Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Jensen sammenlignet ikke med det heller.

Så dine assosiasjon med kommunisme er frie lykkelige mennesker som lever i et ikke-totalitært humant samfunn?

Jensen sammenlignet ingen med kommunister.

Dette er irrelevant. Poenget er at du rakker ned på Frp for "svart-hvitt", men du synes tydeligvis det er greit å fremstille Frp i "svart-hvitt".

La oss holde oss til mitt opprinnelige utsagt og kun det!

Du mener der du rakker ned på Frp for "svart-hvitt" samtidig som du ignorerer f.eks. andre partiers svart-hvite demonisering av Frp?

Les hele utsagnet mitt engang til så ser du at jeg sier det finnes mange mennesker som ytrer motstand mot Frps politikk hvilket er et helt legitimt standpunkt uten demonisere partiet.

Det er jo irrelevant. Jeg snakker altså om demoniseringen som foregår.

Bortsett fra PK Foss, f.eks.

Hva da har en ikke-leder i et Stortingsparti sagt?

Ja, PK Foss er jo en irrelevant "nobody" i Høyre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor blir det desto merkeligere at en sosialdemokrat kaller en annen sosialdemokrat "sosialist", og regner det som et skjellsord.

Nei, da sosialdemokrati og sosialisme fortsatt ikke er det samme.

I tillegg til det er et annet element av sosialdemokrati skatter og avgifter for å drive en stat. Det vi kaller liberalisme i denne sammenhengen vil fint kunne defineres som "mer liberalt" enn for eksempel normalt sosialdemokrati, men det er like fullt et element av sosialdemokrati.

Nei, det er ikke det. Innkreving av skatter er ikke noe som er spesielt for sosialdemokratiet.

Jeg skjønner ikke at du krangler om ting alle liberalister allerede er veldig tydelige på.

Lenke til kommentar
Jensen sammenlignet ingen med kommunister.

Her er hennes utsagn:

–Jeg kommer til å snakke om hvor viktig det er å holde fast ved markedsøkonomien – også i nedgangstider. For alternativet er kommunisme som leder flere inn i fattigdom.

Når formann Jensen og partiet hennes krever å bli kalt liberalister, så legger hun føringer for hva hun og partiet støtter, dog det bare er en bløff, men likefullt kaller hun seg tilhenger av markedsøkonomien.

Om man da ikke holder fast med markedsøkonomien så er alternativet kommunisme.

Både Halvorsen og Stoltenberg har uttalt at "markedsøkonomien har spilt fallit og hva finanskrisen er et resultat av".

Så da kan det vanskelig forstås som noe annet enn at de ikke er tilhengere av markedsliberalismen, men forfekter et annet økonomisk syn.

Og med Jensens sitat friskt i minne så ser man jo klart at det måtte være kommunisme som er alternativet.

Nå er t-skjeen veldig liten og det er ikke mulig å bryte sammenligningen ned i mindre biter.

Ser du det fortsatt ikke så får så være og da er det ikke mer å snakke om......

Du mener der du rakker ned på Frp for "svart-hvitt" samtidig som du ignorerer f.eks. andre partiers svart-hvite demonisering av Frp?

Utsagnet du henviser til omhandler ikke ned-rakking av Frps velkjente svart/hvitt retorikk.

Det gikk ene og alene på at det finnes mange mennesker som forfekter et annet syn enn Frps og at det er lov, eller er det ikke?

Kan ikke du heller begynne å svare på spørsmålene istedenfor å komme med usannheter og dårlige bortforklaringer.

Det er jo irrelevant. Jeg snakker altså om demoniseringen som foregår.

Hvilke demonisering?

Å påpeke billige retoriske grep (og usammenhengende politikk i andre sammenhenger) er ikke demonisering.

Det er bare avkledning av billig populistisk politikk.

Med all vennlighet, skal du faktisk underbygge en påstand så gjør det bedre enn med enkle fraser som oser paranoia!

Det vil være til stor hjelp for å frem dine synspunkter!

Ja, PK Foss er jo en irrelevant "nobody" i Høyre.

Det jo ikke så farlig hvilke stilling han har når du ikke fremlegger hva han har sagt da!

Lenke til kommentar
Her er hennes utsagn:

Hvor hun ikke sammenlignet noen med kommunister.

Kan ikke du heller begynne å svare på spørsmålene

Spørsmålet er irrelevant, og kun en tåpelig avsporing fra din side.

Hvilke demonisering?

F.eks. fra folk som Kolberg. Alle løgnene som spres om partiet. All "hvis Frp får makten går det til helvete". Og så videre.

Lenke til kommentar
Så klart ikke, men valget de har tatt kan få sine konsekvenser, da trenger man ikke syte over hvor lite UDI gjør...

Av en eller annen suspekt grunn føler jeg at det er bedre hun/de tar konsekvensene i Norge og ikke i Bolivia.

Bedre?

Lenke til kommentar
Så klart ikke, men valget de har tatt kan få sine konsekvenser, da trenger man ikke syte over hvor lite UDI gjør...

Av en eller annen suspekt grunn føler jeg at det er bedre hun/de tar konsekvensene i Norge og ikke i Bolivia.

Bedre?

Ja, eller mener du at 25 år i et fengsel i Sør Amerika er det som trengs for å å bli en normal samfunnsborger?

Lenke til kommentar
Derfor blir det desto merkeligere at en sosialdemokrat kaller en annen sosialdemokrat "sosialist", og regner det som et skjellsord.

Nei, da sosialdemokrati og sosialisme fortsatt ikke er det samme.

Utvilsomt.

Men en sosialdemokrat (Siv Jensen) kaller et sosialdemokratisk parti (SV) "sosialistisk". Det er det jeg finner komisk.

Nei, det er ikke det. Innkreving av skatter er ikke noe som er spesielt for sosialdemokratiet.

Jeg skjønner ikke at du krangler om ting alle liberalister allerede er veldig tydelige på.

Fordi liberalistene er tvetydige, siden de ikke støtter skatt, siden det er vold, men likevel støtter skatt, selv om det er vold.

Lenke til kommentar

Bedre?

Ja, eller mener du at 25 år i et fengsel i Sør Amerika er det som trengs for å å bli en normal samfunnsborger?

Vil man være med på leken, må man tåle steken...

Lenke til kommentar
Hvor hun ikke sammenlignet noen med kommunister.

Som jeg viste tydelig så var det en sammenligning.

Du har ikke klart å vise til noe som helst unntatt å gjenta deg selv.

Selv om du lyver om det samme nok ganger så blir det ikke sant for det om!

Kan ikke du heller begynne å svare på spørsmålene

Spørsmålet er irrelevant, og kun en tåpelig avsporing fra din side.

Hvordan kan jeg avspore noe som du allerede har avsportet?

Svar på spørsmålene, og klarer du ikke det så får du heller si at du ikke kan.

Det er en ærlig sak det å kjøre seg fast i enkle påstand på enkle påstand!

F.eks. fra folk som Kolberg. Alle løgnene som spres om partiet. All "hvis Frp får makten går det til helvete". Og så videre.

Fortell heller først hva Foss har sagt, så kan vi se på Kolberg etterhvert.

Det er uansett ikke demonisering å hevde at tingenes tilstand går ad dundas. Særlig om man i tillegg underbygger sine meninger.

Lenke til kommentar
Jeg innrømmer gjerne at oddsene står mot dem. Men de er ikke dømt. Det er det jeg prøver å si. :)

Da dukker spørsmålet opp om man kan tilegne en boliviansk dom de samme egenskapene som hva vi gjør ihht norske domspremisser.

Uten inngående kjennskap til rettsssystemet i Bolivia så aner jeg en svakere legitimitet av en dom der enn her til lands.

Så stiller man seg andereledes ex- eller post domsavsiglse mot bolivianske premisser?

Lenke til kommentar

Ja. Vi andre er så miljøbevisste at vi ikke vi ikke bidrar til avskoging. Så vi leser dem på pc-en som trekker strøm slik at vi må kjøpe kullkraft fra utlandet i stedet.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Fordi liberalistene er tvetydige, siden de ikke støtter skatt, siden det er vold, men likevel støtter skatt, selv om det er vold.

Nei, liberalistene mener at det ikke er statens oppgave å drive med det meste. Det eneste de mener er statens oppgave er å beskytte befolkningen. Det er ikke noe "tvetydig" ved det.

Som jeg viste tydelig så var det en sammenligning.

Og som jeg forklarte tydelig, så var det ikke det.

Svar på spørsmålene

Hvilke spørsmål?

Det er uansett ikke demonisering å hevde at tingenes tilstand går ad dundas.

"Svart-hvitt"-bablingen rundt Frp er demonisering. Dessuten er begrunnelsen for hvorfor Frps politikk liksom skal være så ille som regel basert på direkte løgn.

Lenke til kommentar

Nei, liberalistene mener at det ikke er statens oppgave å drive med det meste. Det eneste de mener er statens oppgave er å beskytte befolkningen. Det er ikke noe "tvetydig" ved det.

Staten drives ikke på kjærlighet, det må penger til. Rettsvesen, militær og politi er ikke billig. Siden dette også er såkalte kollektive goder (ikke-ekskluderende og ikke-rivaliserende) vil det rasjonelle være å utnytte seg av disse godene uten å betale. En kan derfor hevde at tvungen skatt er nødvendig for å opprettholde nattvekterstaten. Og det er her tvetydigheten kommer inn.

Lenke til kommentar
Men en sosialdemokrat (Siv Jensen) kaller et sosialdemokratisk parti (SV) "sosialistisk". Det er det jeg finner komisk.

Det kan ha en sammenheng med hva Sosialistisk Venstreparti kaller seg selv? :)

Det er strengt talt ikke Siv Jensen som i så måte gjør noe komisk, men mer partiet SV?

Lenke til kommentar

Det kan ha en sammenheng med hva Sosialistisk Venstreparti kaller seg selv? :)

Det er strengt talt ikke Siv Jensen som i så måte gjør noe komisk, men mer partiet SV?

Et godt poeng, men det er likevel trist hvordan ordet sosialist slenges rundt seg i norsk politikk når det knapt finnes noen som forfekter en sosialistisk politikk i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...