Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, hva baserer du dette på, Dotten? Hva med de som danser rundt i gatene i muslimske land når de får inn et slag mot de ikke-troende hundene i vesten?

Cybbe, jeg forholder meg til det faktum at kristendommen i dag på alle måter er avvæpnet og ufarliggjort, i motsetning til islam, som aktivt brukes som middel for maktsyke mennesker.

Endret av howzer
Lenke til kommentar
Ok, hva baserer du dette på, Dotten? Hva med de som danser rundt i gatene i muslimske land når de får inn et slag mot de ikke-troende hundene i vesten?

5224499[/snapback]

Ekstremister og uvitende kan danse de også.

Det var for ordens skyld også mange kristne i USA som danset når bombene falt i Irak også vil jeg tro. Eller kristne irer som drakk seg full og feiret når IRA sprengte bomber i London. Kanskje til og med Bush danset litt når nok et muslimsk land ble angrepet. Men jeg vil ikke si at dette er synonymt med at man er imot religionsfrihet.

For ikke å ta det faktum at kamera kan lyve, noe som den stakkars gamle damen fikk oppleve når hun ble filmet etter 9/11. Hele verden fikk se henne danse av glede og fikk inntrykk av at det var over 9/11 angrepet. Så viste det seg at den stakkars gamle damen ikke engang viste om angrepet, men danset fordi et par ungdommer tok fatt i henne og jublet og danset.

Mitt inntrykk står fast ettersom jeg fortsatt har til gode å treffe en muslim som er imot religionsfrihet. Hverken her hjemme i Norge eller i mine besøk i muslimsk land.

Å konkludere med at muslimer ikke ønsker religionsfrihet på bakgrunn av at noen danser på video når ekstremister "får inn et slag mot de ikke-troende hundene i vesten?" er å legge særdeles lite informasjon og kunnskap til grunn før man konluderer.

Lenke til kommentar
Er din påstand at muslimer ikke ønsker å konvertere hele verden til islam?

5224269[/snapback]

Misjonstanken står langt sterkere innen den kristne teologi og tradisjon.

5224495[/snapback]

Det har ingen ting med saken å gjøre. Alle religiøse ønsker å hjelpe folk inn på den rette vei. Det er hvordan det gjøres som er spørsmålet. Om det gjøres med makt eller overbevisning, og om det er frivillig eller tvang.

Tvangsmisjonering med våpen i hånd er det ikke så mye av lenger.

Det var for ordens skyld også mange kristne i USA som danset når bombene falt i Irak også vil jeg tro. Eller kristne irer som drakk seg full og feiret når IRA sprengte bomber i London. Kanskje til og med Bush danset litt når nok et muslimsk land ble angrepet.

5224537[/snapback]

Jaha, og disse beskyldningene begrunner du med... hva?

Lenke til kommentar
Det var for ordens skyld også mange kristne i USA som danset når bombene falt i Irak også vil jeg tro. Eller kristne irer som drakk seg full og feiret når IRA sprengte bomber i London. Kanskje til og med Bush danset litt når nok et muslimsk land ble angrepet.

5224537[/snapback]

Jaha, og disse beskyldningene begrunner du med... hva?

5224713[/snapback]

Angående irer så er det på bakgrunn av informasjon fra en god irsk (tifdligere)kollega, det første er utifra det faktum at det finnes millioner av kristne som støttet invaderingen av Irak, jeg vil tro noen av de danset av glede, om ikke annet så i metaforisk stand. Når jeg tenker over det, så var det faktisk noen irakere her i Norge som danset av glede også, var selv på by'n og traff på et par irakere som var ute og feiret invasjonen av Irak. Selv anså jeg det som merkelig form for glede, ettersom de også hadde familie igjen i landet. Det siste var et sprøsmål. Dessverre ingen kamera i det ovale rom, kunne vært interessant å sett. ;) Men at Bush feiret en stor politisk seier (som det faktisk var å få senatet med på invasjonen) vil jeg nå tro.

Men igjen, at man feirer slikt er overhodet ikke synonymt med at man er imot religionsfrihet.

At noen muslimer blir filmet dansende av glede er ikke i nærheten av å tilsi at muslimer ikke ønsker religionsfrihet.

Lenke til kommentar
Den nye "storsatsningen" på "borgersite" på nettet når nye høyder. Den skal ikke hete min side, neida, men "miSide". Hurra.... Vel og bra med nynorsk, lov å mene det ihvertfall, men det må da gå an å registrere "minside" også?

5226435[/snapback]

Er det egentlig et problem? Man slipper jo til å med å taste inn en bokstav.

Lenke til kommentar
Jasså. Noe at Kristin Halvorsen ikke vil avskaffe eiendomsretten eller Børsen, men at SVs NESTLEDER, NESTLEDER ja, ivrer for det, det er direkte skremmende. Slike burde bli behandlet som nazister.

5226505[/snapback]

Dette er jo bare nestlederens personlige menig og ikke partiets. Hva legger du i det å behandle ham som nazister?

Lenke til kommentar
Jasså. Noe at Kristin Halvorsen ikke vil avskaffe eiendomsretten eller Børsen, men at SVs NESTLEDER, NESTLEDER ja, ivrer for det, det er direkte skremmende. Slike burde bli behandlet som nazister.

5226505[/snapback]

Dette er jo bare nestlederens personlige menig og ikke partiets. Hva legger du i det å behandle ham som nazister?

5226574[/snapback]

Nazister kan bli banket opp av blitzere uten at noen bryr seg. Nazister er liksom utskudd. Men jammen, er ikke godeste Lysebakken også et utskudd? Han er nestleder i et parti, og sier åpent at han vil fjerne børs(dog, jeg kan gå med på å slå sammen de skandinaviske!) og fjerne eiendomsretten. Eiendomsretten er sentral. Det er en rett, på lik linje med retten til et verdig liv. Oi.

Han er "bare" nestleder. Som om det var beroligende. Hadde det vært ungdomspartiet skulle jeg ikke hisset meg sååå opp, men i SV. Nei du, det er jammen forkastlig.

Lenke til kommentar
Nazister kan bli banket opp av blitzere uten at noen bryr seg. Nazister er liksom utskudd. Men jammen, er ikke godeste Lysebakken også et utskudd? Han er nestleder i et parti, og sier åpent at han vil fjerne børs(dog, jeg kan gå med på å slå sammen de skandinaviske!) og fjerne eiendomsretten. Eiendomsretten er sentral. Det er en rett, på lik linje med retten til et verdig liv. Oi.

Han er ikke for å fjerne eiendomsretten, men at demokratiet skal overstyre eiendomsretten. Jeg merker meg at du ikke bryr deg dersom folk med andre meninger enn deg blir banket opp. Og disse to rettene er etter min mening ikke på høyde med hverandre i det hele tatt.

Han er "bare" nestleder. Som om det var beroligende.

Hadde det vært bedre om han uttalte seg på vegne av partiet? Jeg forstår ikke hvorfor du hisser deg sånn opp.

Lenke til kommentar
Når ble SVs medlemmer oppegående?

5226930[/snapback]

Så nå er du ikke sinna fordi han var nestleder men fordi SVs medlemmer ikke er oppegående?

Jeg tror det har seg slik at du anser alle som har en annen mening enn deg som ikke oppegående.

Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar

miSide?! :no:

Vet ikke hva jeg skal si om denne nestlederen i SV... Han kan jo ikke være riktig god i toppen.

Edit:

Velkomen til

miside.no

- din inngang til offentleg informasjon via Fjell kommune

Tenesta er under utarbeiding - vert lansert våren 2006

:roll:

Endret av howzer
Lenke til kommentar
Den nye "storsatsningen" på "borgersite" på nettet når nye høyder. Den skal ikke hete min side, neida, men "miSide". Hurra.... Vel og bra med nynorsk, lov å mene det ihvertfall, men det må da gå an å registrere "minside" også?

5226435[/snapback]

Mi side kan man skrive på bokmål òg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...