Robocoop Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Middelklassens feiring. Alle de i Norge på uføretrygd og i arbeidsledigehet kan ikke vise seg utendørs......... Ikke har du noe der å gjøre om du ikke er familemann heller. Det er rett og slett en kvalmende dag med noen merkelige kransenedleggelser av pampene, etterfulgt av noen bortskjemte norske unger i tog. ................Etterfulgt av samfunnets-støtter i folketoget. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Alle de i Norge på uføretrygd og i arbeidsledigehet kan ikke vise seg utendørs. ? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 *snip* Joda, synd dette, men om noen års tid er vi vel blitt en del av Europas Forente Stater, så da er vel ikke grunnloven noe å bry seg om lenger. Snikinnføringen gjennom EØS er for utspekulert til å mislykkes. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Middelklassens feiring. Alle de i Norge på uføretrygd og i arbeidsledigehet kan ikke vise seg utendørs......... Ikke har du noe der å gjøre om du ikke er familemann heller. Det er rett og slett en kvalmende dag med noen merkelige kransenedleggelser av pampene, etterfulgt av noen bortskjemte norske unger i tog. ................Etterfulgt av samfunnets-støtter i folketoget. Jeg stemmer for militærparader i tillegg. Ikke noe hadde vært bedre at forsvaret fikk vise hva de faktisk beskytter; Nemlig vårt frie land, der barn faktisk kan få lov til å gå i tog og vifte med flagg. Endret 17. mai 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) ironi? Det var jo et greit alternativ................ Kunne tenke meg en Frihetsgarde av frivillige som marsjerer og som passer på at det bare er etniske nordmenn på 17.mai arrangementene. Endret 17. mai 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Kunne tenke meg en Frihetsgarde av frivillige som marsjerer og som passer på at det bare er etniske nordmenn på 17.mai arrangementene. Burde den ikke i såfall heller gå under navnet Tvangsgarden? Endret 17. mai 2009 av AvieN Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Så ta telemarksbataljonen da. Easy as that. Rulle fram noen tanks og litt artilleriraketter og noe sånt. Vi har jo ikke særlig mange atomraketter å trille rundt på, så det får bli litt sparsomt frem til vi får tak i skikkelige godsaker. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Joda, synd dette, men om noen års tid er vi vel blitt en del av Europas Forente Stater, så da er vel ikke grunnloven noe å bry seg om lenger. Snikinnføringen gjennom EØS er for utspekulert til å mislykkes. Er tilbøyelig til å si meg enig der, dessverre. (Men det gjør det ikke noe mindre forkastelig at kunnskapsnivået pr. idag er på ett såpass lavt nivå.) Endret 17. mai 2009 av Vice Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 http://s44.photobucket.com/albums/f13/neal...lprlicplate.flv Er dette noe norsk politi har i bestittelse av enda? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 1 av 4 som ikke vet hvorfor hele landet er særdels unormalt en gang i året det er mye det. Nei, hvis man ser på befolkningen som en helhet ble jeg positivt overrasket over hvor mange som visste det. Verden er full av idioter, og det kan være lett å blande sammen de forskjellige datoene. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 http://s44.photobucket.com/albums/f13/neal...lprlicplate.flv Er dette noe norsk politi har i bestittelse av enda? Håper ikke det. Neste steg blir i så fall å operere inn sendere i alle nyfødte. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 At 24 % av spurte ikke vet hvorfor vi feirer 17. mai ser jeg på som svært uheldig. Dette er noe vi minnes om hvert år, dessuten er det selvfølgelig helt grunnleggende almennkunnskap. Jeg kan forstå at 25% ikke husker om man skal stille klokka frem eller tilbake ved sommertid (jeg hører til den gruppen), men dette sjokkerer meg nesten. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Er dette noe norsk politi har i bestittelse av enda? De har da ikke hatt dt tidligere? red: nvm, regner med det er en enda/ennå-feil? Endret 18. mai 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 http://politiken.dk/indland/article713095.ece Disse irakerne kommer vel snart til Norge, nå som de kan sendes hjem fra Danmark. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 At 24 % av spurte ikke vet hvorfor vi feirer 17. mai ser jeg på som svært uheldig. Dette er noe vi minnes om hvert år, dessuten er det selvfølgelig helt grunnleggende almennkunnskap. Jeg kan forstå at 25% ikke husker om man skal stille klokka frem eller tilbake ved sommertid (jeg hører til den gruppen), men dette sjokkerer meg nesten. Dette tar jeg som en trist indikasjon på skolens utvikling siden reform 94. Hvor langt skal kunnskaps"løftet" få gå før politikerne og rådgiverne deres skjønner at skolepolitikken har vært feilslått de siste 15 årene? Dette er langt i fra det eneste eksemplet på kunnskapens forfall. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 @Simen: Hva var det med reform 94 som endret kunnskapsnivået? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå er 1814 fortsatt en sentral del av historiepensumet, det gjentas en gang i året, hvert år fra førsteklasse til VG3. I tillegg bør det jo være et representativt grunnlag som er spurt, og da bør det jo også være noen blant de som er for gamle for reform 94. Jeg bare påpeker dette. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg tenker på ting som - åpne klasseromsløsninger - plassgaranti på videregående - mer ansvar for egen læring Noe som har ført til generelt mer støy, dårligere læremiljø, lavere motivasjon Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Si meg, har du tilbragt en eneste time på en skole og i et klasserom etter at du selv var ferdig med videregående (i god tid før reform 94)? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det der ble innført da jeg gikk i sjuende klasse, og det begynner å bli noen år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå