monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Så lenge han står i fronten for en gjeng voldsromantiske bøller så burde de ha hivd han på celle hvis han slapp så mye som en ispinne i bakken.... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Politiet digger å arrestere Lillevolden. Han blir lagt i jern så fort politiet har den minste mistanke om at blitzmiljøet vil lage kvalm. Hvorfor må fuglene vite, Lillevolden har jo blitt en konfliktdempende fredsdue på sine eldre dager. Tjatjo. Var vel gamle politimesteren i Oslo, Willy Haugli, som besvarte spørsmålet om hvorfor politiet benyttet hunder under en arrestasjon av Lillevolden med "vi fikk ikke hester inn i kafeen". Så lenge han står i fronten for en gjeng voldsromantiske bøller så burde de ha hivd han på celle hvis han slapp så mye som en ispinne i bakken.... Så lenge han ikke gjør noe skal han behandles som enhver borger av nasjonen. John Adams sa vel "the law is deaf to the cries of the suspect, but it is also deaf to the howling of the crowd". At en tidligere har brutt loven er i seg selv ikke god nok grunn til arrestasjon, og når politiet dessuten virker å fremprovosere volden (som saklig sett var like alvorlig som litt knuffing i en barnehage, se videoen), gjør det ikke arrestasjonen mer troverdig. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Så lenge han ikke gjør noe skal han behandles som enhver borger av nasjonen. John Adams sa vel "the law is deaf to the cries of the suspect, but it is also deaf to the howling of the crowd". At en tidligere har brutt loven er i seg selv ikke god nok grunn til arrestasjon, og når politiet dessuten virker å fremprovosere volden (som saklig sett var like alvorlig som litt knuffing i en barnehage, se videoen), gjør det ikke arrestasjonen mer troverdig. Bryter man loven så er det god nok grunn til arrestasjon. Problemfolk som Lillevolden burde blitt fotfulgt, og hivd i fengsel for hvert eneste lovbrudd de gjør. Nulltoleranse er det eneste virkemiddelet som virker mot slike samfunnsfiender... Når det gjelder den konkrete videoen så burde han ha latt være å motsette seg det politimannen sa han skulle gjøre. Politivold er det ikke. Endret 22. juni 2009 av monzilla Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Lillevolden er ikke noen problemperson, hva nå enn det er. Forøvrig så blir jeg skremt av at presumptivt oppegående mennesker ønsker å bure inne "problemfolk" for den minste ting. Det minner meg om regimer jeg helst ikke vil måtte sammenligne vår relativt fredelige del av verden med ... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Du er under inntrykket av at å fengsle/straffe mennesker som bedriver hærverk og angriper mennesker er noe som minner om regimer du ikke vil sammenligne oss med? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Du er under inntrykket av at å fengsle/straffe mennesker som bedriver hærverk og angriper mennesker er noe som minner om regimer du ikke vil sammenligne oss med? Nei, monzilla skrev at "slike folk" burde arresteres så fort de brøt loven. I sitt forrige innlegg eksemplifiserte han "bryte loven" med å slippe en ispinne på bakken. Forsøpling tilsvarer et forenklet forelegg, ikke arrestasjon og fengsling. For vanlige folk i hvert fall, enkelte ønsker visst å legge loven til side og forskjellsbehandle "problemfolk". Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Lillevolden er ikke noen problemperson, hva nå enn det er. Forøvrig så blir jeg skremt av at presumptivt oppegående mennesker ønsker å bure inne "problemfolk" for den minste ting. Det minner meg om regimer jeg helst ikke vil måtte sammenligne vår relativt fredelige del av verden med ... Fint forsøk på en stråmann. At du ikke vil at folk skal straffes for ulovligheter får stå for din egen regning. Lillevolden er en frontfigur for en voldelig organisasjon som er samfunnsfientlig, og havner lett i samme bås sammen med Tore Tvedt, Mulla Krekar og andre samfunnsfiender.. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Nei, monzilla skrev at "slike folk" burde arresteres så fort de brøt loven. I sitt forrige innlegg eksemplifiserte han "bryte loven" med å slippe en ispinne på bakken. Forsøpling tilsvarer et forenklet forelegg, ikke arrestasjon og fengsling. For vanlige folk i hvert fall, enkelte ønsker visst å legge loven til side og forskjellsbehandle "problemfolk". Selvsagt bør han få den straffen som står i tråd til den ulovlige handlingen som er gjort, det var satt på spissen for å få fram poenget mitt, som forstatt er at han bør tas for alt man kan ta han på så lenge han opptrår i sammenheng med blitzerne. På samme måte som Oslo-politiet har kneblet gjengene..... Endret 22. juni 2009 av monzilla Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Lillevolden er ikke noen problemperson, hva nå enn det er. Forøvrig så blir jeg skremt av at presumptivt oppegående mennesker ønsker å bure inne "problemfolk" for den minste ting. Det minner meg om regimer jeg helst ikke vil måtte sammenligne vår relativt fredelige del av verden med ... Fint forsøk på en stråmann. At du ikke vil at folk skal straffes for ulovligheter får stå for din egen regning. Lillevolden er en frontfigur for en voldelig organisasjon som er samfunnsfientlig, og havner lett i samme bås sammen med Tore Tvedt, Mulla Krekar og andre samfunnsfiender.. Blitz er ikke en voldelig organisasjon og er heller ikke samfunnsfiendtlig. Mye man kan kritisere Blitz for, men det er en fordel å forholde seg til virkeligheten. Blitz er i all hovedsak et hus som er et samlingssted for antiautoritære og autonome ungdommer. Det er en konsertscene, en kafé, et kulturhus, en radio og et samlingssted for personer med tildels sammenfallende politiske holdninger på noen nøkkelpunkter (anti-rasister, anti-imperialister også videre). Å redusere Blitz til "en voldelig organisasjon", "voldsromantiske bøller" og sammenligne dem med nynazister og islamistiske fundamentalister drar bare debatten ned på et unødvendig lavt nivå. Å målrettet lete etter lovbrudd på en person som aldri gjør noe særlig mer straffbart enn å rope i en megafon (og kastet stein etter politiet for 15-20 år siden) kan ikke sammenlignes med å kneble organisert kriminalitet, det er trakassering. Lillevolden per i dag er en modererende figur i blitzmiljøet, ikke en oppvigler. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 HRS sier hva som helst. Det gjør jo Klassekampen også. Hva er ditt poeng? Åja, det er ikke så viktig hva HRS har å si fordi Der Führer i Klassekampen alltid har rett? Blitz er ikke en voldelig organisasjon Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Så lenge han ikke gjør noe skal han behandles som enhver borger av nasjonen. John Adams sa vel "the law is deaf to the cries of the suspect, but it is also deaf to the howling of the crowd". At en tidligere har brutt loven er i seg selv ikke god nok grunn til arrestasjon, og når politiet dessuten virker å fremprovosere volden (som saklig sett var like alvorlig som litt knuffing i en barnehage, se videoen), gjør det ikke arrestasjonen mer troverdig. Bryter man loven så er det god nok grunn til arrestasjon. Problemfolk som Lillevolden burde blitt fotfulgt, og hivd i fengsel for hvert eneste lovbrudd de gjør. Nulltoleranse er det eneste virkemiddelet som virker mot slike samfunnsfiender... Når det gjelder den konkrete videoen så burde han ha latt være å motsette seg det politimannen sa han skulle gjøre. Politivold er det ikke. Men Lillevolden brøt ikke loven. Lillevolden var mer aktiv med hendene enn enkelte andre, men han var ikke voldsom eller voldelig. bryter man loven er det god nok grunn til arrestasjon. Bryter man ikke loven er det ikke god nok grunn til arrestasjon. Jeg liker ikke Lillevolden, men vi kan ikke bryte rettsprinsipper uten videre. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Snap.... Det å nekte å innse at Blitz-miljøet skaper trøbbel og faenskap ved hver eneste anledning de ser drar debatten ned på et unødvendig lavt nivå. Men Lillevolden brøt ikke loven. Lillevolden var mer aktiv med hendene enn enkelte andre, men han var ikke voldsom eller voldelig. bryter man loven er det god nok grunn til arrestasjon. Bryter man ikke loven er det ikke god nok grunn til arrestasjon. Jeg liker ikke Lillevolden, men vi kan ikke bryte rettsprinsipper uten videre. Som jeg skrev, det Lillevolden holder på med på videoen er ikke politivold. Men hvis han motsetter seg arrest, evetuelt nekter å følge pålegg fra politiet bør han behandles slik som alle andre som blir behandlet.. Endret 22. juni 2009 av monzilla Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg har sett folk sette seg mer brutalt til motverge mot en ransakning enn det, noe som ble tolerert i et kvarter før håndjernene kom på. Lillevolden var ingen trussel, og motsatte seg ikke pålegg i noen særlig grad. Han brøt ingen lov. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg har sett folk sette seg mer brutalt til motverge mot en ransakning enn det, noe som ble tolerert i et kvarter før håndjernene kom på. Jeg har sett folk som har blitt tatt mye hardere på bakgrunn av at de har gjort mindre. Skal jeg legge det til grunn for hva jeg mener er riktig og galt i forbindelse med arrestasjoner? Lillevolden var ingen trussel, og motsatte seg ikke pålegg i noen særlig grad. Han brøt ingen lov. 1) Om du sitter på informasjon angående hvilke pålegg Lillevolden fikk der og da av politiet så kan du gjerne dele det med oss andre 2) Hva baserer du påstanden om at Lillevolden ikke er en trussel på? Han tilhører Blitz, det er opptøyer i Oslo den dagen, blitz er involvert, det har tidligere vært store problemer med blitz i tilsvarende sammenhenger. Det gir etter min mening mer enn god nok grunn til mitt punkt nummer tre; 3) Politiet kan strengt talt bure folk inne for en viss periode (er det for 4 timer eller 24 timer?) dersom politiet finner det lurt. Dette har blant annet blitt gjort i stor grad i forbindelse med "høyrisiko"-fotballkamper" ... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 HRS sier hva som helst. Det gjør jo Klassekampen også. Hva er ditt poeng? Åja, det er ikke så viktig hva HRS har å si fordi Der Führer i Klassekampen alltid har rett? Poenget mitt er at jeg ikke anser HRS som pålitelig. Det har vært så mange saker med HRS de siste årene at jeg for lengst har sluttet å ta de seriøst. I tillegg så videreformidler de rasistiske konspirasjonsteorier om "Eurabia" og andre mer eller mindre spinn hakkande rabiate teorier om muslimenes demografiske overtakelse av Europa. Og har du en trang til å insinuere at alle andre enn deg selv blindt følger "løgnpropaganda" fra media eller Der Führer(!!?!)? Er det ensomt å forvalte sannheten? Blitz er ikke en voldelig organisasjon Hva skal dette forestille? Et argument? Snap.... Det å nekte å innse at Blitz-miljøet skaper trøbbel og faenskap ved hver eneste anledning de ser drar debatten ned på et unødvendig lavt nivå. Problemet ditt er at de slettes ikke skaper trøbbel og faenskap ved hver eneste anledning, men for all del. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Da får vi være enig om å være uenige. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Da får vi være enig om å være uenige. Det er heldigvis lov. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er så Var forøvrig veldig enig med deg i den tråden som omhandlet hvorfor FRP ikke kommer i regjering til høsten. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg har sett folk sette seg mer brutalt til motverge mot en ransakning enn det, noe som ble tolerert i et kvarter før håndjernene kom på. Jeg har sett folk som har blitt tatt mye hardere på bakgrunn av at de har gjort mindre. Skal jeg legge det til grunn for hva jeg mener er riktig og galt i forbindelse med arrestasjoner? Poenget er at vi ikke kan fire på kravene for arrestasjon "bare" fordi Lillevolden er en h******. 1) Om du sitter på informasjon angående hvilke pålegg Lillevolden fikk der og da av politiet så kan du gjerne dele det med oss andre2) Hva baserer du påstanden om at Lillevolden ikke er en trussel på? Han tilhører Blitz, det er opptøyer i Oslo den dagen, blitz er involvert, det har tidligere vært store problemer med blitz i tilsvarende sammenhenger. Det gir etter min mening mer enn god nok grunn til mitt punkt nummer tre; 3) Politiet kan strengt talt bure folk inne for en viss periode (er det for 4 timer eller 24 timer?) dersom politiet finner det lurt. Dette har blant annet blitt gjort i stor grad i forbindelse med "høyrisiko"-fotballkamper" ... 1. Greit. Han kan ha fått pålegg om å ikke røre seg, men det er egentlig noe jeg syns det er litt merkelig å kalle det å røre seg en kriminell handling. 2. Jeg baserer det på måten han opptrådte. Han rørte seg, det er uomtvistelig. Men han opptrådte ikke voldelig på videoen, noe som også er grunnlaget til at det ikke foreligger tiltale. 3. Korrekt. Men han ble ikke buret inne for det, men med en anklage om vold mot politiet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er så Var forøvrig veldig enig med deg i den tråden som omhandlet hvorfor FRP ikke kommer i regjering til høsten. Lol, det feires med en lovlig sein kaffekopp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå