Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er fortsatt ingen som har bekreftet at det er dette som faktisk skjedde og det har også blitt spekulert i at det var andre som stod for publiseringen. Det er eventuelt stortingets kontroll- og konstitusjonskomite som skal undersøke hva som faktisk har skjedd og inntil det skjer (eller inntil noen av de involverte bekrefter historien) er det spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tabloid er faen meg forkastelig. Har de faen meg ikke noe bedre å diskutere en at vår justisminister er innlagt på sykehus? Er det virkelig ikke noe annet og mer samfunnsviktig å diskutere her i Norge?

Men så du Torbjørn Berntsen?! Virket ikke helt stabil.

Jeg så bare noen få minutter og kan ikke gi meg opp en mening om Berntsen dessverre.

 

Stortingsrepresentant krever at Flytoget må ta med passasjerer mellom Asker og Oslo når lokaltogene er fulle eller innstilt.

I dag har ikke Flytoget anledning til å ta med reisende fra NSB.

- Men det er staten som eier både Flytoget og NSB, og selskapene må samarbeide til de reisendes beste, sier stortingsrepresentant Per Olaf Lundteigen (Sp).

 

Sprengt i Drammen

Når NSB har tekniske problemer kjører lokaltoget fra Kongsberg bare med ett togsett. Lundteigen forteller at toget er stappfullt fra Drammen stasjon, og fra Asker sier han at flere passasjerer ikke kommer med.

 

- Samtidig står flytoget på Asker stasjon og vil ikke ta med passasjerer, sier Lundteigen.

 

I slike situasjoner mener han at Flytoget burde kunne hjelpe til.

 

- Det eneste som står i veien er at Flytoget er et annet selskap, men begge selskapene er jo statseide og burde kunne hjelpe hverandre, sier han.

Ja du kan så si, hvorfor i allverden skal ikke flytoget kunne ta med seg passasjerer? Fordi flytoget er så slapp på å skjekke billetter eller at konduktørene må ha opplæringskurs i å skjekke billettene? :lol:
Lenke til kommentar

For et latterlig system:

 

- Rent praktisk blir alle kunder som ønsker å kjøpe taxfreekvoten for alkohol og tobakk heretter bedt om å legge høyre pekefinger på en stempelpute med blekk som ikke er synlig i vanlig lys, men som sees godt under UV-lamper. Stempelputene utstyres med en egen plate med et lite hull, slik at avtrykket på kundenes finger blir beskjedent, og risikoen for søl blir minimal, sier sjefen for Travel Retail Norway, Morten Evjen.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2949103.ece

 

Dette må da være uhyrlig lett å omgå for de som ønsker det. Vil tro at den stempelputa ikke inneholder noen avansert trykkfølsomhet, slik at man lett kan bare late som om man legger fingeren på den knøttlille puta. For meg virker dette enklere, evt. minst like enkelt, å omgå som det gamle systemet hvor man alltid måtte vise boardingkortet ved kjøp.

Lenke til kommentar
Dette må da være uhyrlig lett å omgå for de som ønsker det. Vil tro at den stempelputa ikke inneholder noen avansert trykkfølsomhet, slik at man lett kan bare late som om man legger fingeren på den knøttlille puta. For meg virker dette enklere, evt. minst like enkelt, å omgå som det gamle systemet hvor man alltid måtte vise boardingkortet ved kjøp.

Og hva om de sjekker at du faktisk har stemplet like etterpå?

 

Evt. kan man sikkert lett vaske bort stempelfargen (i verste fall med en kvart kork brennevin som løsningsmiddel)

Hvis du hadde lest artikkelen hadde du kanskje fått med deg følgende: "Det kan ikke vaskes av med alkoholholdige drikkevarer, parfyme eller etterbarberingsvann, og påføringen av blekket hindres ikke av at passasjerene har håndkrem, solkrem eller annen krem på fingrene."

 

Og i tillegg: "Kunder som ikke kjøper alkohol og tobakk trenger hverken å legge pekefingeren på stempelputen eller fremvise pekefingeren for kontroll under UV-lampene i kassene.

 

Kunder som allerede har handlet kvoten for alkohol og tobakk har fortsatt mulighet til å komme tilbake til butikken for å handle parfyme, kosmetikk og sjokolade.

 

Kunder som i første runde bare har handlet deler av kvoten for alkohol og tobakk, og dermed har merket pekefingeren, kan komme tilbake og kjøpe det de har igjen av kvoten ved fremvisning av kvittering fra første kjøp."

 

Og dermed burde det meste av kritikk jeg har hørt av dette systemet være tilbakevist.

Lenke til kommentar
Evt. kan man sikkert lett vaske bort stempelfargen (i verste fall med en kvart kork brennevin som løsningsmiddel)

Hvis du hadde lest artikkelen hadde du kanskje fått med deg følgende: "Det kan ikke vaskes av med alkoholholdige drikkevarer, parfyme eller etterbarberingsvann, og påføringen av blekket hindres ikke av at passasjerene har håndkrem, solkrem eller annen krem på fingrene."

 

Og i tillegg: "Kunder som ikke kjøper alkohol og tobakk trenger hverken å legge pekefingeren på stempelputen eller fremvise pekefingeren for kontroll under UV-lampene i kassene.

 

Kunder som allerede har handlet kvoten for alkohol og tobakk har fortsatt mulighet til å komme tilbake til butikken for å handle parfyme, kosmetikk og sjokolade.

 

Kunder som i første runde bare har handlet deler av kvoten for alkohol og tobakk, og dermed har merket pekefingeren, kan komme tilbake og kjøpe det de har igjen av kvoten ved fremvisning av kvittering fra første kjøp."

 

Og dermed burde det meste av kritikk jeg har hørt av dette systemet være tilbakevist.

 

ehm, fins det stoffer som er kjemisk umulig å vaske av? Skeptisk :hmm:

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Men når eksemplet er så dårlig og lite gjennomtenkt så fungerer det svært dårlig.

Litt som sammenligninger med pirathatter og nudister, mener du? :)

 

Storberget kollapser. Vi har en svak justisminister.

Vi har et menneske som justisminister. Bombe.

 

Da er det "rimelig tvang" (for et idiotisk uttrykk i denne sammenhengen) å ikke bruke hijab.

Nei, det er det ikke. Hijab har ikke den samme operative betydningen som mangelen av et ben eller for svak fysikk.

 

Men jeg har listet både fysiske, prinsipielle og hva faen slags krav du kunne ønske deg som er i politiet.

Jeg angriper her de fysiske kravene. De prinsippielle kravene skal jeg ikke si så mye på, vi kan si at vi er uenige. Noe vi vel alltid er. :)

Lenke til kommentar

Dagbladet imponerer stadig, hva i alle dager er det de driver med her da? USA trekker seg fra Durban II av åpenbare grunner, og Dagbladet greier selvfølgelig å hevde at dette er fordi de frykter kritikk av Israel. Hvordan i alle dager kom de fram til den konklusjonen, tro? Det er riktignok en melding de har sakset rett fra NTB, men det må da være mulig å i det minste undersøke en sak før den havner i trykken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...