Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg hadde satt pris på var om politiet brukte litt ressurser på å gjøre slik av hjemveien min ikke setter meg i fare for ran og vold. Slik det er nå tar jeg en reell risiko ved å gå alene hjem fra sentrum, og er tvunget til å ta en trikk (som naturligvis ikke går så ofte på de tidspunkt det er farlig å gå der) eller ta følge med noen.

Lenke til kommentar
Nå selger gatelangerne ikke bare hasj hvis det er det du tror. Uansett så frister de så mange at det ville være best å få dem fjernet. Å kjøpe hasj og andre stoffer i Oslo idag er altfor lett.

Fult klar over det, men legaliserer vi hasj så har de plutselig veldig mye mindre å gjøre. Er politiet da flinke å får tatt et par av de store gutta som sitter på kiloene med amfetamin, da kommer gatesalget til å gå i oppløsning fortere enn du får knipsa med fingra dine. Det nytter bare ikke å fly etter de som står å selger smått, de får noen måneder i fengsel også er de ute igjen. Tøffere, farligere og dummere enn noen gang.

Lenke til kommentar
SV vil forby bensinbiler. Jeg trodde det var konservative far right-folk som var tåkete i miljøsaken. Nå setter altså SV standarden.

:devil: Jeg støtter finansministeren! :devil:

Aftenpoften

Hvorfor har egentlig ikke bensinbiler gått ut av markedet av seg selv allerede egentlig?

• Dieselbiler bruker mindre drivstoff
  • Dieselbiler forurenser mindre. Er det ikke slik at det bare er dieselbiler som har katalysatorer også?
  • Dieselmotorer er grovere og enklere, og derfor sikkert lettere å reparere
  • Dieselmotorer har høyere ytelse

Eneste fordelen jeg ser med bensinbiler er at de støyer litt mindre og er billigere i innkjøp

Lenke til kommentar

Mange synes bensinbiler er mer tilfredsstillende å kjøre. Selv i rasjonalitetens tidsalder betyr det heldigvis ganske mye. Jo mer unødvendig bilkjøpet er, jo mer vil slike ting kunne spille inn, og for de fleste av oss er egentlig bil ganske unødvendig. Folk som plutselig blir nødt til å kjøpe bil fordi de får en eller annen jobb hvor de trenger den er sannsynligvis mye mer tilbøyelige til å velge diesel enn de som kjøper bil på et vilkårlig tidspunkt fordi de fikk så lyst på.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...