prepple Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 hehe, det er jo klart det koker over her Igjen så er det vel også begrenset hvor effektive "snille" metoder vil fungere mot slike kulturer. Uavhengig av bakrunn, religion eller livssyn, så er det vel ingenting som kan rettferdigjøre slike straffer for bruk av bukser? Det er nå en like syk tankegang som min tankegang angående å utslette slike. Hardt mot hardt Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Igjen så er det vel også begrenset hvor effektive "snille" metoder vil fungere mot slike kulturer. Det har ikke slått deg at noen kanskje har tenkt den tanken før? Som for eksempel de du ønsker livet av, men basert på litt andre forutsetninger? Endret 29. juli 2009 av rikspøbel Lenke til kommentar
prepple Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Klart mine metoder ikke ville kunne utføres i praksis, men det må da finnes måter å få bukt med slike problemer på? Eller skal det bare godtas at slike ting forekommer? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Du kan jo starte din egen lille anti-religions kampanje, prepple, og ta det derfra Personlig er jeg ikke medlem av noen trosretning, så du har meg på laget Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Å endre en kulturell praksis krever "bare" massiv kulturpåvirkning over lang tid. Ruller man inn med tanks og skyter ned hauger med folk som har "feil kultur" så gjør man seg til fiende og de vil forsvare kulturen og folket sitt. Det man trenger er å spille på lag for å skape forståelse for hvorfor man bør avskaffe den gamle praksisen. Media i landet har en nøkkelrolle i påvirkning av folket så man bør få en slags innpass der. En annen metode er infiltrasjon med sterke personligheter med vårt verdigrunnlag. Tilsvarende hva misjonærer er for kristne. Kall det gjerne systematisk manipulasjon. Jeg husker ikke hvilket land det var, men Norge har gjort mye for å endre kulturen med kjønnslemlesting og har avskaffet praksisen i flere regioner av et land allerede. Men ting tar tid. Det tar sikkert flere år før det avskaffes i hele landet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Blir det ikke assimilasjon å tvinge et annet land til å leve under vår moral? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Uaktuelt for regjeringen å forby tigging Rart der der... Skulle ikke regjeringen "løse" prostitusjonsproblemet med forbud? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Uaktuelt for regjeringen å forby tigging Rart der der... Skulle ikke regjeringen "løse" prostitusjonsproblemet med forbud? Å forby tigging ville vært på linje med å forby å prostituere seg, noe som ikke er forbudt i dag og som regjeringen aldri kunne drømt om å forby. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Sett i denne sammenhengen, vil vel det eneste logiske være å kriminalisere de som gir penger til tiggerne. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, noe så banalt hadde ikke overrasket meg fra denne regjeringen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Sett i denne sammenhengen, vil vel det eneste logiske være å kriminalisere de som gir penger til tiggerne. Da regner jeg med de følger opp med å be politiet statuere et eksempel. En lynaksjon for å arrestere og bøtelegge dumsnille krokete gamle damer, med NRK/TV2 på slep. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Politiske korrekte Norge slår til igjen: http://www.dagbladet.no/2009/07/30/sport/n...otball/7431576/ Hvorfor er det så viktig å slå fast i overskriften at det er et lag fra Trøndelag? Hvis det er så viktig å ta tak i bakgrunnen hvorfor ikke bare si noe som er mer beskrivende for disse bråkmakerne enn at de er "trøndere": http://www.adressa.no/multimedia/archive/0...ot_1031155a.jpg Hvorfor ikke rope om rasisme i denne saken da de roper: Fuck Karamba, fuck Brasil Rasisme blir ikke nevnt overhodet her, ikke hintet til en gang. Hva om det hadde vært et brølende helhvit lag som ropte fuck Nigeria? Vi vet alle hvordan forsiden til VG hadde sett ut da med naziststempel på spillere og trenere. Laglederen har forøvrig fått en pris fra Trondheim kommune for sitt flotte arbeid med ungdom. Og idag var altså : Laglederen deres gikk bak og hausset opp stemninga. Jaja, de fikk ihvertfall lagt skylden på de dumme, naive nordmennene som lar seg bli utnyttet gang på gang: Og det er ikke vi som har gjort feilen. Men vi er innvandrere og har kanskje hatt problemer med å sette oss inn i alle reglene, sier Muhyadi til avisen. Denne personen har forøvrig bodd i Norge i mange år og har til og med klart å skrive en søknad til Trondheim om nettverksmidler, samt jobber der og fått en pris som sagt. Allikevel vet han at det finnes mange dumme, naive nordmenn som vil gå på denne unnskyldningen. Han forstår norsk når han kan motta penger og tjener noe på det, men med en gang han kan spille innvandreroffer så tar han rollen. Noen som enda ikke har sett hvilke enorme puter vi syr som aldri vil føre til integrering? Hele måten saken blir lagt fram på er så latterlig når en tenker på hvordan det ville blitt gjort hvis dette handlet om noen andre som ikke får puter sydd under seg hele tiden. Endret 30. juli 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 *snip* Ja. latterlig og patetisk.Og forventet.... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvorfor er det så viktig å slå fast i overskriften at det er et lag fra Trøndelag?Hvis det er så viktig å ta tak i bakgrunnen hvorfor ikke bare si noe som er mer beskrivende for disse bråkmakerne enn at de er "trøndere" Tror det er samme lag jeg har spilt mot i bedriftsserien her. Kan bekrefte at de snakker trønderdialekt og går tynt kledd selv når det er svært kaldt. Dessuten er Trondheim Somalias nest største by ifølge Erna. Så det så. Allikevel vet han at det finnes mange dumme, naive nordmenn som vil gå på denne unnskyldningen. Han forstår norsk når han kan motta penger og tjener noe på det, men med en gang han kan spille innvandreroffer så tar han rollen. Noen som enda ikke har sett hvilke enorme puter vi syr som aldri vil føre til integrering? Kan gå med på at unnskyldningene er fantastisk tåpelige. Men har du noe som helst grunnlag for å si at nordmenn går på den? Det finnes sikker en og annen, men mange? Norway Cup og politiet viste, med rette, ingen nåde. Hele måten saken blir lagt fram på er så latterlig når en tenker på hvordan det ville blitt gjort hvis dette handlet om noen andre som ikke får puter sydd under seg hele tiden. Hvorfor mener du det burde vært fremstilt? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hvorfor er det så viktig å slå fast i overskriften at det er et lag fra Trøndelag?Hvis det er så viktig å ta tak i bakgrunnen hvorfor ikke bare si noe som er mer beskrivende for disse bråkmakerne enn at de er "trøndere" Tror det er samme lag jeg har spilt mot i bedriftsserien her. Kan bekrefte at de snakker trønderdialekt og går tynt kledd selv når det er svært kaldt. Dessuten er Trondheim Somalias nest største by ifølge Erna. Så det så. Hvorfor skal det absolutt stå at det er et lag fra Trøndelag i overskriften da? En mye mer samlende betegnelse på dette laget er at de er et (mislykket) krimforebyggende multikulturelt lag som har blitt sendt hjem for andre gang. Det at de er trøndere har ikke mye med saken å gjøre i forhold til det at dette laget er et voldslag som har slått til igjen. Og hvis jeg hadde bodd i Tyskland og snakket med min flytende tysk og spist pølser dagen lang i mine toten Hosen, så hadde fortsatt nyhetsverdien i norsk media om jeg hadde begått en kriminell handling der vært at jeg var en nordmann. Allikevel vet han at det finnes mange dumme, naive nordmenn som vil gå på denne unnskyldningen. Han forstår norsk når han kan motta penger og tjener noe på det, men med en gang han kan spille innvandreroffer så tar han rollen. Noen som enda ikke har sett hvilke enorme puter vi syr som aldri vil føre til integrering? Kan gå med på at unnskyldningene er fantastisk tåpelige. Men har du noe som helst grunnlag for å si at nordmenn går på den? Det finnes sikker en og annen, men mange? Norway Cup og politiet viste, med rette, ingen nåde. Les litt rundt på forumet her og ellers i samfunnsdebatten så ser du nok av personer som går på denne unnskyldningen mer eller mindre bevisst. Og det at denne personen i det hele tatt er frekk nok til å komme med en slik tåpelig unnskyldning viser at det er nok dekning blant dumme, naive nordmenn. Det er snakk om noen enkle regler for en fotballturnering, hvor ofte hører du en snekker unnskylde sitt lag for juksing ved å si at han er jo bare en snekker? Heldigvis finnes det ikke snekkere som er så frekk fordi folk ikke lar seg lure av det, men når det gjelder innvandrere skal det