Isbilen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Vi mennesker er unike! Vi gjør ting ingen andre dyr gjør! Vi har kultur! Vi har sjel! Vi har .. .. ehh Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Er det for mye å be om, at man ikke skal sitte å skravle i telefonen når man er på et bibliotek? Hver gang jeg går hit for å få litt fred å ro rundt meg, så er det alltid noen som bråker eller oppfører seg uanstendig. Det som forundrer meg mest er at dette 8/10 ganger er gamle mennesker, som enda ikke har forstått at telefoner er ypperlige til å fange opp lyd, man trenger ikke rope inn i de, eller eldre mennesker som må stå midt i mellom to bokhyller og skravle, fordi frykten for at de aldri kommer til å se hverandre igjen er konstant og de må passe på å mimre ifra seg nå da de har sjangsen. Jeg synes noen kan komme med et lovforslag som forbyr støy på bibliotek, en liten bot ville vært fint. Hadde også vært fint om folk generelt tenkte mer over hva disse byggene, som er stappfulle av ubrukelig papir sitftet og limt sammen i forunderlige former faktisk er ment som. Endret 9. mars 2009 av pesja Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Gamle mennesker hører dårlig, en naturlig konsekvens av at en hører dårlig er å prate høyere, fordi man av en eller annen grunn antar at andre ikke hører en ellers. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Dårlig hørsel eller ei. På et bibliotek skal man være stille og rolig. Gøy å se at hun som utløste hele hijab-hysteriet faktisk har jobbet lenge uten hijab... :!: Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hehe, ja så sannelig. Hun valgte faktisk å begynne med Hijab for ca.2 år siden. Hun fikk visst for seg at det plutselig var en viktig ting å gjøre. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er veldig fint at vi kan latterliggjøre enkeltpersoners tro og overbevisninger. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jepp, spesielt når det virker såpass "seriøst". Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva i alle dager vet du om det? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hva i alle dager vet du om det? Du er på internett nå, det betyr at om noen ikke har helt identiske meninger og holdninger som meg, ja da er det antakelig fordi de er mindre intelligente. Endret 9. mars 2009 av M98kF1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Nei, jeg peker bare på det svært spekulative i å anta noe en ikke vet om et menneskes tro. Jeg har ingen anelse selv, men det har ikke min ærede motdebbatant heller. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 [...]men det har ikke min ærede motdebbatant heller. Det var nå primært din ærede motkverulant den var ment på Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva i alle dager vet du om det? Kun det jeg har lest. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Men nå er det ikke snakk om noe som kan bevises imperisk, nå er det snakk om et enkeltindivids personlige, religiøse overbevisning. Det kan ikke bevises eller motbevises, og du kan ikke vite noe om det. Det kan selvfølgelig ikke jeg heller. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Det er sant, men slik saken fremstilles i dette tilfellet så virker det ikke særlig seriøst. Men nå er det jo selvsagt alltid en mulighet for at saken fremstilles galt, men den er visstnok bekreftet av det aktuelle individet ifølge artikkelen, så ser ingen grunn til å tvile på at det er feilaktig innhold. Endret 9. mars 2009 av Vice Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Vel, sist jeg sjekket er det fortsatt lov å skifte mening her i landet, uten at det automatisk betyr at man er useriøs. Eller mener du at alle ateister som har vært kristne og alle ny-kristne som ikke har hatt noe spesielt forhold til tro tidligere er useriøse? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Nei, det viktigste her omkring er å alltid ha hatt rett. Det er ikke lov å forandre mening, det er det skammeligste av alt. Da innrømmer man jo at man en gang har vært utilstrekkelig, i motsetning til alle andre. Endret 9. mars 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 empirisk Vi kan ikke vite om hun plutselig har blitt mer religiøs, men det svekker i hvert fall troverdigheten hennes at hun forandrer mening. For meg virker det mer som litt smårebelsk oppmerksomhetsøking som har tatt av forbi alle ønsker og forventninger. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Selvfølgelig kan man skifte mening, men det er bare med på å illustrere at et forbud mot bruk av enkelte plagg er ikke så praktisk vanskelig som enkelte skal ha det til. Det er altså individet selv som setter seg i en vanskelig situasjon her, med full viten om hva det innebærer. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Med hennes egne ord: Jeg har alltid vært muslim, men for noen år siden ble religionen viktigere for meg og det ble min overbevisning at det er riktig å bære hijab. Du kan selvfølgelig velge å tro på det eller ikke. Men jeg kan ikke se at det svekker troverdigheten når noen skifter mening om noe så personlig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Men dette er jo et generelt spørsmål, det er ikke bare snakk om dette enkeltmenneskets rett til å bære hijab. Uavhengig av hennes bakgrunn finnes det helt sikkert mennesker med enda "edlere" motiver, i den grad vi skryter på oss evne til å rangere sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå