Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt tankevekkende at mennesker som dette får fortsette å operere selv om det de driver med er så hinsides all mulig moral. Synd at internasjonal politikk er så korrupt at Thailand faktisk gir etter for russerne. Man kan si mye rart om USA og deres utenrikspolitikk, men jeg tviler sterkt på at de hadde tatt han her under kappen på lik linje som russerne, forutsatt at han var amerikansk.

 

-

 

Useriøst, er den første taken som slår meg når jeg ser dette. Det er lett å begynne å stille spørsmålstegn ved et rettssystem når det prøver å holde et helt land ansvarlig for det en av deres innbyggere gjør.

Lenke til kommentar

Litt tankevekkende at mennesker som dette får fortsette å operere selv om det de driver med er så hinsides all mulig moral. Synd at internasjonal politikk er så korrupt at Thailand faktisk gir etter for russerne. Man kan si mye rart om USA og deres utenrikspolitikk, men jeg tviler sterkt på at de hadde tatt han her under kappen på lik linje som russerne, forutsatt at han var amerikansk.

 

 

Dette gjør amerikanerne kun fordi de ønsker monopol på verdens våpenhandel. Ville jo vært langt lettere å erobre midtøsten, om de satt der med flintlåsgeværer. At Dagbla' ikke ser igjennom dette kan man ikke regne med, ettersom de er en gjeng halvaper med skrivemaskin. Verdiløs journalistikk.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Og hvis en løfter blikket høyere så må en da spørre; hvorfor oppfører Russland seg så arrogant mot Norge? Hvorfor opererer det menneskesmuglere som tar titusen av dollar for sitt arbeid? Hvorfor mottar Norge mange ganger flere enn f.eks. Danmark som er enklere logistikkmessig?

 

Det er nobelt å ville redde verden, men slik det framstår nå blir det bare kunnskapsløst og latterligt sett med utenlandske øyne.

Lenke til kommentar

Mener Norge er egnet for lyntog

 

Men hva blir så konsekvensene for luftfarten? Informasjonssjef i SAS Norge, Knut Morten Johansen, sier det kan bli en rasering av flytilbudet i distriktene.

 

Man kan kritisere lyntog for å være dyrt og ikke så miljøvennlig som man skulle tro, men å gi kritikk for at det blir for populært blir for dumt. Kan aldri tenke med at det distriktene SAS er bekymret for.

Lenke til kommentar

SAS har tidligere sagt at de mest trafikkerte rutene deres subsidierer distriktsrutene. Norwegian har sagt at hver av deres strekninger finansierer seg selv. SAS er som kjent et økonomisk skandaleselskap som ikke kan fortsette med samme pengesløsing som før i dagens prisfokuserte marked. Skal man ta SAS på ordet om subsidiering så vil jeg ønske SAS en mørk fremtid til fordel for Norwegian og andre fly- og tog-selskaper som både er og har en kultur for kostnadseffektivitet.

Lenke til kommentar

Det er ikke rutene det er noe galt med, de blir sterkt subsidiert av staten allerede som har avtaler med widerøe og andre som flyr innenlands. Så hva SAS velger å si tror jeg ikke så mange vil bemerke. Men heller uttalelser fra avinor(de som drifter flyplassene i Norge). SAS vil legge ned ruter som de føler er ulønnsomme.

 

De 46 flyplassene i Norge eies og drives av det statlige selskapet Avinor. Konsernsjef Sverre Quale sier at de øvrige flyplassene må få penger fra et annet sted hvis overskuddene ved de fire store blir betydelig redusert.

 

–Vi har bedt Samferdselsdepartementet om å ta konsekvenser for luftfarten med i en samlet utredning av lyntog i Norge, sier Quale.

 

Så om flyplasser vil bli lagt ned pga lyntogene blir en realitet tror jeg det mange vil reagere.

Lenke til kommentar

Avinor har trengt mye penger de siste tiårene på grunn av at passasjertallet har økt og sikkerhetskravene har økt. Med synkende passasjertall (økende for tog) så vil det ikke trenges så mange utbygginger av flyplasser som tidligere. Overføringer bør jo stå i stil til passasjertallet.

 

Dersom balansen i passasjertall på fly/tog endres så bør selvsagt balansen i statens investeringer følge etter. Klart Avinor jobber mot en eventuell nedgang for dem selv. Ser man litt mer helhetlig på det så er det mer interessant om en økt satsing på jernbane fører til generelt bedre eller dårligere transporttilbud rundt i landet. Uavhengig av om det er med fly eller tog. Staten bør selvsagt se helhetlig på det og finne ut hva som gir mest samfunnsnytte per krone.

 

Om noen reagerer på nedleggelse av flyplasser får så være så lenge transportmulighetene generelt bedres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...