kjeklulf Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Vel, såvidt jeg vet må brukergrensesnittene blant annet reverseres og gjøres i høykontrast utførelse for å kunne leses av svaksynte. Dette er iallefall tilfellene når man ber operativsystemer om å bli tilpasset til slik bruk. Jeg har aldri jobbet med web mot en slik gruppe, så jeg vet ikke spesifikt, bare regnet med at det var noe av det samme. Dette er bare tull. Det handler kun om å strukturere dataene på en ryddig måte og innenfor standarder, og skille mellom innhold og grafisk presentasjon. Da er det enkelt å legge til funksjonalitet hvor brukeren selv kan slå av og på høykontrast, lydopplesing, bruk av leselist etc. Dette er nyttig for mange, blant annet også dyslektikere, de som ønsker å behandle de tekstlige data på ulike måter, for å knytte tekst opp mot video (for eksempel for bruk mot tegnspråkvideo) etc etc etc. Det er ingenting av dette som gjør det vanskeligere for andre brukere, tvert i mot. Endret 4. juli 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Vel, såvidt jeg vet må brukergrensesnittene blant annet reverseres og gjøres i høykontrast utførelse for å kunne leses av svaksynte. Dette er iallefall tilfellene når man ber operativsystemer om å bli tilpasset til slik bruk. Jeg har aldri jobbet med web mot en slik gruppe, så jeg vet ikke spesifikt, bare regnet med at det var noe av det samme. Det kan hende at det stemmer, men i så fall er det ikke verre enn å legge til en knapp som skifter mellom normal og høykontrast modus på ett blunk med litt javascript/CSS-magi. Nettopp. La oss da lage en slik knapp. Problem løst. Alle får tilgang til informasjonen. kjeklulf: Jeg forstår ditt perspektiv. At jeg misforsto er jo et klart signal på at jeg er et uforskammet og grusomt menneske som absolutt burde skytes for det større gode. Endret 4. juli 2009 av Heilage Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Mange nettsteder har dette allerede, for eksempel http://www.nav.no. Sidene er også strukturert slik at de kan brukes mot ekstern programvare for lydavspilling (Jaws som er et av de mest brukte). Mange offentlige nettsteder har også lagt inn mulighet for direkte lydavspiling, for eksempel http://www.difi.no. Et spennende eksempel på nytten av å gjøre dette på standardiserte måter er Statens Pensjonskasse som har lagt ut deler av pensjonsreformen både som tekst, lyd og på tegnspråk. http://www.spk.no/no/Person/Pensjonsreformen---kort-og-godt/ kjeklulf: Jeg forstår ditt perspektiv. At jeg misforsto er jo et klart signal på at jeg er et uforskammet og grusomt menneske som absolutt burde skytes for det større gode. Helt korrekt. Jeg regner med at du tar hånd om det på egenhånd. Poenget med å ta hardt i er at dette er typiske misforståelser man møter når man jobber med disse sakene, og det er slike misforståelser som hindrer endring, som hindrer en vesentlig bedring av manges livskvalitet og som holder en lang rekke mennesker utenfor arbeidslivet unødvendig. Endret 4. juli 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Vel, problemet er jo det at for å endre nettsider for å gjøre de leselige for blinde, så blir det verre å lese for oss som ikke er blinde. Hvor i all verden har du det fra? Tvert imot, det blir enklere for alle å lese. Det virker som du mener at man ikke skal tilrettelegge noe som helst. Skal vi ikke ha lydsignaler i lyskryss? Skal vi ikke gjøre det mulig for folk i rullestol å komme seg frem i en by? Vel, såvidt jeg vet må brukergrensesnittene blant annet reverseres og gjøres i høykontrast utførelse for å kunne leses av svaksynte. Tull. For det første var det vel snakk om blinde her, og for det andre kan svaksynte stille slikt i sin egen nettleser, og med skikkelig koding på websiden vil det være trivielt å gi en mulighet for å skifte til et høykontrast-stilsett. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3155050.ece Dårlig gjort å rakke ned på moren til Saddam da. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 - Omslaget i økonomien kommer 23. mai 2018 Kloke ord! Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Klokt sagt, men vanskelig å følge. Jeg nevnte forøvrig noe av det samme i en annen tråd om innvandring her. Det nytter ikke å se på hvordan situasjonen er idag, en må se på utviklingstrenden og hvor det vil føre oss om 10 eller 50 år. Desverre er det svært få politikere som er villige til å ta et slikt tak for samfunnet, men heller selger seg billigst mulig hvert valgår. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Poenget mitt er at jeg ikke anser HRS som pålitelig. De er mer pålitelige enn Klasserampen. Ikke så rart at du syns det, siden FrP i flere år har krevd at HRS skal få penger av staten (fått mer enn 10 mill siden 2002) og ledelsen i FrP støtter HRS som om det var deres spedbarn. Men jeg skjønner at det er mye lettere å gå på personangrep på Klassekampen for å formidle denne saken, enn det er å møte kritikken som blir fremsatt Men dette er jo tross alt kun nok et spill i det dumsnille sosialistiske maktspillet, ikke sant? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Vittig denne saken som gikk på TV2-nyhetene der kultur-Norge mobiliserer mot FRP. PelsJakob nevnte i festlig lag i helgen at det gikk opp et lys for han da Kurt Nilsen stod fram som AP-velger. Sangen "Who`s gonna take my decisions, I can`t take them on my own" fikk plutselig helt ny mening. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vittig denne saken som gikk på TV2-nyhetene der kultur-Norge mobiliserer mot FRP. PelsJakob nevnte i festlig lag i helgen at det gikk opp et lys for han da Kurt Nilsen stod fram som AP-velger. Sangen "Who`s gonna take my decisions, I can`t take them on my own" fikk plutselig helt ny mening. Hei, de fikk iallefall Christian Ingebrigtsen til å spille en sykt stram låt på landsmøte sitt iallefall, burde være finkultur nok for de det! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 - Omslaget i økonomien kommer 23. mai 2018 Kloke ord! Det blir veldig feil å hevde at økonomene utelukkende har et kortsiktig perspektiv. I aller høyeste grad blir det produsert forskning, prognoser, meninger m.m. utover det nærmeste året. Mer nærliggende vil det være å tro at økonomiske utfordringer som ligger 10 år eller mer lengre frem i tid ikke har den helt store effekten for salg av lettfattlige nyheter og dermed ikke får det fokuset som det fortjener. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Ikke så rart at du syns det, siden FrP i flere år har krevd at HRS skal få penger av staten Slik venstresiden har krevd penger til f.eks. SOS RasistHer og Klasserampen? ledelsen i FrP støtter HRS som om det var deres spedbarn Som venstresiden støtter SOS RasistHer og Klasserampen som om det var deres spedbarn? Men jeg skjønner at det er mye lettere å gå på personangrep på Klassekampen for å formidle denne saken Ok, så det er greit for Klasserampen å gjøre det, men ikke andre? Morsom dobbeltmoral. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 PelsJakob nevnte i festlig lag i helgen at det gikk opp et lys for han da Kurt Nilsen stod fram som AP-velger. Sangen "Who`s gonna take my decisions, I can`t take them on my own" fikk plutselig helt ny mening. Hehe, der måtte jeg humre litt. Nok av politikere som klør i fingrene etter å hjelpe han der ja. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Klassekampen mottar pressestøtte. Vårt land mottar dobbelt så mye pressestøtte som Klassekampen. Det burde vel indikere at det ikke nødvendigvis er slik at ytterste venstre har sørget for å finansiere Klassekampen per se. Magasinet: Hijabdrap Vel verdt å lese. Astrid Meland har som vanlig gjort en ypperlig jobb. Trist sak, viktig problemstilling. Jeg håper vi ikke får se slike drap i Norge. Endret 8. juli 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ikke så rart at du syns det, siden FrP i flere år har krevd at HRS skal få penger av staten Slik venstresiden har krevd penger til f.eks. SOS RasistHer og Klasserampen? ledelsen i FrP støtter HRS som om det var deres spedbarn Som venstresiden støtter SOS RasistHer og Klasserampen som om det var deres spedbarn? Men jeg skjønner at det er mye lettere å gå på personangrep på Klassekampen for å formidle denne saken Ok, så det er greit for Klasserampen å gjøre det, men ikke andre? Morsom dobbeltmoral. Ah, jeg hadde glemt hvor plagsomt det var å måtte lese de lille jeg har skrevet delt opp i 3 deler, for å få akkurat de samme tåpelige svarene servert gang på gang. Jeg bare observerer hvor selektiv du er i hvilke organsisasjoner det skal støttes her. Først er det galt å angripe HRS, så er det like ille at HRS får statsstøtte som andre organsisasjoner (og en avis?), også kommer du med en rar påstand om at Klassekampen har gjort et personangrep på HRS (?) og at dette er dobbeltmoral? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Her knivstikkes fulle menn for en mobiltelefon http://www.dagbladet.no/2009/07/09/nyheter...d/oslo/7128753/ Gjerningsmennene er i all hovedsak unge menn, og et stort flertall har innvandrerbakgrunn. Av de 55 pågrepne i det intensive prosjektet på Grønland var bare fire etnisk norske, ifølge Gjengedal. Hovedstaden er ødelagt av alle innvandringssvina som herjer overalt. Nå må dette snart stoppe, er på grensen til å stemme Frp bare pga. dette selv om jeg bor i Bodø. Endret 9. juli 2009 av WarpX Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 - Jeg ber om at de ikke må være redde for legene. Mange kunne vært berget dersom de hadde gått til lege tidligere. Dere må ta hensyn til den kunnskapen legene har. Tusen takk for at du nesten egenhendig har gjort Norge til latter, samt undergravd legenes arbeid gjennom din kvakksalverske håndspåleggingsgeskjeft. Forbanna idiot! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Her knivstikkes fulle menn for en mobiltelefonhttp://www.dagbladet.no/2009/07/09/nyheter...d/oslo/7128753/ Gjerningsmennene er i all hovedsak unge menn, og et stort flertall har innvandrerbakgrunn. Av de 55 pågrepne i det intensive prosjektet på Grønland var bare fire etnisk norske, ifølge Gjengedal. Hovedstaden er ødelagt av alle innvandringssvina som herjer overalt. Nå må dette snart stoppe, er på grensen til å stemme Frp bare pga. dette selv om jeg bor i Bodø. Du er altså villig til å skifte til et parti pga. et problem som kun berører et lite mindretall, til tross for at partiet har en elendig politikk på alle andre områder. Jaja, skremselspropaganda ligger jo i tiden. Tusen takk for at du nesten egenhendig har gjort Norge til latter, samt undergravd legenes arbeid gjennom din kvakksalverske håndspåleggingsgeskjeft. Forbanna idiot! Det er vanskelig å se på all forakten for "overtro" og "kvakksalveri" som noe annet enn en mer politisk korrekt form for fremmedhat. Endret 10. juli 2009 av AvieN Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Her knivstikkes fulle menn for en mobiltelefonhttp://www.dagbladet.no/2009/07/09/nyheter...d/oslo/7128753/ Gjerningsmennene er i all hovedsak unge menn, og et stort flertall har innvandrerbakgrunn. Av de 55 pågrepne i det intensive prosjektet på Grønland var bare fire etnisk norske, ifølge Gjengedal. Hovedstaden er ødelagt av alle innvandringssvina som herjer overalt. Nå må dette snart stoppe, er på grensen til å stemme Frp bare pga. dette selv om jeg bor i Bodø. Hva skal egentlig til for å skjønne at noe er iferd med å gå forferdelig galt? Interessant også å lese at strømmen av asylsøkerer den siste året har vært enorm. I fjor var det vel 14500 søkere til Norge. Til Danmark var det 2500.... Hadde vært interessant å se lignende statistikk fra Danmark. Det er vanskelig å se på all forakten for "overtro" og "kvakksalveri" som noe annet enn en mer politisk korrekt form for fremmedhat. I såfall tar jeg imot denne type "fremmedhat" med åpne armer. Dumhet & idioti bør fjernes. Ikke oppmuntres. Endret 10. juli 2009 av Vice Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Du er altså villig til å skifte til et parti pga. et problem som kun berører et lite mindretall, til tross for at partiet har en elendig politikk på alle andre områder. Jaja, skremselspropaganda ligger jo i tiden. Enig i det. Jeg mener en bedre innfallsvinkel er å først finne et parti med en god og gjennomtenkt politikk på flest mulig områder (etter smak og behag) og melde seg inn i partiet. Så kan man være aktiv medlem i partiet og påvirke integreringspolitikken innenfra i den retningen du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå