oldboy Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Heldigvis ble denne saken lagt død, enn så lenge. Det ville vært et stort nederlag for Norge om vi tillot enda mer religion bli blandet inn i statlige afferer. Endret 9. mars 2009 av oldboy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg ser det heller som at det ville vært en stor seier for Norge om vi bidro til å uskadeliggjøre tung religiøs symbolikk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Heldigvis ble denne saken lagt død, enn så lenge. Det ville vært et stort nederlag for Norge om vi tillot enda mer religion bli blandet inn i statlige afferer. Det ville som tidligere nevnt ikke plage meg noe som helst. Men nå tror jeg vi slipper det første halve året med massive klager, i alle fall. Etter det første halve året hadde nok debatten handlet om sprit og NAV igjen uansett. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 AP og LO går ut og vil bruke mer penger i pressestøtte. Som selvfølgelig blir godt mottatt av mediefolkene. Som igjen illustrerer det som er galt med pressestøtte. Det kan ikke kombineres med en (i praksis) fri og uavhengig presse. Når et parti lover mer penger til journalistene og redaktørenes arbeidsplass mens et annet parti ønsker å fjerne støtten så må man ignorere alt av kunnskap om menneskelig psykologi for ikke å se at det vil ha en effekt. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Dagens pressestøtte er en bakstreversk og miljøfientlig last fra gamle tider... Med dagens nettvaner og ungdommers syn på aviser er det ganske fantastisk at staten får lov til å bruke over en milliard kroner på dette tiltaket, forstå det den som vil... Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Den dagen jeg ikke får kose meg med avisa før jeg tar fatt på dagen, blir en trist dag. Kommer til å savne det rislende, sprøe papiret som er så koselig =) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Selv kommer jeg til å savne de avisene som ikke klarer å holde det gående. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 AP og LO går ut og vil bruke mer penger i pressestøtte. Som selvfølgelig blir godt mottatt av mediefolkene. Som igjen illustrerer det som er galt med pressestøtte. Det kan ikke kombineres med en (i praksis) fri og uavhengig presse. Når et parti lover mer penger til journalistene og redaktørenes arbeidsplass mens et annet parti ønsker å fjerne støtten så må man ignorere alt av kunnskap om menneskelig psykologi for ikke å se at det vil ha en effekt. Pressestøtte Jeg er ikke like sikker som deg, men når jeg ser på de avisene som mottar mest pressestøtte, så klarer jeg ikke å se på det som noe stort tap. Jeg leser stort sett ukes og månedspublikasjoner, som såvidt jeg vet ikke mottar noe pressestøtte per i dag. Slik sett er jo pressestøtten konkurransevridende vekk fra mine favoritter Le Monde og Morgenbladet og derfor kan de godt ta den vekk for meg personlig. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 AP og LO går ut og vil bruke mer penger i pressestøtte. Som selvfølgelig blir godt mottatt av mediefolkene. Som igjen illustrerer det som er galt med pressestøtte. Det kan ikke kombineres med en (i praksis) fri og uavhengig presse. Når et parti lover mer penger til journalistene og redaktørenes arbeidsplass mens et annet parti ønsker å fjerne støtten så må man ignorere alt av kunnskap om menneskelig psykologi for ikke å se at det vil ha en effekt. Mhm. Jeg har sett litt i Dagsavisen og deres dekning av FrP virker på meg alt annet enn objektiv. En gang hadde de blant annet ryddet hele forsiden, og kun etterlat følgende tekst: Dette er dog ikke det eneste eksempelet på hvordan de skriver om FrP, kun det eneste jeg kommer på i farta. Vanligvis synes jeg klagingen fra Frp'erne om at partiet deres svartmales i media er ganske malplassert, men når det er snakk om Dagsavisen er de faktisk inne på noe. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Frp vil kutte støtte til samfunnskritisk kultur, fordi de vet hvem kritikken vil gå utover. På den annen side er de flinke til å støtte ytringsfrihet, og det er bra. Dersom man har studert litteraturhistorie (pensum på VG3) vil man skjønne hvor langt samfunnet kunne ha kommet om ytringsfriheten aldri hadde vært begrenset, mtp. kvinner og homofiles rettigheter, åpenhet om seksualitet og generell samfunnskritikk. Frp har kanskje mer suspekte motiver for å støtte ytringsfriheten, men ok. Endret 9. mars 2009 av Irrelevant Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 AP og LO går ut og vil bruke mer penger i pressestøtte. Som selvfølgelig blir godt mottatt av mediefolkene. Som igjen illustrerer det som er galt med pressestøtte. Det kan ikke kombineres med en (i praksis) fri og uavhengig presse. Når et parti lover mer penger til journalistene og redaktørenes arbeidsplass mens et annet parti ønsker å fjerne støtten så må man ignorere alt av kunnskap om menneskelig psykologi for ikke å se at det vil ha en effekt. Mhm. Jeg har sett litt i Dagsavisen og deres dekning av FrP virker på meg alt annet enn objektiv. En gang hadde de blant annet ryddet hele forsiden, og kun etterlat følgende tekst: Dette er dog ikke det eneste eksempelet på hvordan de skriver om FrP, kun det eneste jeg kommer på i farta. Vanligvis synes jeg klagingen fra Frp'erne om at partiet deres svartmales i media er ganske malplassert, men når det er snakk om Dagsavisen er de faktisk inne på noe. Tja, det er jo sant? Hva man ellers måtte mene om Dagsavisen, så kan man vel ikke klage på at de ønsker å leve videre? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Skjønner ikke hvorfor alle henger seg opp i at media ikke er objektive nok. Alle er (eller burde være) fullstendig klar over hvor de forskjellige avisene står politisk, så det kan ikke være så veldig vanskelig å luke bort de politiske vinklingene. Jeg har aldri forventet å lese noe særlig positivt om FrP i hverken Dagsavisen, Morgenbladet eller Klassekampen, på samme måte som at jeg ikke forventer å lese mye positivt om SV og Rødt i Aftenposten. Et større problem enn subjektiv vinkling av nyhetssaker er trykking av sladder, kjendisfjas og ukentlige rapporter om dyrene i dyreparken i Kristiansand. Der har en noe å bli oppgitt over. At folk er folk, og har forskjellige meninger, syns jeg er lite viktig å diskutere, bare fordi dette preger nyhetsbildet. Det finnes alternativer for alle. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Den dagen jeg ikke får kose meg med avisa før jeg tar fatt på dagen, blir en trist dag. Kommer til å savne det rislende, sprøe papiret som er så koselig =) Dette er nostalgi og går over etter ei uke. Var selv storspiser av papiraviser tidligere, men har helt sluttet med å kjøpe dagsaviser. Eneste papiravisene som havner på frokostbordet er Morgenbladet en gang i blant. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 DN Lørdag er klassiker, i papirform seff Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Det er meg et mysterium at de fleste venstrevridde ikke ser på andre arter som likeverdige. Hvorfor skal vi ha retten til å dominere/være opphøyet over andre arter? Bryter ikke dette med deres egne prinsipper? Endret 10. mars 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Gårsdagens gladnyhet: NRK bruker BitTorrent. Nrks torrentside finner dere her. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det er meg et mysterium at de fleste venstrevridde ikke ser på andre arter som likeverdige. Hvorfor skal vi ha retten til å dominere/være opphøyet over andre arter? Bryter ikke dette med deres egne prinsipper? Hæ!? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det er meg et mysterium at de fleste venstrevridde ikke ser på andre arter som likeverdige. Hvorfor skal vi ha retten til å dominere/være opphøyet over andre arter? Bryter ikke dette med deres egne prinsipper? Da har du ikke lest mye i Bibelen, det står klart at menneskene ble skapt i Guds bilde og at menneskene har en særstilling i universet. Les skapelsesberetningen. Gårsdagens gladnyhet: NRK bruker BitTorrent. Nrks torrentside finner dere her. De brukte det på Nordkalotten til gratis nedlastning for noen år siden. NRKBeta er et litt kult foretak. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 I luv Lars Monsen <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå