Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Hører stort sett bare på NRK P2 og NRK P3. Og lokalen på NRK P1 når jeg er heime hjå ho mor. Skulle gjerne sett en slags NRK P2½ for oss som synes det blir for mye fjas på P3 og for lite seriøs populærkultur og for mye "kunstmusikk" på P2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gjerne hatt en kanal som het Simon Aldra-kanalen.

Der skulle vi klart å dytte inn nyheter hver halvtime, Dagsnytt Atten og Politisk Kvarter, Hallo i Uken (og knyte Kalvø og gjengen fast der), mellom alt annet kjøres det musikk fra Winamp-playlista mi.

Det hadde vært en kongekanal.

Lenke til kommentar

Der skulle vi klart å dytte inn nyheter hver halvtime, Dagsnytt Atten og Politisk Kvarter, Hallo i Uken (og knyte Kalvø og gjengen fast der), mellom alt annet kjøres det musikk fra Winamp-playlista mi.

De skulle hatt en "plukk og miks din egen radiokanal"-kanal!

Lenke til kommentar
Hans Wilhelm Steinfeldt er nådeløs. Et ikon i både intervju- og utenriksverdenen, i mine øyne.

Han er fair, men cocker du opp får du merke det.

Han er en legende. Alltid med helt nye, rare ordspill og "ordtak"

Pleier alltid å høre Dagsnytt 18 med han på fredager når vi kjører til hytta.

Dere er for gamle :p

P3 uten A-lista er tingen :thumbup:

Tror ikke jeg er så mye eldre enn deg. P3 er også bra, liker spesielt radioresepsjonen.

Lenke til kommentar

De skulle hatt en "plukk og miks din egen radiokanal"-kanal!

Man har jo last.fm. Hwradio er jo også et alternativ, for dem som ønsker å lage sine egne shows. Det var nettop på grunn av den tragiske musikksituasjonen på landets radiokanaler at vi grunnla den, desverre gikk sponsoravtalen med Edda fløyten med finanskrisen, men dersom vi klarer å finne en sponsor som er villige til å spytte inn noen tusen i året, så kunne vi drevet lovlig :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Hillary vil at EU skal ta fanger ifra Guantanamo

Hvor på trynet er egentlig ikke dette? Her bedriver de deres egent rottereir men siden EU land ber om at dette torturfengselet skal opphøre så må vi ta fangene deres? :lol:

Helt på tryne.

Nav ute av kontroll...again..

Det skriver Riksrevisjonen tidlig i rapporten: «Revisjon av Arbeids-og velferdsetatens regnskap for 2008 – stønader og ytelser til enkeltpersoner.» Rapporten er unntatt offentligheten, og Arbeids-og velferdsdirektoratets frist for å svare på den knusende kritikken fra Riksrevisjonen er i morgen.
Hvorfor er en slik rapport unntatt offentligheten egentlig? Fordi at de undersøkelsene som er gjort vil bli et brudd på personvern hvis de offentliggjøres? Eller er det at vi ikke skal ha innsikt i det faen-tastiske nav-systemet?

En bekjent av meg har vært under NAV-smørja i 6 år nå. Han påbegynte sykepleierutdannelse som NAV støtte han med. Men pga helseplager så fant han ut at det ikke var yrket for han og så kommer NAV og sier at han har fått utbetalt ting på uregelessig måte da de selv har vært med på å finnansiert denne utdannelsen?

Henger faen ikke på grep..

|

Lenke til kommentar
Hillary vil at EU skal ta fanger ifra Guantanamo

Hvor på trynet er egentlig ikke dette? Her bedriver de deres egent rottereir men siden EU land ber om at dette torturfengselet skal opphøre så må vi ta fangene deres? :lol:

Helt på tryne.

Dette er noe vi har hørt før, bl.a. fra godeste Benson Whitney. Personlig mener jeg det er USAs greie å rydde opp i, dvs å gi rettssaker til dem de mener skal ha det og slippe løs de andre. Dersom man ikke kan stille dem for retten er de per definisjon uskyldige, og kan de ikke sendes hjem burde de få bli i USA. Jeg skal innrømme at jeg ikke ser noe problem med å ta inn disse menneskene i europa, men det er virkelig ikke vårt ansvar.

Lenke til kommentar
Dette er noe vi har hørt før, bl.a. fra godeste Benson Whitney. Personlig mener jeg det er USAs greie å rydde opp i, dvs å gi rettssaker til dem de mener skal ha det og slippe løs de andre. Dersom man ikke kan stille dem for retten er de per definisjon uskyldige, og kan de ikke sendes hjem burde de få bli i USA. Jeg skal innrømme at jeg ikke ser noe problem med å ta inn disse menneskene i europa, men det er virkelig ikke vårt ansvar.

Problemet er det at det sannsynligvis er farlige terrorister som ikke kan dømmes fordi det ikke er bevis mot dem, blant disse menneskene. Og de er farligere nå enn noensinne før, siden de har blitt torturert og greier nå.

(Men det finnes sikkert også uskyldige mennesker blant disse, så det er riktig at USA lar alle få en rettferdig rettssak nå, selv om det gir dem en hodepine med hvordan man skal håndtere potensielt farlige terrorister som man ikke kan felle i rettssalen.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvis de er farlige terrorister så må de dømmes. Finnes det ingen beviser mot dem er de uskyldige. Vi kan ikke gi slipp på rettssikkerheten bare fordi USA har torturert en håndfull muslimer.

Hvem er "vi"? Meg bekjent er ikke Norge medlem av hverken USA eller EU, så på hvilken måte angår dette oss?

Er det en tilfeldighet at de tre EU-elskende partiene, Arbeiderpartiet, Høyre og Fremskrittspartiet, er de eneste partiene som har stilt seg positive til forslaget om å ta i mot fanger? Merkelig det der. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at de gjorde slikt for å hjernevaske den norske befolkningen til å automatisk tenke at EU betyr Norge, slik at et eventuelt EU-medlemskap ikke virker så skremmende neste gang en av disse partiene tvinger oss til å velge.

Lenke til kommentar
Hvis de er farlige terrorister så må de dømmes. Finnes det ingen beviser mot dem er de uskyldige. Vi kan ikke gi slipp på rettssikkerheten bare fordi USA har torturert en håndfull muslimer.

Jeg sier ikke at vi skal gi slipp på rettssikkerheten, men bare at det faktisk er en vanskelig situasjon og at det kan ha store negative konsekvenser å slippe disse på gata. Så det er kanskje ikke så urimelig at vi europeere kan ta litt av risikoen når vi har maset på dem om å gi slipp på fangene.

Lenke til kommentar
Ingen radiokanal kan slå min egen musikk, men som en reserveløsning fungerer det av og til. Ja til XL, og ja til XLTV :D

Apropos, hørte gjennom de to første episodene av Schau og Thoresens nye podcast. Ganske festlig. Vi får blant annet et gjenhør med han sprut gærne fyren som ville ha skutt alle elgene i Nordmarka fordi han skulle lande der med fallskjerm. :D

Lenke til kommentar
Tja, det er et "vi" for meg fordi første gang jeg hørte dette forslaget var det fremstilt av Benson Whitney, som er ambassadør for USA i norge, og han mente norge måtte "trekke sin del av lasset".

Er det ikke bare snakk om småpenger da? Det er vel i verste fall snakk om et par hundre fanger, og da er det litt rart at et land med 7 millioner innsatte ber om økonomisk hjelp til å takle rettssaker og forvaring for noen få hundre flere fanger.

Om de absolutt må dele regningen med noen, får de sende faktura til de republikanske filialene i Norge: Høyres Hus og Fremskrittspartiets Hovedorganisasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...