oldboy Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Lars Monsen er absolutt et godt forbilde for alle oss late sofaliggere Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Gårsdagens gladnyhet: NRK bruker BitTorrent. Nrks torrentside finner dere her. Fjorårets gladnyhet. Men det har bekreftet hvorfor jeg liker NRK. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Dersom du ser noen luske rundt huset ditt med Kreftforeningen-bøsse i dag, så sett heller pengene til side og gi dem til et viktigere og mer verdig formål enn at vi egoistene her i Vesten skal bli enda noen år eldre. Det er bare meg jeg som representerer russen ved min skole, og er med for fellesskapets skyld. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hehe, ja så sannelig. Hun valgte faktisk å begynne med Hijab for ca.2 år siden. Hun fikk visst for seg at det plutselig var en viktig ting å gjøre. Hijab ble visst plutselig dødsviktig i forbindelse med at hun giftet seg. Men det hadde ikke noe med tvang å gjøre, æresord! Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hadde dere vært imot hijab hvis den var "friere/finere"? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 En hijab skal vel per definisjon skjule håret? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Se bort fra hva definisjonen på hijab er i 2 sek. Hva om hijab ble "modernisert" slik som på bildet, ville det ha vært greit? Det virker som om mange er imot hijab fordi det ser stygt ut... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Da er det jo et sjal. Ingen har vel noe imot sjal. Altså: Jeg tror det er måten tøystykket brukes på som først og fremst avgjør om det er en hijab eller ikke. Tviler på at det er så strenge regler på hva slags tøy man kan bruke, så det burde ikke være noe i veien for pene hijaber. Jeg har sett noen jenter med riktig så fjonge varianter selv, og det kan legges til - mange jenter som ikke ellers i klesveien var redde for å vise formene sine. Hijab-bruken deres var altså lite prototypisk. Endret 10. mars 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Har ikke noe med at det evt. måtte se stygt ut. Det er å blande inn personlige plagg og synspunkt inn i en offentlig uniform som er problemet. Folk som ikke jobber i uniform eller som ikke jobber direkte mot et publikum kan gjerne bruke hijab med klovne-nese og sagger-bukser slik jeg ser det. Så lenge man ikke støter de nærmeste kollegaer er det meste greit. Endret 10. mars 2009 av Vice Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ja faen. Helt glemt det med sjal, men men. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Har ikke noe med at det evt. måtte se stygt ut. Det er å blande inn personlige plagg og synspunkt inn i en offentlig uniform som er problemet. Folk som ikke jobber i uniform eller som jobber direkte mot et publikum kan gjerne bruke hijab med klovne-nese og sagger-bukser slik jeg ser det. Så lenge man ikke støter de nærmeste kollegaer er det meste greit. Nye plagg blir jo introdusert til politiuniform hele tiden. Selv om hijab bærer preg personlige bakgrunn, vil jo den i politiet bli "uniformert". Jeg er både "for" og mot hijab i politiet. For, fordi den ikke strider mot noe som hels uniformreglement. Mot, fordi den er stygg. Men så er jeg mot mange andre plagg i politiuniformen. En ting til. Hvis uniformprinsippet er så viktig for dere, burde vel konduktørene på NSB-togene bli en mye større sak enn dette. Der har de enten knappet opp skjortene/vestene eller diverse jall på hodet. Endret 10. mars 2009 av HoLy_CoW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Om du leser litt bakover i tråden så finnes det side opp og ned om dette som forklarer saken om du er interessert. Tror de fleste her i tråden synes det lukter litt død hest av denne saken nå. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Over til noe helt annet... Mot gigantisk norsk finansfusjon Her bør virkelig noen sette foten ned. Skal vi lære noe av finanskrisen så må det være at store giganter ikke er ønskelig, ganske enkelt fordi vi ikke har råd til å la dem gå konkurs. Se bare på AIG, og hva de forårsaker over dammen nå om dagene... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Gjensidige utsatte børsintroduksjonen pga finanskrisen, blir dette det nye steget? Resultate blir jo til at kundene ikke blir værende som eiere lengre og dermed kan de kjøre sitt pengelokomotiv videre Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hadde dere vært imot hijab hvis den var "friere/finere"? *imggg* Akkurat som våre egne kvinner, for et par årtier siden? Endret 10. mars 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Ja, da var det en ny skyteepisode. Lurer på hvem som får skylda denne gangen. Vi får sikkert høre hvordan han spilte voldelige dataspill og hørte på skummel musikk. http://www.dagbladet.no/2009/03/11/nyheter...kyting/5233271/ Endret 11. mars 2009 av Lars Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2970807.ece Ja, dette er jo supert. Tenk at skattepengene DU betaler, skal brukes til å legge samme veibredde på DETTE området: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondela...icle1276651.ece Jeg bor et par hundre meter unna der det raste. Berget der er skikkelig porøst. Det har vel rast... tre ganger der nå? Ekspertene sa til og med at det IKKE Burde sprenges i fjellet, fordi det ville rett og slett smuldre opp. Nederst til høyre i bildet er starten på et planløst kryss som går av til... et byggefelt på et par hundre beboere. Prislapp? 100 millioner kroner. I tillegg var det feildesignet, og måtte delvis rives fordi bussene ikke klarte svingen. Den supre firefelts veien som på død og liv skal gå helt inn til byen må være tidenes flopp. Det har aldri vært kork der, og en helt vanlig midtdeler hadde funket fjell. Samtidig skal det være fire felt bare et par kilometer. Fra utkanten av byen og tvert igjennom er det vel... 8 rundkjøringer, på selveste E6. Så tidsbesparingen som firefelten lager, er forgjeves når man man kommer inn i de trange rundkjøringene. Vel brukte skattepenger. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Partienes tid er over. Det er på tide å la disse folkeopplysningens og mobiliseringens dinosaurer hvile. Stadig oftere virker det som om partienes meninger erstatter konstruktiv idéforming, og med flertallsregjeringer og tilspissede posisjoner har parlamentet gått fra å være politikkens fremste myndighet og kontrollinstans til et tempel for den evige valgkamp. http://indregard.no/2009/03/10/for-et-nullpartisystem/ Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 http://www.dagbladet.no/2009/03/11/nyheter...ergrep/5235668/ Hehe. Selveid er veleid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Oioi, det hadde vært morsomt å vite partitilhørigheten hans (hvis han har noen). Sånne saker har jo en tendens til å tiltrekkes enkelte partier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå