Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

...på tross av et betraktelig tap på Lehman.

Et tap på 75 mrd er, stygt å si det, egentlig ikke så mye i oljefond størrelse, og det er forventet at de ulike verdipapriene i porteføljen skal ha en spredning på avkastning.

Alt fra fullstendig nedside til høy oppside, og det er jo det som er intensjonen bak porteføljer - nemlig at flere verdipapirer sammen skal senke den totale risikoen.

Også det jeg ville frem til.

Det er somda folk mente at fotoboksene i Storbritannia var der for at staten skulle tjene penger. "They bring in 30 million pounds a year. Simon Cowell pays more in income tax alone!", som Jeremy Clarkson sa.

Richard Hammond påpekte også at å brukte ti millioner pund for å forbedre MG/Rover var litt lite ved å påpeke at "10 million pounds is a lot.. if you're gonna spend it on sweets..".

Alt er relativt. :)

Astral: Ganske tåpelig, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.dagbladet.no/2009/06/18/nyheter...yheter/6775180/

Obama er en kald, kynisk og ond person som massakrerer fluer! Han burde avsettes.

Håpløst med folk som svekker sin egen sak fordi de har så bagatellmessig fokus. Med all den uretten som begås mot dyr rundt omkring i verden burde det ikke være en vanskelig sak å finne noen viktigere saker å prate om. Jeg er enig i mye av det dyrevernerne sier på generelt basis, men saker som dette underbygger bare bildet motstanderne av dyrevern har av dyrevernere som fanatikere uten kontakt med virkeligheten.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/06/18/nyheter...yheter/6775180/

Obama er en kald, kynisk og ond person som massakrerer fluer! Han burde avsettes.

Håpløst med folk som svekker sin egen sak fordi de har så bagatellmessig fokus. Med all den uretten som begås mot dyr rundt omkring i verden burde det ikke være en vanskelig sak å finne noen viktigere saker å prate om. Jeg er enig i mye av det dyrevernerne sier på generelt basis, men saker som dette underbygger bare bildet motstanderne av dyrevern har av dyrevernere som fanatikere uten kontakt med virkeligheten.

Dette er så patetisk at jeg begynner å lure på om PETA er opprettet for å latterliggjøre dyrevern. Hvis de virkelig tror at dette fremmer deres sak, så er de faktisk så dumme at de ikke har rett til å eksistere som dyrevernsorganisasjon.

Forskning på hvorvidt insekter kan føle smerte eller ikke, konluderer med at det er umulig å vite, men at det er usannsynlig at de gjør det. (Kilde: Do Invertebrates Feel Pain?) PETA bør fokusere ressursene sine på dyr som vi vet med sikkerhet føler smerte.

Lenke til kommentar

Sant nok.

Så vidt meg bekjent er det ikke ulovlig å drive verken overvåkning eller etterforskning. Det første er så vidt jeg vet lovlig så lenge en ikke bryter med andre lover (at en bryter seg inn, går inn på annen manns land, driver med kodeknekking for å komme seg inn i datamaskiner osv.), mens sistnevnte kanskje krever en autorisasjon. I alle fall for å kalle seg "privatetterforsker". Dette er dog bare tatt fritt fra hukommelsen.

Å overvåke folk er noe pressen tross alt bedriver fra tid til annen, og det kan være en nødvendig del av pressens rolle som vaktbikkje.

Lenke til kommentar
HRS er jo som kjent upartiske og nødvendige.

Så hva synes du om hva HRS hadde å si om saken? Var fremstillingen i Klassekampen korrekt?

HRS sier hva som helst. Når så mange av de organisasjonen (eller hva de nå enn er) tar inn i varmen i ettertid går ut mot dem må det nesten gå opp et lys for de som kaster penger etter dette rottereiret.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=216868

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

88-åringen har tidligere sonet seks år i fengsel for et liknende forhold. I 1981 forsøkte han å kidnappe ansatte ved den amerikanske sentralbanken, da von Brunn mente de opererte med for høy rente

Svar : Kanskje noe å prøve for de som har høyt boliglån o.l. lol :D

Lenke til kommentar

Henla voldssak mot Stein Lillevolden

"En politimann anmeldte Stein Lillevolden (51) for vold mot politiet, men påtaleansvarlig i samme etat har henlagt saken mot den kjente Blitz-aktivisten.

Les mer

Nå er jeg den siste som liker å forsvare Stein Lillevolden, uten at jeg vil utbrodere det, men det ser faktisk, tro det eller ei, ut som om Stein Lillevolden ikke gjorde noe galt her. Ut fra videoen fra TVNorge overreagerte politimannen, og Lillevolden ble anmeldt på sviktende grunnlag.

Da kan en selvfølgelig spørre om det er grunnlag for å påstå at Lillevolden ville blitt arrestert uansett hva han hadde gjort den dagen. Undertegnede tror det.

Lenke til kommentar

Politiet digger å arrestere Lillevolden. Han blir lagt i jern så fort politiet har den minste mistanke om at blitzmiljøet vil lage kvalm. Hvorfor må fuglene vite, Lillevolden har jo blitt en konfliktdempende fredsdue på sine eldre dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...