Thlom Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Christian Tybring-Gjedde mener visst at regjeringen nå bruker for MYE oljepenger ( http://www.orapp.no/politikk/20090515/halv...-enn-noen-gang/ ), samtidig skal Ulf Leirstein ha stått i Nyhetskanalen og sagt at regjeringen bruker for LITE oljepenger. Det er greit å mene to ting på en gang, eller hva? Kommentar fra E24's Øystein Sjølie: http://e24.no/kommentar/e24-kommentar/sjol...icle3081180.ece Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hvor sier Tybring-Gjedde dette? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Christian Tybring-Gjedde mener visst at regjeringen nå bruker for MYE oljepenger ( http://www.orapp.no/politikk/20090515/halv...-enn-noen-gang/ ), samtidig skal Ulf Leirstein ha stått i Nyhetskanalen og sagt at regjeringen bruker for LITE oljepenger. Det er greit å mene to ting på en gang, eller hva? Kommentar fra E24's Øystein Sjølie: http://e24.no/kommentar/e24-kommentar/sjol...icle3081180.ece For å si det på en annen måte. I disse krisetider bruker staten for lite penger, men før krisen brukte staten for mye penger. Det var altfor mye press på arbeidsmarkedet under de rødgrønne. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 For å si det på en annen måte. I disse krisetider bruker staten for lite penger, men før krisen brukte staten for mye penger. Det var altfor mye press på arbeidsmarkedet under de rødgrønne. Mens en Frp regjering derimot.... ville brukt enda mer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Missing link found Dette må være den største vitenskapelige enkeltnyheten fra Norge dette tiåret. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Missing link found Dette må være den største vitenskapelige enkeltnyheten fra Norge dette tiåret. Har du bomma litt på linken eller? Ikke mye å bli klok av. Dagens blødme: Your link to the missing link, is missing Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Herlig ordspill! .. men begge lenkene er riktige. Både den som linker til google.no sin forside (der bildet er hentet fra) og linken som bildet i innlegget og bildet på forsiden av googgle.no fører til. Her er den offisielle nettsiden om Ida "the missing link": http://www.revealingthelink.com/ Her er NY Daily News sin dekning av saken. The missing link to the missing link have been found, have been found. *pling* Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er ikke snakk om å inkludere alle andre i nasjonen, men å la disse bortkomne minoritets nasjonene få traske etter toget med egne flagg til de blir lei av det. Det er en forskjell der, men det er vi altså ikke enig om. Jeg ser ikke forskjellen. Du vil bruke nasjonaldagen og arrangementene til å feire alt annet, og da er det i mindre grad en nasjonaldag. For å være ærlig, jeg ser ikke noe problem i det. Men jeg forstår også at det er tanker jeg skal holde på innsiden av hodet mitt. Integreringen har mer å si enn det, la gå at vi har noen tullekopper som ikke forstår at de ikke hører hjemme i toget med sine flagg, men de får være med, de får gå å drite seg ut, men de er fornøyd å klager ikke noe mer over det. Så vokser barna deres opp, mange har sikkert sett og forstått hvor dumt det egentlig er og følger ikke i foreldrenes fotspor. Mens om det ikke tillates så er det fare for at det blir en prinsippsak som går i arv. Far irriterer seg over at han ikke får flagge med eget flagg, og bruker all tiden rundt 17. mai til å forklare ungene sine hvorfor nordmenn er så jævlige som ikke tillater slikt, istedenfor at han er ute å driter seg ut i et tog så ungene blir flaue over han. Jeg sa ikke at det var et problem, men det kommer aldri til å skje. Det er en fantasi uten rot i virkeligheten. Alt du gjør er altså å skape konflikt der det ikke er noen, og det skal hjelpe på integreringen? Ja, det er virkelig ekstreme verste fall du kommer med og jeg klarer ikke å forestille meg at dette vil føre til eksemplene du gir. Det skaper sikkert noen uenigheter blant folk, og store og små diskusjoner (som denne), men er ikke det et tegn på et sunt demokrati? Er ikke et folk som går i hundre forskjellige retninger positivt? Jeg husker ikke helt hvordan dette var, men er det ikke slik at det er uenighetene og forskjellene som holder demokratiet oppe? At man ikke er så samlet om en tanke til at man kan dra den for langt? Jeg skal ikke si at jeg ikke ser det positive med nasjonalstater, men jeg skulle nå gjerne hatt en av hvert slag samlet istedenfor Må bare begynne å lære meg til at det er veldig få som er enige med meg i dette. Jeg ser ikke problemet med at en minoritet vokser seg stor og spiser opp den gamle nasjonen, og gjerne nabo nasjonene også. Og får å holde meg til tema, som jeg allerede har sagt, det er ikke en svekking som stiller minoritetene i posisjon til å overkjøre den norske nasjonen. Det er ikke mer ekstremt verste fall enn at det nylig forårsaket en 200 dager lang regjeringskrise i Belgia, hvor landet var nær å bli splittet i to. Eksempler finnes også i tidligere Jugoslavia og Tsjekkoslovakia, Baskerland, Katalonia, Kurdistan, Quebec, Rwanda, Tamilene på Sri Lanka, Tsjetsjenia, Sør-Ossetia, og Abkhazia, for å nevne noen. Uten et nasjonal tilhørighet vil det bli flere og større uenigheter, og all erfaring tilsier at det ikke er bra. Det er ikke så store forskjellene i politiske meninger i Norge i dag, og alle partier av nenvneverdig størrelse er sosialdemokratiske. En viss mengde uenighet er sunt for et demokrati, men for store forskjeller gir et politisk landskap hvor samarbeid er umulig, og enten vil lite i det hele tatt bli gjort, eller så vil landet dras i ulike retninger vekselvis. Det gir ikke stabilitet, og er ikke et sunt demokrati. Godt, for jeg mener heller ikke at grupperingene skal brytes ned, eller over nok generasjoner så gjør de jo det, og dette er en av mange faktorer som fører til at det skjer, bare ikke på noe magisk vis. Men gruppene burde være istand til å samarbeide uten altfor store konflikter. Skulle kanskje ikke sagt samhørighet, men i mangel på bedre ord vet jeg ikke hva jeg skal kalle det. Gruppene eksisterer side om side, like forskjellige men fortsatt i samarbeid, og derfor smelter de til slutt sammen. (etter lang tid vell å merke) Å forfekte toleranse er greit nok, men det har ingenting med nasjonaldagen eller nasjonen som gruppe å gjøre. Gruppetilhørighet utelukker ikke toleranse, men toleranse fungerer heller ikke uten grenser. Det må gå begge veier. Viser innvandrerne toleranse for nasjonaldagsfeiringen, vil toleranse også bli vist dem. Derfor blir det heller til at de ikke gjør noe ut av nasjonaldagen sin da de bare er tre og det det bare blir rart. Derfor burde de få stå å veive med egne flagg på vår dag om det absolutt skulle være så viktig for dem. Om de ikke gidder å gjøre noe ut av nasjonaldagen sin, er den ikke viktig for dem. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Jeg blir så forpult oppgitt. Denne møkkaskolen har hatt et mobbeproblem i alle de årene den har eksistert, uten å prøve å ordne opp i det. Noen tyske bekjenter av familien, en murer og hans servitørkone, bestemte seg nettop for å flytte tilbake til Østtyskland. Tilbake til en tilværelse uten noen videre store muligheter for jobb. Hvorfor? Jo. Fordi deres to barn hver dag ble møtt med "Heil Hitler" salutter og haglende, penentrerende ord som: "Dra tilbake til Tyskland, nazisvin!". De prøvde gang på gang å ta det opp med skoleledelsen. Men neida. Først fikk de bare: "Slike ting har aldri skjedd på denne skolen. Det er umulig", og til slutt: "De bare leker". Plutselig blusset barndomsdrømmen min om å sette fyr på den jævla skolen oppigjen. Oppgitt. Nå. Hvordan kan et så lite lokalsamfunn være så gjennomsyret av fordommer? Andre herlige eksempler er jo når jeg tar bussen hjem fra vgs. En klynge med negre går på etter å ha vært på norskopplæring hele dagen. En liten unge roper på gebrokken norsk til moren sin: "Jai finne plass til dai, mamma!" (Bussen var omtrent fullstappet) han løper helt bak, og folk, ja, folk, begynner å rope: "Pass dikka, da e ein terrorist!", og: "Han ha ein pistoool!" og til slutt, når han roper til moren: "Jai fant plass", så sier de: "Da gjorde du FAEN ikkje!". Hva kan man gjøre for å kontre slike ting? Hva kan man gjøre for å rett og slett få det vekk? Vedder på at de samme menneskene klager daglig over at "Disse helvetes negrene kan ikke norsk", og så gjør de alt de kan for å sjikanere, mobbe de, når de skal hjem etter norskopplæringen. Trangsynte. Igornate. Bondefitter. Dagens rage. Kansje ikke helt passende, men vet ikke om det kvalifiserer til en egen tråd. Er trossalt et politisk, og samfunsrelatert problem, dette : < Endret 22. mai 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg ser ikke forskjellen. Du vil bruke nasjonaldagen og arrangementene til å feire alt annet, og da er det i mindre grad en nasjonaldag. Ikke til å feire alt annet, men bare la de få gå med flaggene sine, også overser vi de. Later som de ikke er der. Det er ikke akkurat slik at vi kommer til å drukne i fremmede flagg. Jeg sa ikke at det var et problem, men det kommer aldri til å skje. Det er en fantasi uten rot i virkeligheten. Alt du gjør er altså å skape konflikt der det ikke er noen, og det skal hjelpe på integreringen? For at dette skal gå så må jo resten av folket være åpne for at de skal få lov til det, slik at det ikke blir noen konflikt. Det er jo nettopp dette jeg kritiserer, at vi henger oss opp i, og er villige til å skape en konflikt ut av noe vi bare kunne vendt et dødt øye til. Jeg har vell ikke sagt at dette er realistisk, men at hadde hjulpet betraktelig. Jeg forventer ikke at det skal skje, jeg bare håper på det. Det er ikke mer ekstremt verste fall enn at det nylig forårsaket en 200 dager lang regjeringskrise i Belgia, hvor landet var nær å bli splittet i to. Eksempler finnes også i tidligere Jugoslavia og Tsjekkoslovakia, Baskerland, Katalonia, Kurdistan, Quebec, Rwanda, Tamilene på Sri Lanka, Tsjetsjenia, Sør-Ossetia, og Abkhazia, for å nevne noen. Uten et nasjonal tilhørighet vil det bli flere og større uenigheter, og all erfaring tilsier at det ikke er bra. Og disse skyldes fremmede flagg på nasjonaldagen? Selvfølgelig er det ikke bra om det oppstår en splittelse mellom folket angående problemer som f.eks finanskrisen, men å sammenligne dette med å tillate andre flagg på 17. mai synes jeg er litt rart. Er det ikke slik at det allerede flagges med fremmede flagg selv om det ikke er helt akseptert? Hvor er borgerkrigen din? Det er ikke så store forskjellene i politiske meninger i Norge i dag, og alle partier av nenvneverdig størrelse er sosialdemokratiske. En viss mengde uenighet er sunt for et demokrati, men for store forskjeller gir et politisk landskap hvor samarbeid er umulig, og enten vil lite i det hele tatt bli gjort, eller så vil landet dras i ulike retninger vekselvis. Det gir ikke stabilitet, og er ikke et sunt demokrati. Er dette en så stor forskjell mener du? Å forfekte toleranse er greit nok, men det har ingenting med nasjonaldagen eller nasjonen som gruppe å gjøre. Gruppetilhørighet utelukker ikke toleranse, men toleranse fungerer heller ikke uten grenser. Det må gå begge veier. Viser innvandrerne toleranse for nasjonaldagsfeiringen, vil toleranse også bli vist dem. Men hvorfor kan det ikke gå andre veien? Viser vi toleranse for dem på nasjonalfeiringen, så viser de toleranse for oss på andre spørsmål? Og ja, jeg forstår at dette er noe som aldri kommer til å bli akseptert, men du må innrømme at om det hadde blitt det, så hadde det hjulpet mye? Om de ikke gidder å gjøre noe ut av nasjonaldagen sin, er den ikke viktig for dem. Ble litt feil kanskje, de gidder å gjøre noe, men med tre stykker så blir det ikke den samme markeringen. Det blir heller å sitte hjemme med en god kake. De får ikke tatt del i noe sosialt arrangement. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 [...]De prøvde gang på gang å ta det opp med skoleledelsen. Men neida. Først fikk de bare: "Slike ting har aldri skjedd på denne skolen. Det er umulig", og til slutt: "De bare leker"[...] Veldig enkelt, det er ingen skoler som faktisk gjør noe med mobbing. Særlig ikke om det er resurssterke foreldre sine barn som mobber (som det veldig ofte er). Så det må det komme konsekvenser rektor frykter mer enn å få blodkjeft for å ha utvist ungen til "bygdas store sønn"... Dvs. politianmeldelse for brudd på relevante lovverk (tror det er i opplæringsloven mobbing og mottiltak reguleres). Da kommer en sjokkert og rystet rektor til å stå frem på riksdekkende TV å proklamere at h*n ikke hadde noen kjennskap til at det var så ille, men at de alltid har tatt mobbing veldig alvorlig og at det er forferdelig at ikke alle føler seg trygge og velkomne i vår fantastiske bygd og at de skal gjennomgå rutinene sine. Så blir det en rettsak med et litt pussig utfall der ingen egentlig må ta noe ansvar. Resultatet totaltsett er at rektorer flest, og helt sikkert den på den aktuelle skolen, tar mobbing litt mer alvorlig i fremtiden, for et slik jævlig sirkus vil h*n ikke oppleve en gang til. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/article2742043.ece jaja typisk patetiske Venstreekstremister! Ytringsfrihet er vel kanskje et ukjent ord for dem. HAEHHAEHAHEHAHEAHE Endret 22. mai 2009 av laffe Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Palestina konflikten eskalerer til nå også å inkludere drikkevarer: Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/article2742043.ecejaja typisk patetiske Venstreekstremister! Ytringsfrihet er vel kanskje et ukjent ord for dem. HAEHHAEHAHEHAHEAHE Øyvind Heian får det nøyaktig som han vil. Denne islamifiseringen bryr meg egentlig midt bak, men synes det er trist at en muslim (hvertfall en araber av noe slag) oppfører seg fysisk truende mot Heian. Heians politiske poeng blir styrket av slikt, men det forsto tydeligvis ikke disse individene. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, men er ikke det bra da? Han viser hvor gale disse muslimene er. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Nå er det vanskelig å trekke noen generalisering om muslimer utifra dette, men man registrerer gang på gang at (enkelte?) drittfolk langt ute på venstrefløyen ønsker å knuse ytringsfriheten. Dette er på nåværende tidspunkt mer bekymringsverdig i mine øyne. Disse individene bør slås hardt ned på, hvis ikke viser samfunnet at man tolererer vold som middel mot meninger. Endret 22. mai 2009 av Vice Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, men er ikke det bra da? Han viser hvor gale disse muslimene er. Nei, jeg tror de aller fleste demografiske grupper har sine utskudd som ikke vet hvordan man oppfører seg i et sivilisert samfunn. Jeg registrerer at muslimer kan være noe overrepresentert i henhold til denne 'statistikken', men ønsker ikke trekke noen slutninger ut i fra slikt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Mer trøbbel, og denne gangen i Athen. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=547690 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vel, det er vel ingen tvil om at Koranen er en drøm for ekstremister som elsker å tolke ting til sin favør, men er det nødvendig å ødelegge en Koran bare for å provosere? Vi vet jo alle hva som skjer. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, vi vet hva som skjer. Det er derimot uakseptabelt at det er slik. Kanskje trengs det litt riving i koraner for å få bukt med dette problemet. Noe må gjøres med det hvertfall, det er sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå