Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller internering av asylsøkerne som mistenkes for ulovlige handlinger.

Dersom det foreligger rimelig mistanke for skyld, og er fare for rømning, gjentagelse, eller bevisforspillelse, kan retten idømme varetektsfengsel i tiden før rettsforhandlingene.

Hvis jeg husker min juss fra Samfunnsfag på videregående rett.

Jeg antar det er dette du referer til?

Lenke til kommentar
Dersom det foreligger rimelig mistanke for skyld, og er fare for rømning, gjentagelse, eller bevisforspillelse, kan retten idømme varetektsfengsel i tiden før rettsforhandlingene.

Hvis jeg husker min juss fra Samfunnsfag på videregående rett.

Jeg antar det er dette du referer til?

Tenkte mer på at de må være inne til en viss tid, sjekk av narkotiske stoffer osv. Mye lik vernespliktverket har det idag. Når man ser de samma asylsøkerne pusher dop dag etter dag så trenger man virkelig ikke å vente på domfellelse med å bestemme at de skal holde seg inne i asylmottaket og ikke være en fare for omverdenen.

Lenke til kommentar

London Met dreper igjen:

http://www.guardian.co.uk/uk/video/2009/ap...e-assault-video

De fleste husker vel De Menezes, som væpnet politi dro ut av sitt sete på tbanen, og knertet med velplasserte nakkeskudd. Denne gangen gikk de for et avstumpet våpen; angrep bakfra med batong på en mann med hendene i lomma (og som ikke hadde deltatt i noen demonstrasjoner, som om det skulle forsvart slag mot hodet mot en mann som tusler vekk).

Modus operandi var også denne gangen å benekte hendelsesforløpet i ettertid. Synd for drapsmannen (en av de i gult og sort) at overfallet ble fanget på tape.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
London Met dreper igjen:

http://www.guardian.co.uk/uk/video/2009/ap...e-assault-video

De fleste husker vel De Menezes, som væpnet politi dro ut av sitt sete på tbanen, og knertet med velplasserte nakkeskudd. Denne gangen gikk de for et avstumpet våpen; angrep bakfra med batong på en mann med hendene i lomma (og som ikke hadde deltatt i noen demonstrasjoner, som om det skulle forsvart slag mot hodet mot en mann som tusler vekk).

Modus operandi var også denne gangen å benekte hendelsesforløpet i ettertid. Synd for drapsmannen (en av de i gult og sort) at overfallet ble fanget på tape.

Håper virkelig vedkommende som står ansvarlig for det slaget får sin fortjente straff.
Lenke til kommentar

Da De Menezes-saken gikk for retten fikk ikke juryen lov til å si at han ble ulovlig drept. De fikk derimot lov til å si at han ble lovlig drept. Det nektet de av helt åpenbare grunner, og måtte ta til takke med en 'open verdict'.

Men London Met fikk i den saken en bot (!) for å ha brutt det som tilsvarer den norske arbeidsmiljøloven (Health and Safety at Work etc. Act). De hadde ikke sørget for De Menezes "health, safety and welfare". Ved å skyte ham i bakhodet.

Jeg ville ikke holdt pusten i påvente av at politimannen blir straffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...