selvfølgelig syes puter under de fordi de er jo en svak gruppe. Det vil aldri føre til god integrering ved å se ned på en gruppe og stakkarsligjøre de istedet for å stille de til ansvar for sine handlinger. Hele måten saken blir lagt fram på er så latterlig når en tenker på hvordan det ville blitt gjort hvis dette handlet om noen andre som ikke får puter sydd under seg hele tiden. Hvorfor mener du det burde vært fremstilt? Hvis du hadde lest/svart på hele innlegget mitt hadde du kanskje skjønt det. Hvorfor siterer du meg ikke på rasismeutropet dette laget kom med? Hadde dette vært et helhvitt norsk lag som ropte fuck Nigeria og gruppeforfulgte enkeltpersoner fra laget i matsalen for å banke han opp, hadde norsk presse stått klare og ropt ut om rasisme. Men når det er somaliere som roper fuck brasilianere og skal banke de opp med kjepper så er det tydligvis bare guttestreker. Denne saken skulle utifra norsk pressestandard vært framstilt som en rasismesak hvis det var et hvitt lag. Utifra god pressestandard skulle den vært framstilt utifra nyhetsverdien om at dette er et krimforebyggende innvandrerlag som har fått midler til sin drift, men som for andre gang har klart å misbruke tilitten. Og i tillegg kunne laglederen godt ha blitt stilt kritiske spørsmål tilbake om hvordan han klarer å sette seg inn i byråkratiske prosesser på norsk når han ikke klarer å lese et enkelt regelhefte. Men det politisk korrekte Norge klarer selvfølgelig å tåkelegge hva saken dreier seg om på samme måte som du prøver å unnlate å se på de faktiske forhold, og derfor blir hele saken dårlig framstilt og det er viktig å påpeke det slik at andre får øynene opp for hva som faktsik har skjedd. Endret 31. juli 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det kan virke som det for enkelte er svært viktig å påpeke at "også svartinger kan være rasister". De fleste av oss vet dette allerede og ser liten grunn til å henge seg opp i det. Når det gjelder denne saken fra Norway cup, så er det snakk om et lag som fordi det andre laget knep dem for juks, vil banke dem opp. Klassisk idiotoppførsel med andre ord. Hvordan man kan få dette til å bli rasistisk motivert, er ikke lett å skjønne. Heller ikke hvorfor det er så viktig. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det er mulig de fleste vet det, men det vises ihvertfall ikke i media. Hvor ofte har du sett saker hvor det står om rasisme når det begås av ikke-hvite? Vis meg noe av det så skal jeg vise deg utallige saker hvor det står om rasisme og ikke minst når det blir ropt om rasisme når det gjelder andre etnisiteter. Treneren for dette laget anklaget forøvrig også dommeren for rasisme. Skjønner du virkelig ikke hvor stort problem dette er i samfunnet idag, selv om "alle" visstnok vet det? Hvor ofte roper hvite om rasisme når de blir dømt imot på en fotballkamp eller annet? Hvorfor kan dette laget rope om rasisme når de jukser, og samtidig rope fuck Brasil og true med å banke opp brasilianere med trepinner? Men media bryr seg selvfølgelig ikke så lenge det ikke var "hvite nazister" fordi da kan de få solgt aviser og gjøre stor sak ut av intet: ref ambulansesaken for 2 år siden. Hvis vi skal ha integrering og likebehandling så må vi begynne å behandle mennesker likt, ikke skille mellom hudfarge slik media gjør. Det blir som med likestilling for kvinner, det er ok så lenge de slipper unna alle byrder menn må gjøre som førstegangstjenste ol. Dette er et stort problem for integreringen i Norge idag fordi det er politisk korrekt å forskjellsbehandle etnisiteter og folk er lært opp til å tro at slik skal det være fordi det skaper rettferdighet og integrering. Denne artikkelen og svarene på den viser det. Igjen, hvorfor er det ingen som nevner det at de roper fuck en annen etnisitet og vil gruppebanke de i matsalen med trepinner? Svaret er som du sier, det er jo bare guttestreker. Artig hvordan hudfarge skal bestemme hva som er guttestreker, bare synd det ødelegger for alle sammen med en slik rasistisk holdning. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det kan virke som det for enkelte er svært viktig å påpeke at "også svartinger kan være rasister". De fleste av oss vet dette allerede og ser liten grunn til å henge seg opp i det. Når det gjelder denne saken fra Norway cup, så er det snakk om et lag som fordi det andre laget knep dem for juks, vil banke dem opp. Klassisk idiotoppførsel med andre ord. Hvordan man kan få dette til å bli rasistisk motivert, er ikke lett å skjønne. Heller ikke hvorfor det er så viktig. Jeg synes rasismebegrepet bør legges vekk for en stund. Nå er det jo slik at enhver form for misnøye mot noen som ikke er nøyaktig lik en selv er rasisme eller diskriminering fra en eller annen vinkel. Jeg tror det tar fokuset vekk fra de tilfellene hvor det faktisk er gyldig og en nødvendighet å ha som del av debatten. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det er mulig de fleste vet det, men det vises ihvertfall ikke i media. Hvor ofte har du sett saker hvor det står om rasisme når det begås av ikke-hvite? Vis meg noe av det så skal jeg vise deg utallige saker hvor det står om rasisme og ikke minst når det blir ropt om rasisme når det gjelder andre etnisiteter. Treneren for dette laget anklaget forøvrig også dommeren for rasisme. Skjønner du virkelig ikke hvor stort problem dette er i samfunnet idag, selv om "alle" visstnok vet det? Hvor ofte roper hvite om rasisme når de blir dømt imot på en fotballkamp eller annet? Hvorfor kan dette laget rope om rasisme når de jukser, og samtidig rope fuck Brasil og true med å banke opp brasilianere med trepinner? Men media bryr seg selvfølgelig ikke så lenge det ikke var "hvite nazister" fordi da kan de få solgt aviser og gjøre stor sak ut av intet: ref ambulansesaken for 2 år siden. Nei, jeg skjønner ikke hvorfor dette er et problem for samfunnet. Denne saken var ikke rasistisk motivert. Om disse gutta spiller rasismekortet selv, så er ikke saken rasistisk motivert. Hvis vi skal ha integrering og likebehandling så må vi begynne å behandle mennesker likt, ikke skille mellom hudfarge slik media gjør. Det blir som med likestilling for kvinner, det er ok så lenge de slipper unna alle byrder menn må gjøre som førstegangstjenste ol. Kanskje vi skulle starte med å ikke spille rasismekortet i tide og utide? Ja, det er mange som gjør det, men gjør dét det noe bedre om man gjør det selv? Dette er et stort problem for integreringen i Norge idag fordi det er politisk korrekt å forskjellsbehandle etnisiteter og folk er lært opp til å tro at slik skal det være fordi det skaper rettferdighet og integrering. Denne artikkelen og svarene på den viser det.. Etter min mening er det du som forskjellsbehandler disse idiotene, hadde de vært norske, så hadde du óg bare sett på dem som normale idioter. Igjen, hvorfor er det ingen som nevner det at de roper fuck en annen etnisitet og vil gruppebanke de i matsalen med trepinner? Svaret er som du sier, det er jo bare guttestreker. Artig hvordan hudfarge skal bestemme hva som er guttestreker, bare synd det ødelegger for alle sammen med en slik rasistisk holdning. Hvor har jeg kalt det guttestreker? Vennligst ikke legg ord i min munn er du snill. Dette er totalt uakseptabel atferd, men den er ikke rasistisk motivert og bør ikke behandles som det. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Helt enig med deg Heilage. Og det var derfor jeg trakk fram denne saken også. Jeg mener denne saken overhodet ikke har noe med rasisme å gjøre selv om treneren i dette tilfellet roper om rasisme etter at laget hans jukset. Jeg tror heller ikke dette laget hadde rasistiske motiver når de ropte fuck Brasil og prøvde å gruppebanke de med trepinner. Grunnen til at jeg trakk fram denne saken er måten den blir framstilt i media på og hvor annerledes det ville blitt gjort hvis det omhandlet en annen hudfarge. Og måten laget kan rope om rasisme når de får avgjørelser mot seg, og samtidig prøver å bruke innvandrerofferet ved å påberope seg uskyld ved at de ikke forsto reglene når de samtidig har klart å skrive en søknad til kommune for støtte på flere titusenvis av kroner. Dette er klare bevis på at integreringen ikke fungerer ved å sy puter under enkelte etnisiteter, men at en heller behandler de med de rettigheter og plikter alle i samfunnet har. Hvorfor kan et lag stå å spy ut rasismeanklager og unnskylde seg om juks ved at de er innvandrere uten at folk en gang reagerer, men heller prøver å tåkelegge hele saken. Derfor starte jeg hele innlegget med å si at det er det politiske korrekte Norge som har slått til igjen og det vises veldig godt ved at det er viktigere å påpeke at dette er et lag fra Trøndelag i overskriften enn noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå