Fin Skjorte Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Frp hadde sin Martin Schanche, nå har AP sin Fosnes Hansen. Det ser ut som om "kultureliten" skjelver. Nå er det lysår fra å gi en motdebattant en flat hånd til å kaste papirkuler på hverandre. Men svakt er det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Her er det noen som driter seg ut. Dette er jo rett og slett flaut. Fosnes Hansen kastet papirkule på Frp-nestleder i radiodebatt Frp hadde sin Martin Schanche, nå har AP sin Fosnes Hansen. Det ser ut som om "kultureliten" skjelver. Haha, Genialt! Fosnes-skrullingen beskylder FRP for "krenkende og meget ufine debattmetoder". Jaja, det er nok mye mindre krenkende og ufint å kaste ting på motedebattanter da. Men for å se det positive i det så kan det jo hende at vi nå åpner enda mer for såkalt voldskultur her i landet. Og det er jo tøft!! Endret 13. juli 2009 av Vice Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Frp hadde sin Martin Schanche, nå har AP sin Fosnes Hansen. Det ser ut som om "kultureliten" skjelver. Fosnes Hansen er ikke tillitsvalgt i Arbeiderpartiet, og ei heller noen politiker. Etter eget utsagn meldte han seg inn i Arbeiderpartiet etter Siv Jensens utsagn. Han representerer ikke Arbeiderpartiet i noen større grad enn Kurt Nilsen. Jeg har for ordens skyld hørt debatten, og den var ganske morsom. En papirkule er per definisjon vold, men det er i en litt annen klasse enn et slag med flat hånd. Det var også påtakelig hvor vanskelig FrPs nestleder hadde for å besvare helt banale spørsmål. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Dette har ingenting med vold å gjøre. Det er en barnslig gest som best illustrerer hvor latterlig kultur-debatten egentlig er. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 En papirkule er per definisjon vold, men det er i en litt annen klasse enn et slag med flat hånd. Det har like mye med vold å gjøre som å puste dårlig ånde på noen. Rett nok er det tåpelig men vold er et ord som er for dumt å bruke. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Dette har ingenting med vold å gjøre. Det er en barnslig gest som best illustrerer hvor latterlig kultur-debatten egentlig er. Nei, det syns jeg egentlig ikke. Det illustrerer at også kulturmennesker blir irriterte. Men barnslig, det er det. En papirkule er per definisjon vold, men det er i en litt annen klasse enn et slag med flat hånd. Det har like mye med vold å gjøre som å puste dårlig ånde på noen. Rett nok er det tåpelig men vold er et ord som er for dumt å bruke. Kanskje det, men det er en form for vold. Vold av en ubetydelige natur, rett nok, men vold. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Frp hadde sin Martin Schanche, nå har AP sin Fosnes Hansen. Det ser ut som om "kultureliten" skjelver. Nå er det lysår fra å gi en motdebattant en flat hånd til å kaste papirkuler på hverandre. Men svakt er det. Selvfølgelig er det det. Det er bedre å kaste ei papirkule enn å slå til noen, men det blir nesten som å slå, men ikke hardt. Jeg slår deg, du får ikke vondt, men jeg slår deg. Signalet det gir er det viktige. Forøvrig ganske artig å høre hvor lite drillet Fosnes Hansen er i debattering. Her ser dere hvordan norsk kultursponsing er: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Det er ikke umulig, men jeg kan virkelig ikke si at det ene eller det andre er sannsynlig. Bruk av teleobjektiver forsyver perspektivet en del, men jenta er fint i fokus noe hun ikke ville vært om hun var veldig langt unna fokusplanet, somligger på Obama. Han kikket visst ikke på småjenterumper, men på bakken/trappetrinn for å hjelpe noen ned: http://www.dagbladet.no/2009/07/10/nyheter...ikk/g8/7147271/ Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Slitsomt å diskutere med politikere som viker unna spørsmål. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Det er ikke umulig, men jeg kan virkelig ikke si at det ene eller det andre er sannsynlig. Bruk av teleobjektiver forsyver perspektivet en del, men jenta er fint i fokus noe hun ikke ville vært om hun var veldig langt unna fokusplanet, somligger på Obama. Han kikket visst ikke på småjenterumper, men på bakken/trappetrinn for å hjelpe noen ned: http://www.dagbladet.no/2009/07/10/nyheter...ikk/g8/7147271/ Det er bevis godt nok for meg. Ikke at jeg egentlig syns det er noe galt i det heller, men lell. Slitsomt å diskutere med politikere som viker unna spørsmål. Utvilsomt. Det er slitsomt å diskutere med folk som viker unna spørsmål, på generelt grunnlag. Jeg er egentlig litt delt. På den ene siden syns jeg ikke man skal kaste papirballer på motdebattantene sine. Men på den andre siden er det svært befriende å se en striglet politiker få svar på tiltale, altså en papirball i trynet. Politikere (fra alle partier) har en enestående evne til å opptre som hovne bleier, og hovne bleier (fra alle partier) får seg alltid et støkk av uortodokse metoder. I så måte var ballkastet ganske befriende. Jeg er som sagt delt. Men morsomt, det var det. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Uansett hvor slitsomt det måtte være beviser det bare at man ikke er saklig nok selv til å komme med ordentlige argumenter. "- Som forfatter bør han vel skjønne at ordets makt er sterkere enn papirets." Det er vel ei grei oppsummering. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Problemet var at FrPs nestleder nektet å besvare hans spørsmål, argumentasjonen hans var det faktisk ikke noe i veien med. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Nei, det syns jeg egentlig ikke. Det illustrerer at også kulturmennesker blir irriterte. Men barnslig, det er det. Grunnen til at jeg syntes at kulturdebatten er latterlig er at vi har en kulturelite som går i taket hver gang noen skal prøve å mene noe som helst om kultur i Norge. Det går ikke an å føre en debatt på ordentlige premisser med denne kultureliten. Det blir litt som om at alle aviser i Norge skulle aktivt gå i mot partier som ønsker å fjerne pressestøtten.. Kanskje det, men det er en form for vold. Vold av en ubetydelige natur, rett nok, men vold. Hvordan definerer vi vold? Jeg personlig mener at vold ikke bør vannes ut som begrep ved å kalle allslags mulige ting for vold. Liberalistene er spesielt ille på dette feltet. Og du vil vel ikke assosiere deg med en liberalist, vil du Simon? (Siste er en spøk og ikke invitasjon til videre debatt) Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Forøvrig reagerte jeg med avsky på dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3167388.ece Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg klarte ikke å forstå hvordan du klarte å lire av deg den mest selvmotsigende og usammenhengende posten jeg har lest her inne på forumet (og jeg har vært medlem her temmelig lenge). Tull og tøys. Dersom man bor i et sted og opplever at man ikke blir utsatt for ran og annet fanteri, så er dette et like godt bevis på at Oslo er en fin by, som det motsatte skulle ha vært (les: man bor i Oslo og har blitt utsatt for ran og annet fanteri). En viktig observasjon er at den massen med mennesker som sier det førstnevnte er langt større enn den andre. Alikevel er det de sistnevnte som roper høyest og blir hørt. Hvor ofte ser man Dagbladet og VG skrive artikler a là: "Alt OK!" og "God stemning i Oslo-gryta!". Sånn har det i allefall vært hver eneste gang jeg har besøkt Oslo. Hvorfor i all verden skulle avisene skrive om det som regnes som normalt? Tror du de er ukeblader? Jeg ser gjennom media at det er blitt mer kriminalitet med årene, og mer kriminalitet i forhold til andre byer. Problemet ditt er at du ser alt så subjektivt; selv om ikke du blir utsatt for noe så betyr ikke det at alt er fint og flott. Snakk om å ikke se lengre enn nesetippen. Det som virker åpenbart for meg er at du har bestemt deg for at du misliker Oslo så sterkt at du nekter å høre på positiv vitnesbyrd fra Oslo-innbyggere, men snarere sluker all negativ (populistisk) omtale som Oslo-blekkene spyr ut på en jevnelig basis. Alt dette tipper jeg bunner ut i at du har særdeles brune holdninger og bruker Oslo-argumentene til å rettferdiggjøre at det er fornuftig å stemme på FrP. Positive omtaler er irrelevante, for disse eliminerer ikke de negative hendelsene i byen. Og du vet jo hvor du kan stappe rasist-stempelet ditt. Det er folk som deg som er problemet når andre ikke tør si fra, de vet at de blir stemplet. Jeg kunne godt tenkt å stemme Frp kun pga. de ikke vil la landet invaderes, men så har de også andre ting som ikke er så bra, dermed tror jeg det blir med tanken. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Forøvrig reagerte jeg med avsky på dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3167388.ece Hvorfor skulle dette være så avskyelig? Kreket skulle ha vært sendt vekk for lenge siden. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hvorfor skulle dette være så avskyelig? Kreket skulle ha vært sendt vekk for lenge siden. Jeg vet egentlig ikke. Jeg er imot å henge ut folk på TV. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Nei, det syns jeg egentlig ikke. Det illustrerer at også kulturmennesker blir irriterte. Men barnslig, det er det. Grunnen til at jeg syntes at kulturdebatten er latterlig er at vi har en kulturelite som går i taket hver gang noen skal prøve å mene noe som helst om kultur i Norge. Det går ikke an å føre en debatt på ordentlige premisser med denne kultureliten. Det blir litt som om at alle aviser i Norge skulle aktivt gå i mot partier som ønsker å fjerne pressestøtten.. Tjo, det kan jeg være med på. Men det er ikke rart at "kultureliten" reagerer på debatt rundt økonomien i kultur, som dreier seg mot såkalt "finkultur". Jeg tror det er viktig å forstå at kultur ikke bare er kommersiell. Kanskje det, men det er en form for vold. Vold av en ubetydelige natur, rett nok, men vold. Hvordan definerer vi vold? Jeg personlig mener at vold ikke bør vannes ut som begrep ved å kalle allslags mulige ting for vold. Liberalistene er spesielt ille på dette feltet. Og du vil vel ikke assosiere deg med en liberalist, vil du Simon? (Siste er en spøk og ikke invitasjon til videre debatt) Nei, jeg vil heller være søring enn liberalist*. (*Undertegnede er en sosialdemokratiske liberalkonservativ realist) Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hva er egentlig essensen i kulturdebatten? Må ærlig inrømme at jeg ikke har satt meg for mye inn i den. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Aner ikke. Jeg tror den nåværende sirkulerer rundt temaet sosialdemokratisk kulturråd, og FrPs ønsker om å begrense støtten til kultur som folk som jeg ikke forstår. Må innrømme at jeg ikke forstår meg på danseband og slikt, men fine greier for meg om bandene får støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå