monzilla Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 For mitt vedkommende er ikke paven mindre fanatiker fordi at han kan kle seg med sin luksuriøse tittel. Jeg dømmer en mann på bakgrunn av hva han gjør. Ikke hvem han er. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) På en måte er ikke paven fanatiker uansett hva han måtte finne på, fordi han er rettesnoren for katolsk atferd. For å være fanatiker må man avvike. Endret 17. mars 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg tror Robert Fisk har sagt det som er verdt å si om Paven: "anti-divorce, anti-gay and anti-aircraft, as I always remind myself" http://www.independent.co.uk/opinion/comme...de-1634266.html Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 "Lite fantastisk at kondomer ikke fungerer men å tro på jesus, det skal kurere aids, gi kirken mer penger og vi skal be for dere.." Merkelig at slik vranglærer forsatt skal få eksistere på vår blå lille søte planet. Lenke til kommentar
Kaiz3r Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Intet problem å ta hånd om disse fangene nei, men da må de isåfall få rettsaker alle sammen hvis de skal bli utlevert. Liten random fox-news http://thinkprogress.org/2009/03/16/fox-news-fundamentals/ Her er hva fox-news sendte: Se filmen hos Youtube Hva Biden egentlig sa: At det er mulig å sakse ting slik ut av sammenheng..ffs.. Dette gjorde vondt langt inn i sjæla Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Gjorde man noe slikt i Norge hadde man blitt strimlet opp og servert i lapskaus på PFUs julebord. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Ikke bare det, man hadde mistet jobben i den kanalen man jobbet i. Eller avisen. Slikt skal ikke finne sted. En venninne av meg sendte et intervju gjort over telefon, der hun glemte å informere om at intervjuet ble tatt opp på radio. Det ble nesten en PFU-sak av det, men det var på grunn av at samtalen ble tatt opp, ikke innholdet. PFU er strenge. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 På en måte er ikke paven fanatiker uansett hva han måtte finne på, fordi han er rettesnoren for katolsk atferd. For å være fanatiker må man avvike. Så sant som det er sagt. En venn av meg sa følgende om paven som jeg bare må slutte meg til: "Jeg bryr meg ikke om hva paven mener, men i og med at mer enn en milliard mennesker gjør det, så bør jeg vite hva han mener!" Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Så lenge en avviker fra sunt folkevett så hjelper det ikke at en milliard andre gjør det også. Forøvrig et bra poeng av HilRam. Endret 18. mars 2009 av monzilla Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Men det er jo også et uttrykk som heter at en "ikke skal være mer katolsk enn paven". Jeg antar mange holder seg til det. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 En venninne av meg sendte et intervju gjort over telefon, der hun glemte å informere om at intervjuet ble tatt opp på radio. Det ble nesten en PFU-sak av det, men det var på grunn av at samtalen ble tatt opp, ikke innholdet. PFU er strenge. Opptak gjort uten at de innvolverte medvirker er etter mitt kjennskap ulovlig, om ikke tungtveiende grunner tilsier så kan gjøres. Så ikke bare er det dårlig presseskikk, men likefullt brudd på norsk lov. Mye av psykologisaken DN kjørte for noen år tilbake gikk jo på akkuratt den biten. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er ikke ulovlig. Det er ulovlig å avlytte rom. Det er lovlig å ta opp samtaler du selv medvirker i. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Men det skal være samtykket av alle involverte? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nei, ikke så lenge du selv deltar i opptaket. NRK har benyttet dette ved en del anledninger. Men de felles i PFU vær gang. Det er dog ikke ulovlig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er vel sånn at du har lov til å gjøre opptaket, men hva du har lov til å gjøre med det er en helt annen sak. Det skal sinnssykt mye til for at pressens bruk av slike opptak godtas, og som bevis i rettssaker er de ubrukelige. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er ganske lite konkret om slike ting. Spørsmålet er også om det kan sidestilles med fotografering på offentlig sted, og at det dermed kan publiseres dersom det er av offentlig interesse. I alle fall rent juridisk. Rent juridisk, er det lovlig å stå med teleobjektiv utenfor et bolighus, fotografere inn gjennom utildekkede vinduer der det foregår narkotikasalg mellom norske samfunnstopper. Og publisere det. Det er i alle fall ingen lover som forbyr publisering av et slikt bilde, og det felles ikke i PFU. Hvordan vet jeg det? Klassekampen gjorde det. De ble saksøkt, men dommen ble at dersom du a) selger narkotika i ditt hjem, b) ikke trekker for gardinene og c) er en samfunnstopp, da må du regne med å bli fotografert. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) En god og mennesklig oppvåkning kurerer hiv/aids ifølge paven: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2982800.ece Nå fortsetter paven sirkuset med å advare afrikanerne mot overdreven religion: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2984457.ece Endret 18. mars 2009 av Glimti Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nok en gang klarer luringen fra Vatikanet og lirke fra seg noen hærlige utsagn, det neste blir vel at de skal betale den katolske kirken for å komme seg vekk fra fattigdom... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 http://www.ted.com/talks/bill_gates_unplugged.html Har ikkje sett ferdig heile, er på den delen han snakkar om utdanning og er kjempegira. Han mannen er ei inspirasjonskjelda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå