No Matter What You Say Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jorda ville jo blitt trist om alle hadde sett like ut. No discussion. Njææ tror det ville blitt fint her da jeg Hva med artsmangfold? Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Kulturmangfoldet vil leve evig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Genmangfaldet vil fortsetje å vere der om alle "fusjonerte". Gen vert ikkje "deluted" (kva er det på norsk? utvanna?) over tid. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Genmangfaldet vil fortsetje å vere der om alle "fusjonerte". Gen vert ikkje "deluted" (kva er det på norsk? utvanna?) over tid. Men mørk hudfarge-, mørk farge på øynene- og mørkt hår-genene er dominante. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Men da blir det vel bare flere med mørk hudfarge, øyenfarge og hårfarge. Vi blir ikke beige. ^^ Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Men da blir det vel bare flere med mørk hudfarge, øyenfarge og hårfarge. Vi blir ikke beige. ^^ Nja. What happens when you take mocca in the family latte? o,O Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Forskning viser jo at folk ubevisst søker etter en partner som er utseendemessig like seg selv. Hudfarge var ikke nevnt spesifikt, men jeg vil tro at det er med hudfarge som alle andre utseendemessige egenskaper. Så og tro at alle kommer til å ha samme farge i fremtiden tror jeg ikke man trenger å bekymre seg for, ihvertfall ikke på lang, lang tid. Jeg ser forøvrig ikke noen grunn til å bry meg om det heller, etter all sannsynlighet kommer jeg til å være død på det tidspunktet, og eventuelle etterkommere vil nok bare godta at ting er som de er, med tanke på at det har vært sånn hele livet deres. Og om man mot formodning skulle savne dette i fremtiden kommer man nok ikke til å ha mistet teknologien man trenger for å fremstille fargeblekingsmidler eller fargede linser. Dessuten er ikke det viktigste hvorvidt en jente er blondine eller brunette når det gjelder utseendet for min del; det viktigste er da at hun ser bra ut, uavhengig av melaninproduksjon. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 ... hvordan Hitler lykkes, er for meg fremdeles en gåte. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hitler var ulykkelig på alle måter... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Vi er i sjokk Kan noen gi meg en grunn for at det skal eksistere statlige konsesjonsordninger? Er det så stor mangel på VHF-frekvenser i Norge? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 I radioens barndom i USA var det fri bruk av frekvensene. Konsekvensene ble at stasjonene prøvde å "over powere" hverandre med større og større sendere. Noe som naturligvis var litt upraktisk. Det er vel til syvende og sist det som er grunnen til konsesjonsordningene. Det jeg dog vil støtte, er en mer konsekvent politikk når det kommer til utdelingen av konsesjonene. Etablerte mediebedrifter bør ikke miste sine konsesjoner. Det blir feil. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du skal i tillegg være ganske naiv hvis du synes det er helt uproblematisk at makthaverne ruger på konsesjonene slik som i dag. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Som sagt er det ikke uproblematisk. At Valgjerd Svarstad Haugland tok fra P4 konsesjonen var nok ikke helt uten sammenheng med hennes politisk-religiøse standpunkt til saker og ting. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det ironiske i dette her er jo at P4 mistet riks-konsesjonen til Radio Norge fordi P4 var for mye musikk og for lite innhold! Hva da med Radio Norge? Jeg kan ikke akkurat huske å ha hørt noen utenriksreportasjer fra Irak på den kanalen! Hva er det egentlig som avgjør om du får konseskjonskravet holdt opp i mot deg? Er det hvor gode forbindelser eieren har inn bakveien i Regjeringskvartalet? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg vet ikke, men det går an å stille et enda mer grunnleggende spørsmål: hva i gamperæva er det som er feil med at det spilles "bare hits"? Greit nok at det er et begrenset antall frekvenser, men jeg det ville sikkert vært rom for et par tomskalle-kanaler også. For å si det sånn (og dette er i veldig vid forstand, ikke pirk på nøyaktighet): Hva må man formidle for å få konsesjon? Nyheter. Hva må man være for å få formidle nyheter? Journalist. Hvem utdanner journalister? Høyere utdannelsesinstitusjoner, godkjent av staten. Jeg sier ikke at det er noen konspirasjon på gang her, men det oppstår en del uheldige årsaksforhold ganske automatisk når man skal være så restriktiv. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Monopoliser hele radiorøkla... Noe annet enn reklamefrie-kanaler hører jeg ikke på uansett... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg må innrømme at jeg trives godt med NRKs programtilbud, ja. Men så hører jeg på egen musikk, ikke det andre mener jeg skal høre på. Så da blir det mest debattprogrammer, nyheter, underholdning med mere på radio. Dagsnytt Atten, Hallo i Uken, politisk kvarter med mere. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Dagsnytt 18 er sykt klassiker. Kvalitet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hans Wilhelm Steinfeldt er nådeløs. Et ikon i både intervju- og utenriksverdenen, i mine øyne. Han er fair, men cocker du opp får du merke det. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Dere er for gamle P3 uten A-lista er tingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå