserte. Dessuten er vi vel ikke vant med at artister "bruker seg selv" på en så utfordrene måte. Men det er i grunn modig gjort, så bare av den grunn fortjener det kudos.

Lenke til kommentar
Akkurat det er vel ikke noe ukjent fenomen i noen bransjer. Hvis en kjendis eller ekspert skryter av en restaurant er det full-booket i måneder, uansett hva slags søppel de lager etc. Det er bare tiden som kan vise hva som overlever og vi har ikke noe å tape på å finansiere prosjekter som det er usikkert om har livets rett over tid.

Det er snakk om flerfoldige millioner som kunne ha blitt brukt på andre ting. Selvfølgelig har vi noe å tape på det.

At noe er mer interessant enn Ole Ivars er vel ikke akkurat det beste argumentet for at det er snakk om kunst som er så god at den er verdt støtte over statsbudsjettet. Her argumenterer du for at det har sin plass i kunstverdenen, noe ingen har bestridet, det som er blitt stilt spørsmålstegn ved er hvorvidt man burde finansiere det over skatteseddelen.

Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg mer enn pengesummene, er den veldig smale kretsen som sitter og bestemmer hvem som skal få penger på 100% subjektivt grunnlag. Vi har et lite kunstmiljø i Norge, og det er særdeles vanskelig å unngå særbehandling, vennetjenester, "hevn" osv når det er så mye penger til utdeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...