Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Usikker om dette passer inn i tråden her, så det er bare å flytte hvis nødvendig.

Interessant artikkel fra Financial Times om Al-Kasim Farouk, en innvandrer fra Irak, som var med på å lage modellen som var grunnlaget for Oljedirektoratet og StatoilHydro på 70-tallet. Linky.

Kjempeinteressant! Velkommen i tråden.

Folkens, mere dybdestoff til såpeboksen please? :)

Lenke til kommentar
Hva skjedde med FRPs tough on crime?

Hva med det? Jeg er ikke engang medlem av Frp, og å være "tough on crime" er noe annet enn å holde på slik politiet gjør i denne saken.

Er du virkelig så dødsopptatt av Frp at du ikke klarer å la være å nevne dem i hvert eneste innlegg du skriver? Snakk om "obsessive compulsive" :D

Snoop Dogg er en utenlandsk statsborger, utestengt fra England og sikkert en haug med andre land. Og du kritiserer politiet for å advare han om at hvis han prøver seg på noe tull, så nøler de ikke med å ta han.

Ja, jeg gjør det. Politiet fremstår som bøllete gorillaer som banker seg på brystet.

Lenke til kommentar

Politisk duell mellom Jonas Gahr Støre (AP) og Ketil Solvik-Olsen (FRP)

Temaet vil i hovudsak vere utanrikspolitikk, men det vil også vere naturleg å ta opp høgare utdanningspolitikk. Det vil bli fyrst bli ein introduksjon av dei ulike partia, etterfølgd av forberedte spørsmål. Det vil også bli opna for spørsmål frå salen.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Å påpeke at folk som røyke cannabis kan ende opp med en reaksjon fra myndighetene er for ille, men å sette en ikke-dømt mulla i fengsel det vil du?

Nå er det ikke snakk om en generell kommentar, men om en spesifikk trussel mot en navngitt person, som politiet tydeligvis er ute etter å dunke seg på brystet og få tatt.

Merkelig at du må lyve om hva jeg skriver... Minner litt om en viss propagandaminister under et visst regime.

Her overgår du deg selv Pricks!

At politiet går ut å sier de vil gå til aksjon mot en person som er kjent for å være veldig åpen om sitt ulovlige cannabis (mis)bruk, hvor bruk ved tidligere opphold i landet har blitt dokumentert er en spesifikk trussel og en uting som politiet ikke bør gjøre.

Derimot at Siv Jensen truer med å forbigå rettsstatsprinsipper for å sette en ikke-dømt person i fengsel på ubestemt tid forsvarer du!

Altså når politiet sier de vil gjøre jobben sin er en uting, men når Frp med Jensen vil overprøve grunnloven og rettsstaten som vil gi svekket rettsvern til alle som oppholder seg i riket da er det ok!

At du roper løgn og drar sammenligninger til propagandaminstere er et altfor billig forsøk på å forskyve debatten, men forståelig at du gjør.

:)

Lenke til kommentar
Når ble "ikke ta avstand fra" det samme som at de var de som kastet og støttet det? De stod bak "snu ryggen til"-aksjonen som jeg mener er helt grei og helt nødvendig mot folk som Heian. Du må gjerne kritisere SOS Rasisme men ikke med løgn og bedrageri.

Det var SOS-Rasisme tullingene som arrangerte aksjonen og i tillegg går de ut med en pressemelding i etterkant hvor de sier at slik flaskekasting er like greit som å snu ryggen til en person. Om ikke dette er en uforbeholden støtte til slik oppførsel så vet ikke jeg. Det var ikke nødvendigvis et registrert medlem av organisasjonen deres som kastet flasken, men aksjonen var som sagt deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Her er regningen for Vildanden-oppsetningen som ble stanset etter ni timer:

Tall BT innhentet fra Festspillene i går viser at Norsk Kulturråd støttet "Vildanden" med 1,1 millioner kroner og at Festspillene betalte over 2,1 millioner kroner i tillegg. Det betyr at "Vildanden" kostet det offentlige vel 3,2 millioner kroner, mens forestillingen bare spilte inn 63.000 kroner.

Totalt var det 381 personer som kjøpte billetter til maratonforestillingene i Studio Bergen. I tillegg ble det gitt 188 fribilletter og to sponsorbilletter.

Det betyr at hver betalende publikummer ble sponset med 8443 offentlige kroner.

Mindre "velferd" og "omfordeling" med skattelette, sier du? Ok.

Lenke til kommentar
Det var SOS-Rasisme tullingene som arrangerte aksjonen og i tillegg går de ut med en pressemelding i etterkant hvor de sier at slik flaskekasting er like greit som å snu ryggen til en person. Om ikke dette er en uforbeholden støtte til slik oppførsel så vet ikke jeg. Det var ikke nødvendigvis et registrert medlem av organisasjonen deres som kastet flasken, men aksjonen var som sagt deres.

Det var SOS-rasisme som arrangerte "snu ryggen til"-aksjonen, ja. Det var ikke SOS-rasisme som arrangerte "kast noe på nazisten"-aksjonen. Hvor har de sagt at "slik flaskekasting er like greit som å snu ryggen til"?

Jeg er helt enig i at SOS-rasisme er fullt av gærninger men det er ikke vits i å gjøre de mer gærne enn de faktisk er.

Lenke til kommentar
At politiet går ut å sier de vil gå til aksjon mot en person som er kjent for å være veldig åpen om sitt ulovlige cannabis (mis)bruk, hvor bruk ved tidligere opphold i landet har blitt dokumentert er en spesifikk trussel og en uting som politiet ikke bør gjøre.

Jeg siterer politimesteren:

"Vil være meg en sann fornøyelse å pågripe denne mannen"

Her er det altså bryst-dunking på høyt nivå.

Derimot at Siv Jensen truer med å forbigå rettsstatsprinsipper for å sette en ikke-dømt person i fengsel på ubestemt tid forsvarer du!

Det er en helt annen sak, og totalt irrelevant. Du klarer tydeligvis ikke å svare på det faktum at politiet oppfører seg som idioter i en konkret sak, og dermed begynner du å prøve å endre tema. Latterlig.

Altså når politiet sier de vil gjøre jobben sin er en uting, men når Frp med Jensen vil overprøve grunnloven og rettsstaten som vil gi svekket rettsvern til alle som oppholder seg i riket da er det ok!

Det medfører ikke et svekket rettsvern for alle. Det gjelder kun personer som er en direkte fare for rikets sikkerhet. Men for all del, fortsett med forsøk på avsporing og feilinformasjon om hva Frp faktisk driver med.

Lenke til kommentar
Det var SOS-rasisme som arrangerte "snu ryggen til"-aksjonen, ja. Det var ikke SOS-rasisme som arrangerte "kast noe på nazisten"-aksjonen. Hvor har de sagt at "slik flaskekasting er like greit som å snu ryggen til"?

Jeg er helt enig i at SOS-rasisme er fullt av gærninger men det er ikke vits i å gjøre de mer gærne enn de faktisk er.

Jeg hadde beklageligvis vært litt for rask når jeg leste utsagnet fra pressemeldingen: "At hele skolen snur ryggen til Heian er nok et vel så hardt slag i trynet på han som en flaske, og et vel så effektivt våpen i kampen mot hans hatbudskap." og tok det som en støtterklæring. Satt i sammenheng med kommentarene i forkant og overskriften "SOS Rasisme oppfordrer til ikke-vold" kan det derimot ikke oppfattes slik så jeg trekker derfor tilbake disse påstandene.Heldigvis!

Lenke til kommentar

Det er en helt annen sak, og totalt irrelevant. Du klarer tydeligvis ikke å svare på det faktum at politiet oppfører seg som idioter i en konkret sak, og dermed begynner du å prøve å endre tema. Latterlig.

jeg påpeker din inkonsekvens, hvilket har med alt å gjøre.

Og det er bemerkelsesverdig at du ønsker å beskytte en åpent kriminell, mens en ikke-dømt levner du ingen prinsipper.

Det medfører ikke et svekket rettsvern for alle. Det gjelder kun personer som er en direkte fare for rikets sikkerhet. Men for all del, fortsett med forsøk på avsporing og feilinformasjon om hva Frp faktisk driver med.

Denne gangen er det en skummel muslim, neste gang Jensen & Kompani ser muligheten for populistisk stemmer hvem går de etter da?

Viljen til å krenke rettsprinsipper sier de ihvertfall at de har, og nå er fallhøyden så stor at om de ved et regjerings(sam)arbeid ikke fullfører så står frp rimelig avkledd tilbake.

Dette er ikke avsporing eller feilinformasjon, det er kun en presisering av konsekvensene ved å løfte blikket fra nesetippen sin.

Rettsvernet for folk flest blir stilt i svakere posisjon om Frp faktisk setter mullaen i forvaring uten dom, noe de eksplisitt har uttalt at de vil i regjeringsposisjon.

Lenke til kommentar

Det er offisielt ikke et sekulært samfunn, mtp. statskirke, formålsparagraf i skoler og barnehager o.l.

Det er også verdt å nevne at en viss andel av regjeringens medlemmer må være medlemmer av statskirken, om jeg ikke husker feil, korriger meg om jeg husker feil.

Samtidig er Norge i praksis et svært sekulært samfunn. I Norge er det svært få arenaer der du egentlig begrenses av den religion. Dersom du er buddhist sliter du nok med å bli leder for bisperådet, men det er også ganske selvfølgelig.

Du trenger ikke å være kristen for å adoptere barn, du trenger ikke være kristen for å gifte deg, du trenger ikke å ha noen som helst religiøs tilhørighet for å være lærer, politiker, lege, advokat og så videre.

På tross av det som henger igjen fra eldre tider (altså statskirke mm.) vil jeg si at Norge rent praktisk er svært sekulært samfunn.

Som en liten morsomthet kan vi også vise til USA, et formelt sekulært land, der samfunnet i praksis er alt annet enn sekulært.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...