Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syntes det er festlig med Venstre i partidebatten på NRK hvor de snakker om at de er så langt i fra FRP sin politikk og kun støtter en regjering som består av V, KRF og H. Og hvor store er de? 5% ja. Dvergeparti.

Hvorfor er dette festlig? Er det galt av dem å være tro mot det ideologiske grunnsynet deres fordi de er et lite parti?

Nå er jeg spent.

Lenke til kommentar
FRP sier at de er villige til å tilnærme politikken sin til andre partier for å gå sammen i regjering med de, mens Venstre står bom fast på sitt og sier nei.

Javel, men hvorfor er dette festlig? Er det festlig at et parti tenker på mer enn bare å få makt?

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
FRP sier at de er villige til å tilnærme politikken sin til andre partier for å gå sammen i regjering med de, mens Venstre står bom fast på sitt og sier nei.

Javel, men hvorfor er dette festlig? Er det festlig at et parti tenker på mer enn bare å få makt?

Så det er likegyldig hvem som kommer i regjering for Venstre da?

Lenke til kommentar
[...] en milliard hørers jo noe voldsomt ut for å bygge plankevei for å dekke 20 mil?

Bare plankene (om de skal ha 20 mil med 2 planker ved siden av hverandre, de skal sikkert ha litt mer avansert vei enn det....) blir over 16 millioner, så skal det graves, legges grus, sikkert spreges litt, ting skal fraktes lagt hel**te ut på vidda (kaskje med helikopter) og en 100 mann med utstyr skal drive på i ett halvår eller noe sånn. Joda millionene ruller nok fort ut da.

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Det er en helt annen sak, og totalt irrelevant. Du klarer tydeligvis ikke å svare på det faktum at politiet oppfører seg som idioter i en konkret sak, og dermed begynner du å prøve å endre tema. Latterlig.

jeg påpeker din inkonsekvens, hvilket har med alt å gjøre.

Det er ingen "inkonsekvens" her, og nei, dette har ingenting med saken å gjøre.

Og det er bemerkelsesverdig at du ønsker å beskytte en åpent kriminell

Jeg har ikke snakket om å beskytte "en åpent kriminell". Jeg påpekte politiets bryst-dunking.

mens en ikke-dømt levner du ingen prinsipper.

Joda, og det har jeg forklart, men det er altså ikke tema her.

Dette er ikke avsporing eller feilinformasjon, det er kun en presisering av konsekvensene ved å løfte blikket fra nesetippen sin.

Jo, det er både avsporing og feilinformasjon. Du angriper meg og lyver om hva jeg har sagt fordi du aldri har saklige motargumenter.

Lenke til kommentar

Så det er likegyldig hvem som kommer i regjering for Venstre da?

Selvfølgelig er det ikke det. Hvis de ikke hadde brydd seg om hvem som styrte landet hadde de aldri engasjert seg politisk. De sier bare at de ikke vil være i regjering med et parti de er uenige med mye i, logisk nok.

Lenke til kommentar
Du angriper meg og lyver om hva jeg har sagt fordi du aldri har saklige motargumenter.

Du har da virkelig frekkhetens nådegave. Selv etter at du har blitt tatt i gjentatte løgner fortsetter du å slenge slike ubegrunnede påstander rundt deg. På tide å slutte å drite i eget reir.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
[...] en milliard hørers jo noe voldsomt ut for å bygge plankevei for å dekke 20 mil?

Bare plankene (om de skal ha 20 mil med 2 planker ved siden av hverandre, de skal sikkert ha litt mer avansert vei enn det....) blir over 16 millioner, så skal det graves, legges grus, sikkert spreges litt, ting skal fraktes lagt hel**te ut på vidda (kaskje med helikopter) og en 100 mann med utstyr skal drive på i ett halvår eller noe sånn. Joda millionene ruller nok fort ut da.

Virker kanskje litt mye når en har en HÆR med vernepliktige som kan slave så mye de bare kan til å utføre jobben. Men så har ikke jeg peiling på investeringer så... :shrug:

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Er forsåvidt greit med en milliard til Forsvaret, men de har jo ikke noe pen "record" når det gjelder investeringer. Det har vært modeniserte MTB'er som kort ettepå ble hogd eller lagt i opplag, beltevongpark med lav km. solg på overskuddmatriell-auksjoner, osv.

Hadde det ikke f.eks. i stedet vært mulig med elektronisk overvåking av denne grensestrekningen? Radar, kamera, sensorer o.l. :hmm:

Mitt inntrykk via media er at ATV er ganske lunefulle doninger som hopper & spretter både hit og dit, og at det er en del stygge ulykker (selv på flatmark) Hvordan skal man forresten snø-måke dette raklet av en "vei"? Hvor lenge holder du ut på en ATV i 25 kuldegrader og nordavind? Ser liksom for meg diverse redningsaksjoner inn på vidda for å hente ut havarert manskap. :p

"Reagerer" også på antallet 500 stk. :roll: Nå vet jeg ikke størrelsen på den avd. som driver grensepatruljering, men høres mer ut som man har kjøpt en ATV til hver soldat i hele bataljon. Håper de har førstehjelp veskene klare når den gjengen kommer sprettene :ph34r:

Hva er "galt" med den gamle ærverdige beltevogna? Solid, driftsikker, og ga ly og varme.

Jeg mistenker at Forsvaret liksom skal være "trendy" med disse doningene.

Lenke til kommentar

Nå var det jeg som satte agendaen denne runden, hvilket var å påpeke dine motstridene utsagn.

Så jo, det virkelig med alt å gjøre i denne disputasen.

Jeg har ikke snakket om å beskytte "en åpent kriminell". Jeg påpekte politiets bryst-dunking.

Å si at politiets påpekning at en som (mis)bruker cannabis vil bli straffeforfulgt og at det er dårlig bruk av ressursene (ved at politiet allerede vil være deltakende på festivalene og at Fyhn tar noen minutter ved å kommentere) så er det klart beskyttelse av en åpent kriminell.

Kan du også forklare hva du mener med "en åpent kriminell" [mrk. anførselstegnene]

Joda, og det har jeg forklart, men det er altså ikke tema her.

Du sier deg enig med Siv Jensen som ønsker å sette mulla Krekar, som ikke er domfelt i norsk rett, i forvaring.

Det vil være et klart brudd på anerkjente rettsstatsprinsipper, som langt overgår Fyhns kommentar.

Jo, det er både avsporing og feilinformasjon. Du angriper meg og lyver om hva jeg har sagt fordi du aldri har saklige motargumenter.

Jeg oppfordrer, som jeg har gjort så mange ganger før, at du gjerne påpeker mine påstander og argumenter og avkler dem.

Jeg vil være den første til å innrømme mine feil om jeg så har gjort det.

Det vet du veldig godt Pricks, men det har du aldri klart, derfor velger du billige og flåsete fraser om løgner og usakligheter.

Med dette innlegget så er debatten avsluttet for min del.

Det blir fullstendig intetsigende å nok engang bli beskylt for løgner og likheter med Goebbels uten noe som underbygger argumentene.

Etter ditt tilsvar, om du ønsker å gjøre det, så anser jeg debatten for ferdig om det ikke skulle komme helt nye momenter.

:)

Lenke til kommentar

Får de ikke kvantumsrabatt for 50.000.000 lengdemeter plank da? :p

At millionene renner ut er vel ikke helt usannsynlig men 1 mrd virker vel mye uansett da.

Neppe at prosjektet er beskrevet på vegvesenet sine sider så det blir kanskje litt vanskelig å se på de økonomiske prosjektbetingelsene.

Lenke til kommentar

Nå var det jeg som satte agendaen denne runden, hvilket var å påpeke dine motstridene utsagn.

Det er ingen motstridende utsagn. Det er du som farer med bløff.

Les forøvrig St.meld. nr. 37 (2006-2007):

"… og i de tilfeller hvor nasjonal sikkerhet eller innbyggernes interesser skulle tilsi det. Disse medlemmer viser til at enkelte land har valgt å gå lenger enn det Excom Conclusion no. 44 åpner for, bl.a. Australia og Japan, som internerer asylsøkere uavhengig av om identitet er bekreftet eller ikke."

"Disse medlemmer viser til at FNs Høykommissær for flyktninger har egne retningslinjer for bruk av frihetsberøvelse i asylsaker, i form av Executive Committee Conclusion no. 44 fra 1986. Disse medlemmer viser til at det her slås fast at frihetsberøvelse av asylsøkere kan benyttes i følgende tilfeller: For å bekrefte identitet (hvor man skal avgjøre det faktiske grunnlaget for asylsøknaden), i de situasjoner hvor asylsøkerne har forsøkt å mislede asylmyndighetene ved å ødelegge sine egne ID-papirer, og i de tilfeller hvor nasjonal sikkerhet eller innbyggernes interesser skulle tilsi det. Disse medlemmer viser til at enkelte land har valgt å gå lenger enn det Excom Conclusion no. 44 åpner for, bl.a. Australia og Japan, som internerer asylsøkere uavhengig av om identitet er bekreftet eller ikke."

Å si at politiets påpekning at en som (mis)bruker cannabis vil bli straffeforfulgt og at det er dårlig bruk av ressursene (ved at politiet allerede vil være deltakende på festivalene og at Fyhn tar noen minutter ved å kommentere) så er det klart beskyttelse av en åpent kriminell.

Nå farer du med bløff om hva jeg har sagt igjen. La meg igjen sitere politimesteren:

"Vil være meg en sann fornøyelse å pågripe denne mannen"

Dette er ren bryst-dunking. Men du fortsetter å forkaste fakta med vilje og vri på det jeg sier fordi du ikke har saklige argumenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...