Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Det er vel mer du som gjør det ved å si at andre ikke skal få si hva de mener om vår hovedstad med mindre de bor i byen selv. Hvorfor engasjerte så mange Oslo-borgere seg i Gardermoen-utbyggingen, den ligger jo ikke i Oslo?

Oslo er en viktig del av Norge og alle i Norge vil derfor ha en mening om byen i større eller mindre grad. Det må du kunne akseptere uten å angripe de å si at dette er min by og bare de som bor der skal få lov til å uttale seg om den.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ikke det jeg har sagt i det hele tatt? Skal man ha en formening om Oslo og hvordan det er å bo her så må man faktisk bo her. Jeg kan si Tromsø er en flott by (og jeg har vært der veldig mange ganger) men jeg må stole på innbyggerne der når de sier hvordan det er å bo der (og der er det forskjellige meninger blant innbyggerne). Man kan gjerne si noe om hvordan man trives med å være på besøk i Oslo men å hevde at "byen er ødelagt" er fullstendig meningsløst og perspektivløst.

Oslo har (som alle andre større byer og særlig hovedsteder) sine utfordringer og problemer. Stor konsentrasjon av innvandrere i enkelte bydeler og områder gir store utfordringer og alt er langt fra idyllisk. Det betyr ikke at "byen er ødelagt".

Lenke til kommentar
Eh, sa jeg samtlige?? Nei.

De fleste har ikke blitt ranet eller forsøkt ranet. Da kan man like godt bo en annen plass, som meg, for man vet like mye at hovedstaden er ødelagt ut fra det media forteller.

Er det flere som vil fortelle meg hvor vanskelig dette er å forstå?

Når du sier at Oslo som by er "ødelagt" er det svært sterke ord, og da får jeg ganske alvorlige mentale bilder. Hadde du sagt at det er "ubehagelig mye kriminalitet" i Oslo hadde det vært en ting, og jeg kunne sagt meg enig. Men når du sier at "Oslo er ødelagt" oppfatter jeg det som om du sier at Oslo er i en tilstand a là Gazastripen, og at det er kun negative ting med å bo i Oslo.

Oslo er mye mer enn bare ran på høylys dag, det er så mange sider av byen, både positive og negative. Når du sier at byen er "ødelagt" oppfatter jeg det som om du mener at de positive tingene med Oslo ikke eksisterer i det hele tatt, noe som er langt fra sannheten.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Så nettopp denne, det har overhodet ikke noe med Oslo-diskusjonen å gjøre (forøvrig mener jeg Oslo overhodet ikke er ødelagt, hva enn nå det måtte være, selv om jeg mener byen står tilbake for standarden på andre norske byer generelt), bare tenkte over hvor kjipt og surrealistisk det må være for denne karen å oppleve dette.

http://www.nettavisen.no/bolig/article2664896.ece

Synd, trist, leit.

Det finnes uten tvil forskjellige utgaver av oss mennesker, noe som gir oss mange gleder og fortvilelser, hehe.

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Når du sier at Oslo som by er "ødelagt" er det svært sterke ord, og da får jeg ganske alvorlige mentale bilder. Hadde du sagt at det er "ubehagelig mye kriminalitet" i Oslo hadde det vært en ting, og jeg kunne sagt meg enig. Men når du sier at "Oslo er ødelagt" oppfatter jeg det som om du sier at Oslo er i en tilstand a là Gazastripen, og at det er kun negative ting med å bo i Oslo.

Oslo er mye mer enn bare ran på høylys dag, det er så mange sider av byen, både positive og negative. Når du sier at byen er "ødelagt" oppfatter jeg det som om du mener at de positive tingene med Oslo ikke eksisterer i det hele tatt, noe som er langt fra sannheten.

Kjære vene, dette er jo ditt problem, ikke mitt. Det er helt fantastisk at du tillegger ordet så sterk styrke, når vi begge vet hva det er snakk om.

Dessuten går du offtopic i forhold til hva du kom med i forrige post.

Lenke til kommentar
Skal man ha en formening om Oslo og hvordan det er å bo her så må man faktisk bo her.

Det er nok å vite at det finnes tusenvis av tullinger som sikler på det du måtte ha av verdier.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Skal man ha en formening om Oslo og hvordan det er å bo her så må man faktisk bo her.

Det er jo det fine med det. Det kommer aldri til å bli mer enn ca. 500.000 folk som synes det er et drittsted. Og 4.000.000 er jo som kjent mer enn 500.000....

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at hovedstaden er "ødelagt" hvis du bor i Bodø?

Hvordan kan de som bor i Oslo se dette så mye bedre? Da må jo mange bli utsatt for ransforsøk. Det er heller ikke sånn at mange i Oslo ser disse ranene finne sted. Så hvor man bor er faktisk ganske irrelevant.

Eh... Hæ?!

Hva var det du ikke klarte å fatte og begripe? Utrolig at jeg gidder å spørre egentlig.

Jeg klarte ikke å forstå hvordan du klarte å lire av deg den mest selvmotsigende og usammenhengende posten jeg har lest her inne på forumet (og jeg har vært medlem her temmelig lenge).

Dersom man bor i et sted og opplever at man ikke blir utsatt for ran og annet fanteri, så er dette et like godt bevis på at Oslo er en fin by, som det motsatte skulle ha vært (les: man bor i Oslo og har blitt utsatt for ran og annet fanteri). En viktig observasjon er at den massen med mennesker som sier det førstnevnte er langt større enn den andre. Alikevel er det de sistnevnte som roper høyest og blir hørt. Hvor ofte ser man Dagbladet og VG skrive artikler a là: "Alt OK!" og "God stemning i Oslo-gryta!". Sånn har det i allefall vært hver eneste gang jeg har besøkt Oslo.

Det som virker åpenbart for meg er at du har bestemt deg for at du misliker Oslo så sterkt at du nekter å høre på positiv vitnesbyrd fra Oslo-innbyggere, men snarere sluker all negativ (populistisk) omtale som Oslo-blekkene spyr ut på en jevnelig basis. Alt dette tipper jeg bunner ut i at du har særdeles brune holdninger og bruker Oslo-argumentene til å rettferdiggjøre at det er fornuftig å stemme på FrP.

For å avslutte med noe hyggelig så poster jeg dette bildet av en ung herremann som ringer i telefonen:

1440toilet_redneck.jpg

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Jeg bare observerer hvor selektiv du er i hvilke organsisasjoner det skal støttes her.

Å? Hvor har du det fra?

Først er det galt å angripe HRS,

Hva mener du?

så er det like ille at HRS får statsstøtte som andre organsisasjoner

Nå skjønner jeg ikke hva du mener.

også kommer du med en rar påstand om at Klassekampen har gjort et personangrep på HRS (?) og at dette er dobbeltmoral?

Igjen, hva snakker du om? Ja, Klasserampen angrep HRS. Hvis ikke HRS skal få støtte skal heller ikke venstresidens løpegutter få det. De er verre enn HRS på alle måter.

Lenke til kommentar
Her er Obamas blikkfang

Dagbladet har prestert det mesterstykket å skrive en artikkel om en jente viss rumpe Obama betraktet i ett flyktig øyeblikk. Det er tydeligvis ikke all verden som skal til for at man skal få sine 15 minutes. ^^

Sannsynligvis ser det bare ut som han kikket på henne på grunn av vinkelen. Han hadde antakelig alt annet enn ungjenterumper å tenke på den dagen.

Lenke til kommentar
Her er Obamas blikkfang

Dagbladet har prestert det mesterstykket å skrive en artikkel om en jente viss rumpe Obama betraktet i ett flyktig øyeblikk. Det er tydeligvis ikke all verden som skal til for at man skal få sine 15 minutes. ^^

Sannsynligvis ser det bare ut som han kikket på henne på grunn av vinkelen. Han hadde antakelig alt annet enn ungjenterumper å tenke på den dagen.

Det er ikke umulig, men jeg kan virkelig ikke si at det ene eller det andre er sannsynlig. Bruk av teleobjektiver forsyver perspektivet en del, men jenta er fint i fokus noe hun ikke ville vært om hun var veldig langt unna fokusplanet, somligger på Obama.

Umulig å si hva som er sannsynlig. Men det er et morsomt bilde. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...