Jassogitt Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Slikt foregår ikke andre steder i landet. Noe å tenke på. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Slikt foregår ikke andre steder i landet. Noe å tenke på. For noen uker siden var det en rekke ran en kveld/natt på Nygårdshøyden i Bergen. Og noen uker før der igjen var det flere ran i Sandviken i Bergen. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Overraskende at det kun var afrikanere. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Neida, de er bare lei av at den hvite mann skal få alle godene Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Goder og godere fru blom. I disse tider med dårlig service på NAV så er det vel kanskje ikke så rart at noen må ty til ekstreme tiltak for å komme igjennom dagene. Endret 5. april 2009 av b-real å/og feil Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Narkolangere jaget fra Oslo - sprer frykt i Bergen Asylsøkerne som pushet narkotika langs Akerselva i Oslo ble fjernet etter omfattende aksjoner. Nå sprer de frykt i en bydel i Bergen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det vil alltid være asylsøkere, det vil alltid være hasjdealere, det vil alltid være et kundegrunnlag. Å skremme de vekk fra grünerløkka er ikke noe varig løsning. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det fine med dette er at det kanskje vil føre til at politiet endelig gjør noe med narkisene i Nygårdsparken. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Eller internering av asylsøkerne som mistenkes for ulovlige handlinger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Her tror jeg vi kan få både-og. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Eller internering av asylsøkerne som mistenkes for ulovlige handlinger. Dersom det foreligger rimelig mistanke for skyld, og er fare for rømning, gjentagelse, eller bevisforspillelse, kan retten idømme varetektsfengsel i tiden før rettsforhandlingene. Hvis jeg husker min juss fra Samfunnsfag på videregående rett. Jeg antar det er dette du referer til? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Det fine med dette er at det kanskje vil føre til at politiet endelig gjør noe med narkisene i Nygårdsparken. Jeg blir like overrasket hver gang noen mener at de narkomane i Norge er politiets jobb... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ok, sorry, at noen gjør noe med narkisene i Nygårdsparken. Politiet måtte nok innblandes uansett på et eller annet nivå. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Dersom det foreligger rimelig mistanke for skyld, og er fare for rømning, gjentagelse, eller bevisforspillelse, kan retten idømme varetektsfengsel i tiden før rettsforhandlingene. Hvis jeg husker min juss fra Samfunnsfag på videregående rett. Jeg antar det er dette du referer til? Tenkte mer på at de må være inne til en viss tid, sjekk av narkotiske stoffer osv. Mye lik vernespliktverket har det idag. Når man ser de samma asylsøkerne pusher dop dag etter dag så trenger man virkelig ikke å vente på domfellelse med å bestemme at de skal holde seg inne i asylmottaket og ikke være en fare for omverdenen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Varetektsfengsling er som sagt noe en kan utnytte i større grad, men da må det foreligge retslig ordre om det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Nei jeg snakker ikke om varetektsfengsling, men at de ikke får lov til å gå utenfor asylmottaket med mindre de har en gyldig grunn. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) London Met dreper igjen: http://www.guardian.co.uk/uk/video/2009/ap...e-assault-video De fleste husker vel De Menezes, som væpnet politi dro ut av sitt sete på tbanen, og knertet med velplasserte nakkeskudd. Denne gangen gikk de for et avstumpet våpen; angrep bakfra med batong på en mann med hendene i lomma (og som ikke hadde deltatt i noen demonstrasjoner, som om det skulle forsvart slag mot hodet mot en mann som tusler vekk). Modus operandi var også denne gangen å benekte hendelsesforløpet i ettertid. Synd for drapsmannen (en av de i gult og sort) at overfallet ble fanget på tape. Endret 7. april 2009 av Cybbe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 London Met dreper igjen: http://www.guardian.co.uk/uk/video/2009/ap...e-assault-video De fleste husker vel De Menezes, som væpnet politi dro ut av sitt sete på tbanen, og knertet med velplasserte nakkeskudd. Denne gangen gikk de for et avstumpet våpen; angrep bakfra med batong på en mann med hendene i lomma (og som ikke hadde deltatt i noen demonstrasjoner, som om det skulle forsvart slag mot hodet mot en mann som tusler vekk). Modus operandi var også denne gangen å benekte hendelsesforløpet i ettertid. Synd for drapsmannen (en av de i gult og sort) at overfallet ble fanget på tape. Håper virkelig vedkommende som står ansvarlig for det slaget får sin fortjente straff. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Da De Menezes-saken gikk for retten fikk ikke juryen lov til å si at han ble ulovlig drept. De fikk derimot lov til å si at han ble lovlig drept. Det nektet de av helt åpenbare grunner, og måtte ta til takke med en 'open verdict'. Men London Met fikk i den saken en bot (!) for å ha brutt det som tilsvarer den norske arbeidsmiljøloven (Health and Safety at Work etc. Act). De hadde ikke sørget for De Menezes "health, safety and welfare". Ved å skyte ham i bakhodet. Jeg ville ikke holdt pusten i påvente av at politimannen blir straffet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå