Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er vel strengt tatt det. Samtidig er det helt vanlig at den sittende regjering utnytter situasjonen rett foran et valg til enten å skjule ting eller til å foreta hasteavgjørelser som de vet en ny regjering ikke vil gjennomføre. For eksempel godkjente den forrige Bondevik-regjeringen en lang rekke privatskoler rett før siste valg fordi de visste at en eventuell rød-grønn regjering ikke ville godkjenne dem.

Lenke til kommentar

Rema 1000 vil starte eget meieri

Ser ut til at det er på høy tid at det kommer konkurranse:

Det er 300 prosent dyrere å produsere en liter melk i Norge enn i Danmark. Bonden får noe av det samme som i Norge, så kan du jo selv tenke deg, sier Rema-sjef Ole Robert Reitan.

 

A propos landbruk:

Kjøpte noen franske poteter i dag istedenfor norske, selv om prisen var mangedoblet. Man da slipper jeg å skrubbe av jord før jeg koker dem, slipper å skrelle dem (skallet går greit å spise, men man må kanskje være vant med det), og det er bedre smak. Nordmenn begynner å bli såpass rike at en del tillegger maten mer verdi enn kun ernæring. Bønder som skjønner dette kan tjene godt på det uten å be om større subsider.

Lenke til kommentar
Mitt inntrykk via media er at ATV er ganske lunefulle doninger som hopper & spretter både hit og dit, og at det er en del stygge ulykker (selv på flatmark) Hvordan skal man forresten snø-måke dette raklet av en "vei"? Hvor lenge holder du ut på en ATV i 25 kuldegrader og nordavind? Ser liksom for meg diverse redningsaksjoner inn på vidda for å hente ut havarert manskap. :p

Snøscooter kanskje?

 

"Reagerer" også på antallet 500 stk. :roll: Nå vet jeg ikke størrelsen på den avd. som driver grensepatruljering, men høres mer ut som man har kjøpt en ATV til hver soldat i hele bataljon. Håper de har førstehjelp veskene klare når den gjengen kommer sprettene :ph34r:

 

Hva er "galt" med den gamle ærverdige beltevogna? Solid, driftsikker, og ga ly og varme.

 

Jeg mistenker at Forsvaret liksom skal være "trendy" med disse doningene.

Poenget er at barmarkskjøring er noe piss for naturen. Skal du bruke beltevogn må du også bygge 10 ganger mer solde plankeveier. ATV er også mer mobile og hendige, men de bruker også, riktig nok et lavt antall, beltevogner.

 

Forsvaret i Norge er vel ikke akkurat kjent for å være trendy så det er et dumt argument.

Lenke til kommentar

Her er forresten MTB'ene jeg nevnte tidligere. Hver og en oppgradert/modenisert for 90 millioner. Selges fullt stridsklare m. våpensystemer for 25 mill/stk. Løp & kjøp :D

 

6 x MISSIL TORPEDO BOATS

http://www.auksjon.no/BoatView.aspx?BID=58

 

btw, med alt snakk om nordområdene, miljøkriminalitet til sjøs, suverenitet-spm. etc. nå om dagen, får man håpe ikke Staten/Forsvaret senere plutselig finner ut at man trenger økt patruljering/kapasitet osv. Blir vel mye dyrere å anskaffe matriellet på nytt igjen, enn å beholdt disse fullt fungerene fartøyene :roll:

Lenke til kommentar
*snip*

 

Interessant.

 

If there is no response from this market, the vessel will be sold to other countries who Norwegian Minister of Foreign Affairs and USA goverment accsept

 

Enda et tegn på at det er USA som styrer norsk utenrikspolitikk? Kjekt å ha en herre å logre til? :p

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Stusset også over at det må godkjennes både av Nato og USA.

 

NATO er ikke engang nevnt i den engelske versjonen. Av dette kan man slutte at det er kun potensielle norsktalende kjøpere som må forholde seg til NATO, mens resten av verden behøver bare ta hensyn til Norge og USA :)

 

 

Neida, tror dere er inne på noe gutter. Jeg stusset veldig. Forøvrig bærer annonsen preg av skrivefeil og slurv. Ikke akkurat hvordan man burde forvalte 150 millioner for den norske stat. Må være en nokså inkompetant slask de har puttet i den stillingen der.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ganske morsom ide vår lærer grublet på:

 

For å redusere dårlig oppførsel i trafikken kunne vi brukt f.eks at alle bilistenes navn sto på toppen av bilen, slik at alle ser hvem som kjører som en idiot.

Eller at alle biler som har blitt tatt for trafikkbrudd ble merket på en eller annen måte, slik at alle kunne se det.

 

Eventuelt noe lignende? Hva tror dere?

 

Ja det blir en litt gammeldags synd og gapestokk taktikk, men jeg har ikke noe problem moralsk med dette.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Dette sa politikerne om fildeling.

 

Knudsen manifesterer Frps stilling som aspirerende fascistparti, Giske ønsker å forme ungdommen i sitt bilde og fjerne uønsket oppførsel, Lysbakken logrer for AP, Skei Grande slites mellom egne meninger og frykten for å virke ekstrem, mens Tommesen er et eksempel på hvor selvsikker man blir om man er totalt ignorant. Alt i alt en tragisk oppvisning av tom retorikk, hvor man unngår pinlige spørsmål som: Bør man kriminalisere halve Norges befolkning? og fremmer løgner om at "de største opplasterne tjener masse penger". Salen full av lobbyister. Skuffende, spesielt av SV og V.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

5 BISTANDSMILLIARDER BLIR I NORGE: - Politikerne vil beholde bistandsmilliardene her

 

Minst 5 milliarder kroner av de totale bistandspengene på 26,2 milliarder kroner Norge gir årlig blir igjen i Norge. Det har tidsskriftet Kapital anslått. (...)

 

Verdensbanken anslår at mellom 30 og 70 prosent av bistandspengene misbrukes. Av de 26,2 milliardene Norge gir i bistand hvert år kan det eksempelvis derfor være opptil 18 milliarder som ikke når frem der hjelpen trengs. Heller ikke på dette feltet har Norad noen tall. (...)

 

- Hvis folk visste hvor mange tusen mennesker i Norge som arbeider med bistand og livnærer seg på det så vil man bli skremt. Det finnes over hundre bistandsorganisasjoner som stort sett er fullfinansiert av staten, sier Toje. (...)

 

Han mener det er få kritiske røster til bransjen fordi det er så nære bånd mellom bistandsorganisasjonene og flere norske politiske partier.

 

- Det er tydelig i Norge at sivilt samfunn, forskningsinstitusjoner og statsmakt er integrert. Dessuten virker bistand som en karrierestige for mange i politikken, sier Toje til E24.

 

Svinnet starter lenge før Mugabe.

Lenke til kommentar

Ny E6 er prøvekjørt av aftenposten.no

Den fem og en halv kilometer lange veistrekningen, mellom Assurtjern og Vinterbro i Akershus fylke, blir nå fire felts motorvei.Og dermed fjernes det siste flaskehalsen på E6 mellom Oslo og Sverige.

900 meter kortere vei til Sverige.

 

Fjernet køen? Nei, de kommer forsatt til å ha kø så lenge det er kun et felt å kjøre igjennom tunellen i Assurdiagonalen som er avkjørselen til Siggerud og Langhus. Med mindre de gjør noe med akkurat det så kommer det forsatt til å være kø på E6.

Om det skal gjøres noe med akkurat dette vet jeg ikke men jeg kan ikke se utifra de gangene jeg har kjørt dere at det skal gjøres noe med.

Lenke til kommentar
Fjernet køen? Nei, de kommer forsatt til å ha kø så lenge det er kun et felt å kjøre igjennom tunellen i Assurdiagonalen som er avkjørselen til Siggerud og Langhus. Med mindre de gjør noe med akkurat det så kommer det forsatt til å være kø på E6.

Om det skal gjøres noe med akkurat dette vet jeg ikke men jeg kan ikke se utifra de gangene jeg har kjørt dere at det skal gjøres noe med.

Fant dette kartet på vegvesenets nettsider. Som du ser blir det krysset du snakker om ikke en del av nye E6.

 

post-51689-1252501241_thumb.jpg

 

Når denne tunnelen åpnes blir det sammenhengende firefelters vei fra Oslo til svenskegrensa. Egentlig er det litt "unorsk" å ha en så god, sammenhengende veistandard. :ermm:

 

Og når svenskene blir ferdig med veien på sin side (2013) blir Norge endelig en del av det europeiske motorveinettverket.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Minerva tar knekken på myten om at at verdiene skapes på landet, og at byfolk egentlig snylter på bønder og industriarbeidere.

 

Oslofolk betaler regningen

 

Hvor mye betaler Oslos innbyggere inn til staten gjennom skatter og avgifter i forhold til det folk andre steder i landet betaler, og hvor mye får vi tilbake hva de får tilbake i form av statlige tjenester og overføringer til private, bedrifter og Oslo kommune? (...)

 

Bunnlinjen: Oslo tappes netto for omkring 24 milliarder kroner årlig, eller omlag 44.000 kroner pr. innbygger.

Bygdedyr, hill Tigerstaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...