Feltherre Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Nå er det vanskelig å være hasjselger ved Akerselva! - Nå er det bestemt at i hele 2009 og 2010 skal man ha fokus på disse stedene. Erfaring viser at problemet flytter litt på seg - men da flytter vi etter, lover førstebetjenten. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 LOL De kommer helt sikkert til å løse sååå mye! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tja, noe må de da gjøre. Det gir jo et godt signal i det minste. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Har politiet så lite å finne på? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 At de selger dop til små ungdommer syns jeg er forkastelig, så bra at det her blir prioritert. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Greia er at det ikke løser noe som helst. Dealerne finner nye sted å være, tar de én spretter det frem en annen. Hvorfor ikke bruke litt resurser på å gå etter kilden, og spare litt resurser ved å lukke øynene for hasj virksomheten? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Beslag gjøres hele tiden, men problemet er at det er her er ett samfunnsproblem som ødelegger for veldig mange som bor i nærheten. Er mange som ikke tør å vandre rundt om i gatene pga disse pushere. Ønsker vi virkelig ett slikt samfunn? Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Nei, for all del! Legaliser hasj og slå ned HARDT på amfetamin miljøet. Da skal du se at ting forandrer seg FORT! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Vanskeligere tilgang->færre nybegynnere. De som er avhengig->behandling. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Blir ikke noe vanskeligere tilgang selv om du fjerner gatepusherne. Det er som å kjøpe dagligvarer i en kiosk. Du gjør det bare når alt annet er stengt. Endret 21. mars 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ja, er mer greit for meg det enn at de tar opp hele sentrum og gjør byen utrygg for byens innbyggere. Syns christianiakvartalet de har i køben er en løsning som er mye bedre enn det vi har. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 En slik løsning ville jo selvfølgelig vært bra, men som jeg sa tidligere: Legaliser hasj og sett penger og resurser inn på amfetamin omløpet. Får vi til det så gjør vi barna våre en stor tjeneste. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Nå selger gatelangerne ikke bare hasj hvis det er det du tror. Uansett så frister de så mange at det ville være best å få dem fjernet. Å kjøpe hasj og andre stoffer i Oslo idag er altfor lett. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det jeg hadde satt pris på var om politiet brukte litt ressurser på å gjøre slik av hjemveien min ikke setter meg i fare for ran og vold. Slik det er nå tar jeg en reell risiko ved å gå alene hjem fra sentrum, og er tvunget til å ta en trikk (som naturligvis ikke går så ofte på de tidspunkt det er farlig å gå der) eller ta følge med noen. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Nå selger gatelangerne ikke bare hasj hvis det er det du tror. Uansett så frister de så mange at det ville være best å få dem fjernet. Å kjøpe hasj og andre stoffer i Oslo idag er altfor lett. Fult klar over det, men legaliserer vi hasj så har de plutselig veldig mye mindre å gjøre. Er politiet da flinke å får tatt et par av de store gutta som sitter på kiloene med amfetamin, da kommer gatesalget til å gå i oppløsning fortere enn du får knipsa med fingra dine. Det nytter bare ikke å fly etter de som står å selger smått, de får noen måneder i fengsel også er de ute igjen. Tøffere, farligere og dummere enn noen gang. Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 SV vil forby bensinbiler. Jeg trodde det var konservative far right-folk som var tåkete i miljøsaken. Nå setter altså SV standarden. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 SV - Sosialistisk Vaporware Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 SV vil forby bensinbiler. Jeg trodde det var konservative far right-folk som var tåkete i miljøsaken. Nå setter altså SV standarden. Jeg støtter finansministeren! Aftenpoften Hvorfor har egentlig ikke bensinbiler gått ut av markedet av seg selv allerede egentlig? Dieselbiler bruker mindre drivstoff Dieselbiler forurenser mindre. Er det ikke slik at det bare er dieselbiler som har katalysatorer også? Dieselmotorer er grovere og enklere, og derfor sikkert lettere å reparere Dieselmotorer har høyere ytelse Eneste fordelen jeg ser med bensinbiler er at de støyer litt mindre og er billigere i innkjøp Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Mange synes bensinbiler er mer tilfredsstillende å kjøre. Selv i rasjonalitetens tidsalder betyr det heldigvis ganske mye. Jo mer unødvendig bilkjøpet er, jo mer vil slike ting kunne spille inn, og for de fleste av oss er egentlig bil ganske unødvendig. Folk som plutselig blir nødt til å kjøpe bil fordi de får en eller annen jobb hvor de trenger den er sannsynligvis mye mer tilbøyelige til å velge diesel enn de som kjøper bil på et vilkårlig tidspunkt fordi de fikk så lyst på. Endret 23. mars 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå