Simen1 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hehe, Hadde det vært så enkelt at man bare kunne kreve så hadde det vært en katastrofe for forumet. Nei, diskuter i vei om Frp vs røkla. Jeg slang bare ut en kommentar om at jeg savnet de interessante diskusjonene om andre partier. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Frp er et yndet mål, fordi ingen andre partier egentlig er enige med dem. Det blir vel lettere konflikter med folk du alltid er uenige med, enn folk du ofte er enige med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 20.7.44 : Hitler ble bombet 20.7.69 Apollo 11 månelanding 20.7.73 : Bruce Lee RIP Grattis : prins Haakon 36 Emma Peel aka Diana Rigg 71 Ove Verner Hansen 77 Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Staten dikterer ikke, men supplerer. Dagens regjering bruker kultur aktivt for å spre propaganda på vegne av seg selv. Den stattsstøttede/statsstyrte kulturen skal tvinges på oss, f.eks. ved hjelp av kvoter. Skal du drive radio eller TV her i landet så skal kultur som er stemplet som OK av staten ha en viss tid på lufta. Staten dikterer ikke hvilken kultur folket skal nyte Jo, for det stilles krav til visse mengder statsbestemt kultur i media. Kan du dokumentere at staten dikterer hva som er greit og ikke greit at konsesjonærene formidler? Og da på et detaljnivå som kan brukes til undertrykking, hvilket vil si at et krav om en betydelig mengde norsk kultur (og lignende) vil gjøre at jeg faller av stolen og ruller rundt på gulvet mens jeg ler av den absurde argumentasjonen du fører. Hvor ble det forresten av det siste sprøsmålet mitt? Ble det for vanskelig for deg? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det er i beste fall et naivt standpunkt. Uten noen form for støtte ville mange kunstnere måtte få seg en 'årntli' jobb, og kunne ikke vært kunstnere. Eh jo, de kan fint drive med hobbyer på fritiden, akkurat som alle andre. Dersom en kunstner ønsker å jobbe på Kiwi og skape kunst på fritiden er dette mer lønnsomt for kunstneren. Hele poenget med støtte til kunstnere er at de skal kunne skape kunst uten å trenge å jobbe samtidig. Og om de arbeider likevel blir det trekk i stipendet. Tjener du tusen kroner trekkes det tusen kroner. I dag er det slik at man har kultur som overlever kommersielt. Og vi har kultur som skapes på grunn av muligheten til å motta et lite stipend, som lar en kunstner jobbe med kunst. Dette er en debatt der vi diskuterer om kunst har en verdi i seg selv. Vi krekver ikke at en lege skal gjøre legevirket sitt på hobbybasis, og tjene penger med en deltidsjobb på Kiwi. En statlig støtte til kunstnere er ikke mer merkelig enn at vi betaler folk i offentlig sektor. I alle fall ikke om vi definerer kultur som noe samfunnet både tjener på, og kanskje også har et visst ansvar for. Jeg må si at det virker som om en FRP-policy angående kultur vil gi oss mindre kultur. Og FRPs nestleder var til stadighet unvikende. Det er vanskelig å ikke være unnvikende når det stilles spørsmål der du blir bedt om å svare på vegne av noen andre enn deg selv. Nå tar du for deg første tre minutter av debatten. Det er greit. Jeg tenker på de resterende minuttene. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Frp med innleid satelitt: http://e24.no/makro-og-politikk/article3177594.ece Frp gjør mye jeg er uenig med de i, men de skal ha for en ting ihvertfall, ingen har så mye energi og pågangsmot som den gjengen der. Edit: Må nesten legge til denne: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6702704 Jeg synes det er skummelt hvordan meninger blir trakassert her i Norge da dette er hendelser som hovedskalig går mot et parti, og i tillegg bryr folk seg ikke om det og nesten ser på det som fortjent i og med at det er Frp det går utover. Det samme ser vi forøvrig på dette forumet i stor grad uten at de involverte tenker på det selv. Endret 20. juli 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Simon Aldra: Hvorfor snakke så mye om disse kunstnerene. Det jeg ser på som viktig er heller alle arrangemengene som får kulturstøtte, teaterene, operaene. Disse er med på å gjøre kulturlivet i Norge spennende og varierende. Hadde de ikke fått støtte ville lokalene vært betydligere dårligere og det ville vært færre arrangemanger og Norge hadde rett og slett bliitt kjedeligere. Jens72: Jeg merker også det. Jeg merker at å være høyrevridd i Norge er ikke like sosialt akseptert som å være venstrevridd, men å si at man støtter FRP er skrekk og gru. (jeg støtter ikke FRP, men jeg merker det allikavel) Jeg var på en leir for noen dager siden, og det var en jente jeg snakket med som sa at hun støtter FRP forsiktig. Jeg spurte noen spørsmål om hvorfor og plutselig kom det en annen jente inn i samtalen og sa masse stygt om FRP. Jeg føler at mange på venstresiden har for lite forståelse for hvorfor folk stemmer som de gjør. Endret 20. juli 2009 av Camlon Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 The Trolls Among UsRobbie Cooper for The New York Times The Trolls Among Us: Weev (not, of course, his real name) is part of a growing Internet subculture with a fluid morality and a disdain for pretty much everyone else online. One afternoon in the spring of 2006, for reasons unknown to those who knew him, Mitchell Henderson, a seventh grader from Rochester, Minn., took a .22-caliber rifle down from a shelf in his parents’ bedroom closet and shot himself in the head. The next morning, Mitchell’s school assembled in the gym to begin mourning. His classmates created a virtual memorial on MySpace and garlanded it with remembrances. One wrote that Mitchell was “an hero to take that shot, to leave us all behind. God do we wish we could take it back. . . . ” Someone e-mailed a clipping of Mitchell’s newspaper obituary to MyDeathSpace.com, a Web site that links to the MySpace pages of the dead. From MyDeathSpace, Mitchell’s page came to the attention of an Internet message board known as /b/ and the “trolls,” as they have come to be called, who dwell there. Takk og bump Utrolig fascinerende og skremmende artikkel. Det er nesten så jeg vurderer å bevege meg litt stillere her inne Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Simon Aldra: Hvorfor snakke så mye om disse kunstnerene. Det jeg ser på som viktig er heller alle arrangemengene som får kulturstøtte, teaterene, operaene. Disse er med på å gjøre kulturlivet i Norge spennende og varierende. Hadde de ikke fått støtte ville lokalene vært betydligere dårligere og det ville vært færre arrangemanger og Norge hadde rett og slett bliitt kjedeligere. Fordi kunstnerne også er en del av systemet. Men jeg tror nok kulturarrangementene er en mer populær sak, og derfor er det nok også en bedre innfallsvinkel om man støtter støtte til kultur, ja. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Uten å ha sjekket tallene så vil jeg anta at kunstnere som får garantilønn står for en forsvinnende liten del av kulturbudsjettet, men det er nok enklere å angripe kunstnere som lager smal kunst som "folk flest" ikke forstår enn det er å angripe skolekorps, idretten, musikkskolene, rikskonsertene også videre som ungene til "folk lest" har stor glede av. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Edit: Må nesten legge til denne: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6702704 Jeg synes det er skummelt hvordan meninger blir trakassert her i Norge da dette er hendelser som hovedskalig går mot et parti, og i tillegg bryr folk seg ikke om det og nesten ser på det som fortjent i og med at det er Frp det går utover. Det samme ser vi forøvrig på dette forumet i stor grad uten at de involverte tenker på det selv. Viser seg at det er lykketegn de tagget, ikke nazi-tegn. Slår aldri feil. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Viser seg at det er lykketegn de tagget, ikke nazi-tegn. Slår aldri feil. Tja, nazi-korset er som regel andre veien ja, men om man ser på et nazi-flagg fra "baksiden" så vil korset være vendt motsatt vei som på fremsiden. Uansett kan man hvertfall gå ut ifra at de som tagget var uvitende idioter. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jens72: Jeg merker også det. Jeg merker at å være høyrevridd i Norge er ikke like sosialt akseptert som å være venstrevridd, men å si at man støtter FRP er skrekk og gru. (jeg støtter ikke FRP, men jeg merker det allikavel) Jeg var på en leir for noen dager siden, og det var en jente jeg snakket med som sa at hun støtter FRP forsiktig. Jeg spurte noen spørsmål om hvorfor og plutselig kom det en annen jente inn i samtalen og sa masse stygt om FRP. Jeg føler at mange på venstresiden har for lite forståelse for hvorfor folk stemmer som de gjør. Dette er nok veldig situasjonsbestemt. Blant de fleste jeg kjenner er det nok langt mer oppsiktsvekkende å si at man støtter SV enn FrP. Men i Norge som helhet er det nok mer akseptert å si at man støtter SV enn FrP, ja, selv om dette er ganske paradoksalt med tanke på oppslutningen de har fått i de senere år. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg må nok være særlig bemidlet i omgangskretser. Jeg har omgangskretser der SV regnes som for høyrevridde, jeg kjenner folk som anser FRP for å være venstrevridde, folk som mener alt til høyre og venstre for AP er ekstremisme, alt til venstre for FRP er stalinisme (ok, ikke stalinisme, men i alle fall marxisme) alt til høyre for AP er nazisme og at alle politikere er tullk*ker. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Det kommer jo mye an på hvilket land man kommer fra. FRP kan feks. lett oppfattes som venstrevridd for konservative amerikanere. Kanskje noen hardbarka russiske kommunister således oppfatter SV som høyrevridd. Men dersom man feks. som nordmann oppfatter SV som høyrevridde da sier det seg selv at man er ganske ekstrem og beveger seg langt ute på kantene. Endret 21. juli 2009 av Vice Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Da er man enten ganske rød, eller ganske blå. Det er ikke vanskelig å finne folk som stemmer Rødt som syns SV er for langt til Høyre, ei heller å finne folk som stemmer DLF som mener FRP er for langt til venstre (å finne DLFere er faktisk veldig vanskelig, men det er en annen sak). Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (å finne DLFere er faktisk veldig vanskelig, men det er en annen sak). Ikke ifølge visse her på forumet. Jeg ble vel kalt DLFer en gang. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ja, men i det virkelige liv er det ganske vanskelig. De er vel flere fra indremisjonen enn det er DLFere, og folk fra indremisjonen ser du ikke ofte. Om du da ikke forviller deg inn til et møte hos nevnte misjon på jakt etter nachspiel, slik min far en gang gjorde. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det handler vel mer om FrP-ernes (og FrP-s) sedvanlige "oss" og "dem"-teknikk i enhver diskusjon. Ja, nettopp. Det er Frps feil som vanlig. For det er jo aldri Frp-hatere og -motstandere som rakker ned på partiet og skal ha det til at det er roten til alt ondt og at verden går under hvis de får makt. Neida. Dobbeltmoral, hurra. Kan du dokumentere at staten dikterer hva som er greit og ikke greit at konsesjonærene formidler? Eh, du mener altså seriøst at du ikke var klar over at det er krav til f.eks. TV og radio? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Husker jeg ikke feil skrev du ikke at det var snakk om at det er krav å sende kultur, men spesifik kultur. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå