Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dette er jo på ingen måte unikt for akkurat denne ene debatten. Stort sett alle offentlige debatter burde vært preget av et generelt høyere kunnskapsnivå. Så i det store og hele så er det en kritikk mot politikerne som ikke satser nok på utdanning i Norge. Får vi opp det generelle kunnskapsnivået hos folk vil vi få bedre debatter.

Lenke til kommentar
Men dette er jo på ingen måte unikt for akkurat denne ene debatten. Stort sett alle offentlige debatter burde vært preget av et generelt høyere kunnskapsnivå. Så i det store og hele så er det en kritikk mot politikerne som ikke satser nok på utdanning i Norge. Får vi opp det generelle kunnskapsnivået hos folk vil vi få bedre debatter.

Mja.....

Utdannelsesnivået i Norge har i løpet av de siste 30 årene økt betraktelig, uten at debattene nødvendigvis har blitt bedre?

Muligens noen som husker Kåre-Gro kranglene som kan bekrefte/avbekrefte?

Lenke til kommentar
Det er en pen måte å si "jeg liker ikke meningene hans og derfor bør ingen lytte til noe av det han sier".

Nei, det er en måte å si at mannen har en agenda, og at det blir tåpelig å fremstille testen som brukendes til noe som helst, til og med til det punkt hvor de som nekter å ta makkverket alvorlig blir hetset i media.

Og det viser vel igjen at Hylland Eriksen egentlig har et godt poeng. ;)

Det du skriver har ingenting med THEs poeng å gjøre.

Men det er jo klart at det er enklere for deg å gå til personangrep på meg fremfor å komme med noe som er relevant for det jeg faktisk skriver.

Lenke til kommentar
Denne tråden er fullstendig kaotisk med parallelle diskusjoner overalt.

Men et rent utbrudd: Det er for mange innvandrere! De er snart overalt! Vi må få de vekk.

Ja, det er helt forferdelig at noen vasker dassene våre og kjører trikken.

Lenke til kommentar

Dagens "utbrudd" fra meg: Det Liberalistene aldri kan svare på er hvem som skal passe på at det ikke blir den sterkestes rett som gjelder i samfunnet, uten en stat som opprettholder lover og regler. Dette må være fordi de vet utmerket godt at ingen kommer til å gjøre det og at de derfor vil komme særdeles godt ut av det selv. Men de som nyter aller best av et 100% liberalt samfunn er de som har aller mest penger i samfunnet, fordi i et slikt samfunn er pengemakten den eneste makten. I dagens norsk samfunn har man i alle fall klart å redusere dette noe og det skal vi være glade for.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
–Jeg kommer til å snakke om hvor viktig det er å holde fast ved markedsøkonomien – også i nedgangstider. For alternativet er kommunisme som leder flere inn i fattigdom.

Dette fikk meg litt til å stusse. Jeg er ingen ekspert på slikt selv. Men det er da vell ikke så svart/hvitt? Markedsøkonomi eller planøkonomi? Jeg kjente jeg ble litt uggen i magen med tanke på at dette blir sagt av en ganske populær norsk politiker(?) Kanskje skyldes det min mangel på kunnskap. Men jeg likte ikke helt måten hun fremstilte det på. Det går vell an å ha en mellom ting? Hva med Keynesianisme?

Lenke til kommentar
Jaja, om SV får det som de vil får snart Krekar flere kompiser her i landet: Send Guantanamo fangene til Norge! Hilsen SV.

Ikke det at jeg syns dette er en kjempeide, men forstår du habeas corpus prinsippet?

USA bør absolutt rydde opp etter seg selv, men dersom dette er terrorister burde de få rettssak. Når de ikke engang har bevis nok til å gi rettssak, så er dette uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...