Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Intet nytt under solen. Akkurat som kvinner de siste 30 årene av media alltid har vært å anse som representanter for sitt kjønn, uavhengig om de egentlig gjør seg til det og i kontrast til hvordan de fleste menn behandles, blir innvandrere nærmest automatisk representanter for innvandrere, de med muslimsk bakgrunn plasseres umiddelbart i muslimbåsen, og så videre.

Slikt får saker som omhandler suksessrike bedriftsledere eller politikere som tilfeldigvis er kvinner gjerne et kjønnsperspektiv. Saker med like sjokkerende kraft som Kongens nyttårstale (dame er lettkledd i realityserie) gis ett innvandrings- og religiøst perspektiv, og VG får forsiden sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...og derfor bør vi skille stat og kirke.

:)

For aa sitere en britisk journalist (som snakket om Maggy Thatcher, men det er ikke saa viktig), "it's easy to know what you're freeing people from, but not what you're freeing them to". Det er et godt poeng.

I prinsipp stoetter jeg et skille mellom kirke og stat, men realisten i meg lurer litt paa hvordan det boer gjoeres, rent praktisk. Aa bare kutte kirken loes ett aar er ingen god ide, og da maa det planlegges. Mye.

Saa i prinsipp er jeg enig, men jeg er skeptisk til hvordan det kan gjennomfoeres.

:)

Lenke til kommentar
Men det er vel litt dumt å begynne å herme etter FRP for å få stemmer, AP har vel aldri sagt noe liknene før?

Det er jo Frp-koden. AP har hermet etter Frp i alle år. Og nå er det valg, så nå skal AP si det samme Frp sa før, men da Frp sa det var det RASISME!!!!111111

Lenke til kommentar

Da må du nok be AP å holde kjeft, for de er flinke til å rekruttere folk til Frp :)

Dessuten er det nok best at politikerpampene slutter å rakke ned på folks problemer. Berikelse roper de fra sine kåker på beste vestkant mens jenter blir voldtatt i haugevis langs akerselva...

Lenke til kommentar
Det er jo Frp-koden. AP har hermet etter Frp i alle år. Og nå er det valg, så nå skal AP si det samme Frp sa før, men da Frp sa det var det RASISME!!!!111111

Nå har faktisk både Frp og Ap uttalt seg med endret retorikken i innvandringdebatten.

På et morgenmøte hos Civita uttaler både Rieber-Mohn og Sandberg seg med en mer edruelig tilnærming til virkligheten enn hva som kan oppfattes som konvensjonelle tilnærminger fra begge leirer.

For Ap er ulikeheten nettopp at det har eksistert snilisme, og for Frp at velferdsstaten truer innvandrerene og ikke andre veien.

Velferdsstaten ødelegger [email protected]

Lenke til kommentar
Jeg registrerer igjen at Arbeiderpartiet henger seg på FrP nå rett før valget. Helt tilfeldig selvsagt.

Det jeg syntes er merkelig er at AP og FrP er såpass forskjellige partier med relativt ulike meninger - hvordan i "#"#% kan folk vippe så enkelt mellom disse? FrP vil jeg kaller forholdsvis liberale mens AP er ganske så røde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...