Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Middelklassens feiring. Alle de i Norge på uføretrygd og i arbeidsledigehet kan ikke vise seg utendørs.........

Ikke har du noe der å gjøre om du ikke er familemann heller. Det er rett og slett en kvalmende dag med noen merkelige kransenedleggelser av pampene, etterfulgt av noen bortskjemte norske unger i tog.

................Etterfulgt av samfunnets-støtter i folketoget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Joda, synd dette, men om noen års tid er vi vel blitt en del av Europas Forente Stater, så da er vel ikke grunnloven noe å bry seg om lenger. Snikinnføringen gjennom EØS er for utspekulert til å mislykkes.

Lenke til kommentar
Middelklassens feiring. Alle de i Norge på uføretrygd og i arbeidsledigehet kan ikke vise seg utendørs.........

Ikke har du noe der å gjøre om du ikke er familemann heller. Det er rett og slett en kvalmende dag med noen merkelige kransenedleggelser av pampene, etterfulgt av noen bortskjemte norske unger i tog.

................Etterfulgt av samfunnets-støtter i folketoget.

Jeg stemmer for militærparader i tillegg.

Ikke noe hadde vært bedre at forsvaret fikk vise hva de faktisk beskytter; Nemlig vårt frie land, der barn faktisk kan få lov til å gå i tog og vifte med flagg.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar
Kunne tenke meg en Frihetsgarde av frivillige som marsjerer og som passer på at det bare er etniske nordmenn på 17.mai arrangementene.

Burde den ikke i såfall heller gå under navnet Tvangsgarden?

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Joda, synd dette, men om noen års tid er vi vel blitt en del av Europas Forente Stater, så da er vel ikke grunnloven noe å bry seg om lenger. Snikinnføringen gjennom EØS er for utspekulert til å mislykkes.

Er tilbøyelig til å si meg enig der, dessverre. :mad:

(Men det gjør det ikke noe mindre forkastelig at kunnskapsnivået pr. idag er på ett såpass lavt nivå.)

Endret av Vice
Lenke til kommentar
1 av 4 som ikke vet hvorfor hele landet er særdels unormalt en gang i året det er mye det.

Nei, hvis man ser på befolkningen som en helhet ble jeg positivt overrasket over hvor mange som visste det. Verden er full av idioter, og det kan være lett å blande sammen de forskjellige datoene. :)

Lenke til kommentar

At 24 % av spurte ikke vet hvorfor vi feirer 17. mai ser jeg på som svært uheldig. Dette er noe vi minnes om hvert år, dessuten er det selvfølgelig helt grunnleggende almennkunnskap. Jeg kan forstå at 25% ikke husker om man skal stille klokka frem eller tilbake ved sommertid (jeg hører til den gruppen), men dette sjokkerer meg nesten.

Lenke til kommentar
At 24 % av spurte ikke vet hvorfor vi feirer 17. mai ser jeg på som svært uheldig. Dette er noe vi minnes om hvert år, dessuten er det selvfølgelig helt grunnleggende almennkunnskap. Jeg kan forstå at 25% ikke husker om man skal stille klokka frem eller tilbake ved sommertid (jeg hører til den gruppen), men dette sjokkerer meg nesten.

Dette tar jeg som en trist indikasjon på skolens utvikling siden reform 94. Hvor langt skal kunnskaps"løftet" få gå før politikerne og rådgiverne deres skjønner at skolepolitikken har vært feilslått de siste 15 årene? Dette er langt i fra det eneste eksemplet på kunnskapens forfall.

Lenke til kommentar

Nå er 1814 fortsatt en sentral del av historiepensumet, det gjentas en gang i året, hvert år fra førsteklasse til VG3. I tillegg bør det jo være et representativt grunnlag som er spurt, og da bør det jo også være noen blant de som er for gamle for reform 94.

Jeg bare påpeker dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...