Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Jeg har også tro på å stimulere befolkningen til å velge mer miljøvennlige transportmetoder i stedet for å tvinge dem gjennom avgifter, men du mister meg når du begynner å snakke om å få ressurssvake av veien. Er det det klassiske fattighatet som skinner gjennom her?

Er forresten påstanden din "original research" eller kan du vise til forskning eller undersøkelser som viser at ressurssvakes bilvaner er mer forurensende enn ressurssterkes bilvaner?

Det er også interessant at du ikke nevner at veldig mange med høy årslønn kjører rundt i svære SUV-er. Disse veier gjerne dobbelt så mye som en gammal konebil (f.eks. en Golf), og har gjerne tre ganger så stort motorvolum. Hvorfor er det ikke like "miljømessig bra" å få disse av veiene? De ressurssvake har dessverre ikke noe valg - de MÅ kjøpe en billig drittbil. De ressurssterke har derimot et valg - de kan kjøpe en Toyota Prius i stedet for en BMW-børstraktor med 3 liters motor som Bærumsfruer og andre arbeidsledige gullgravere bruker mellom huset og postkassen.

Nå slengte jeg egentlig det ut som en provoserende påstand for å sette poenget mitt litt på spissen, så jeg tar til meg kritikken din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simon, du har vel ikke tilfeldigvis vært på svømmetur i helga? :p Eller kjenner noen som har vært det?

post-3851-1244451462_thumb.png

Hva kalles forresten folk fra Lurøy kommune? Luringer? Er det der uttrykket luring kommer fra?

Lurøyfjæringer. :)

Jeg har ikke vært på svøm, nei. Men det er morsomt du nevner det, for min far og min tremenning ble oppringt av AMK i Sandnessjøen fordi de begge var på Aldra, og kanskje ville måtte bidra med gjenoppliving dersom gærningen faktisk prøvde å svømme over. :)

Politiet ble også tilkalt, og det gikk bra.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje et av de mest merkelige temaene for kildekritikk i politikkforumet noen sinne. :)

Forøvrig er det lite ørn på Aldra. Det er noe rev, og enkelte av de fastboende kan tenkes å være vel så farlige som ørn. De er dog svært godlynte og hyggelige, så lenge du ikke skyter sau eller ødelegger noe. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men så prøvde monzilla å snike inn kritikk mot reindriftsamar ved å skyte inn ein morosam kommentar der han kjem med eit tal som ligg 30 gongar høgare enn det faktiske talet. Følte at eg ikkje kunne la det passere utan vidare :p

offtopic:

Pizzatid! :new_woot:

Lenke til kommentar

" ...den gang forsøkte han å kidnappe ansatte i den amerikanske sentralbanken, på grunn av det mannen mente var en for høy rente..."

Virker rett og slett fullstendig gal. Og som alle andre galninger som blir dømt:

"...på denne skrev han om dommen i 1981 at han ble dømt av en «Negro jury, Jew/Negro attorneys and a Jew judge»..."

De klager alltid på rettsapparatet. Nekter å innse at de har gjort noe galt. De er alle like.

Lenke til kommentar
Hvor mye koster en rein egentlig?

Slakteprisen er vist bare rundt 2500 kr for en gjennomsnittlig Finnmark-rein. Det er det reineieren får fra slakteriet ved levering levende. Gjennomsnittlig slaktevekt i vest-Finnmark er nå helt nede i 26 kg. I Øst-Finnmark er den 28 kg. I Sør-Trøndelag/Hedmark (Røros-distriktet) er slaktevekten gjennomsnittlig rundt 32 kg. Villrein er gjennomsnittlig rundt 45-50 kg og har langt høyere overlevelsesprosent gjennom vinteren. Reindrift-rein er så utmagret at de dør i hopetall. Jeg tror det er vanlig at samtlige døde rein blir hevdet å være tatt av rovdyr og dermed søkt erstatning for. De blir selvsagt offer for åtseletere etter hvert og når de blir funnet blir restene automatisk tolket til å være tatt av rovdyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det riktig at eit legesenter tilbyr alternativ og ikkjefungerande alternativ behandling? Akupunktur er gjennomstudert og ein veit no at det fungerer like bra/dårleg som placebo, men likevel tilbyr til dømes legesentret eg går til akupunkturbehandling for akutte og kroniske smertar.

I mitt hovud så bør ikkje slik alternativ behandling bli promotert av legesenter fordi legen har ein veldig stor autoritet i livet til folk. Ein baserer viktige avgjerdsler på informasjonen ein får av lege og legesenter og difor må informasjonen dei deler ut vere kvalitetssikra og oppdatert.

What's the harm? This is the harm.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på det er problemet med alternativ medisin hvis man bruker det istedenfor skolemedisinen. Så lenge det bare er et supplement til skolemedisinen så er det i de fleste tillfeller bare bortkastede penger i verste fall.

Men jeg ser likevel problemet med å blande sammen skolemedisin og alternativ medisin slik det blir gjort på dette legesenteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...