Kalinken Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Brente kvinner og barn levende - DB.no Angående saken: Syndebukk-mentalitet på sitt verste. Og kommentarfeltet til saken er polarisert og ignorant som aldri før. Enten er det "Hva kan man forvente av muslim-svina?!?" eller så er det "USA og Israel dreper uskyldige i Gaza, er ikke det like ille!?". Ignoransen når nye høyder. Den første påstanden er jo så lavpannet at den ikke trenger noen kommentar og tilsvaret er neimen meg ikke mye mer interessant. Det kan virke som om den rasjonelle delen av hjernen til nordmenn flest kobles helt ut så fort ordet "muslim" nevnes. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg blir stadig frustrert over kommentarene som ligger på dagbladet.no, det begynner å ligne mer og mer på et samlingssted for fordomsfulle og ekstreme ytringer. Prøver å unngå dagbladet.no. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Brente kvinner og barn levende - DB.no Angående saken: Syndebukk-mentalitet på sitt verste. Og kommentarfeltet til saken er polarisert og ignorant som aldri før. Enten er det "Hva kan man forvente av muslim-svina?!?" eller så er det "USA og Israel dreper uskyldige i Gaza, er ikke det like ille!?" [...] Det verste i mine øyene er at det er disse kommentarene som får flest anbefalinger. Saklighet krever vel så mange ord at de færreste gidder å lese dem ... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Det verste i mine øyene er at det er disse kommentarene som får flest anbefalinger. Saklighet krever vel så mange ord at de færreste gidder å lese dem ... Dette har du nok desverre helt rett i. Selv boikotter jeg DB og dens stygge fetter VG, da jeg har fått nok av det søppelet de leverer. Desverre er det altfor mange som har disse som hovedkilde til nyheter. Folks higen etter enkle løsninger og tabloidmedia er en ond organisme, om jeg noensinne så én. Over til noe litt annet: The Limits of Power: An Interview with Andrew BacevichKilde: hnn.us Mr. Leonard is a freelance journalist specializing in controversial political commentary. His columns and interviews span the gamut from geopolitics to economics to religion. His column, “Is That Right?” can be found in New York University's Washington Square News: www.aaronleonard.net. Endret 3. august 2009 av AvieN Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Regjeringspartiene holder felles pressekonferanse om det politiske grunnlaget for de fire neste årene. http://www.vgtv.no/?id=22121&category=1 Edit: Noen som så sendingen og har noen kommentarer til hvordan de klarte seg? Synes selv det er godt gjort at de klarer å framstå rimelig samlet selv om de har en del opprørske elementer innad som absolutt ikke vil ha noe med hverandre å gjøre. Men det er ihvertfall mye bedre enn hvordan høyresiden klarer å framstå. Endret 4. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Må bare få utløp for irritasjonen over Khalid Skah og denne saken om bortføring. Marokko er et skikkelig naziland, forøvrig. Om du tar ferge over til Tanger blir du møtt av offisielle guider, noe de faktisk er......... Jeg ble møtt av en slesk fyr i grå dress husker jeg og nærmest fotfulgt i hele byen. Aldri mer Marokko! Endret 4. august 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg har vært i Marokko to ganger. Den ene gangen på guidet tur med omtrent det samme inntrykket som deg, og den andre gangen uten og med det et inntrykket at Marokko er et fantastisk land med utrolig hyggelige mennesker. Det er kanskje noe med fremgangsmåten din? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kjenner en jente fra Marokko. Tror det hjelper å kenne folk fra landet man reiser til, på Balkan er det i alle fall best å bo hos folk, i mine øyne. Alt er relativt, men offisielle guider høres kjedelig ut. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 - Usmakelig bokstavkjeks Rød Ungdom mener designen til de nyeste bokstavkjeks-eskene er usmakelig. Nå står det "Pimp my car" på kjekspakkene. Sentralstyremedlem i Rød Ungdom, Fredrik V. Sand, synes det er uheldig at unge folk vokser opp med at 'pimp', med Sætres nye bokstavkjeks, gir assosiasjoner til noe kult - samtidig som det har en negativ betydning. - Jeg tror det er en uheldig sammenblanding, sier Fredrik V. Sand. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Pimp my RU..................? Huff. Håper han komme seg i vater en dag. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Absolutt en sak for Språkrådet Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 *Sjekke datoen* Hmm, ikke 1. april. *Sjekke* Rød Ungdom ja, alt i orden. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Tro om de, 4,5 millionene staten brukte på juridiske og finansielle-tjenester under Aker/Røkke/Kjøll-saken, er en del av "krisepakken" for norsk økonomi? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Noe sier meg at neste gang bør de velge en styremedlem med litt kompetanse selv og ikke trenger å leie inn eksperter hver gang hun lurer på noe. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 De har i hvert fall klart å velge en person med litt faglig bakgrunn denne gangen, Else Bugge Fougner er nemlig utdannet jurist. Så får vi håpe at det juridiske er på det rene i fremtiden Kilde Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 En trenger ikke kompetanse så lenge en har partiboken i orden. Det er nok mer korrupsjon i Norge en vi liker å innse. Forøvirg kan en jo se hvordan det går i to andre selskaper som Kjøll er styremedlem i: SAS og Hurtigruten. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 For de historieløse er Else Bugge Fougner tidligere justisminister for Høyre. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Det er vel med god grunn, fordi regjeringen med Brustad er redde for å gå på en lite stygg blemme som de gjorde med Kjøll. Endret 6. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det var til partibok-poenget ditt som plutselig forsvant i løse luften. Men, det er ikke meningen å ødelegge en god debatt med fakta. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Innlegget mitt havnet feil hvis du så det i den sammenhengen. Jeg skrev om partibok angående Kjøll, da hun ikke hadde tilstrekkelige kvalifikasjoner. Blåbær skrev om kompetansemangel og jeg forklarte hvordan det er mulig med riktig partibok. Hvorfor skulle jeg hentyde til Fougner når Oldboy selv gir en link angående Else Bugge Fougner. Det var en tilføyelse angående hvor dårlig Kjøll var og derfor nevnte jeg også ander styrer hun sitter i som gjør det mildt sagt begredelig om daegn. Det med partibok er en genrell betrakning av Norge og hvordan kameratmentaliteten og partibok fungerer her til lands. Vi tror vi er fri for korrupsjon, bare fordi vi kaller det vennetjenester (med og uten partibok) uten direkte kontantoverføring. Vet ikke om fakta ødelegger for mye for deg men du kan jo prøve å forklare Aker-saken og hvorvidt du mener regjeringen har gjort en god figur. Og ikke glem å ta med etterspillet med de kostander som en ser har dukket opp nå som til og med fagfolk mener er overpris. Men det er vel kanskje det med fakta at det ødelegger en god debatt? Endret 6. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå