Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tabloid er faen meg forkastelig. Har de faen meg ikke noe bedre å diskutere en at vår justisminister er innlagt på sykehus? Er det virkelig ikke noe annet og mer samfunnsviktig å diskutere her i Norge? :wallbash:

Joda. Sturla Berg-Johansen er homofil. :!:

 

 

Er også lei av dette. Avisene er jo fulle av søppelnyheter som ingen bryr seg om. :realmad:

Lenke til kommentar
Tabloid er faen meg forkastelig. Har de faen meg ikke noe bedre å diskutere en at vår justisminister er innlagt på sykehus? Er det virkelig ikke noe annet og mer samfunnsviktig å diskutere her i Norge? :wallbash:

Joda. Sturla Berg-Johansen er homofil. :!:

Er også lei av dette. Avisene er jo fulle av søppelnyheter som ingen bryr seg om. :realmad:

Haha, ja der har en virkelig en nasjonal nyhet som alle må få vite.

Det er som om avis-verdenen lever i sin egen media-boble og ikke kommer seg ut av den.

Har for tiden litt sansen for P2 (radio lever faktisk forsatt..) som gir ut veldig mye bra journalistikk for tiden de gangene jeg har hoppet innom radio.

Lenke til kommentar
Er det unødvendig tvang at man ikke kan gå med en glorete t-skjorte på jobb som politi?

Nei, det er rimelig tvang.

Da er det "rimelig tvang" (for et idiotisk uttrykk i denne sammenhengen) å ikke bruke hijab.

 

Hele poenget her er at politiet stiller krav, enten det er ting du kan gjøre noe med eller ikke. Mener du at hijab-bruk er noe brukeren ikke kan gjøre noe med er det irrelevant fordi det er mange krav for politiet som man ikke kan gjøre noe med.

Hele poenget er at man ikke kan sidestille fysiske krav med prinsippielle krav.

Men jeg har listet både fysiske, prinsipielle og hva faen slags krav du kunne ønske deg som er i politiet.

Lenke til kommentar
Tabloid er faen meg forkastelig. Har de faen meg ikke noe bedre å diskutere en at vår justisminister er innlagt på sykehus? Er det virkelig ikke noe annet og mer samfunnsviktig å diskutere her i Norge?

Men så du Torbjørn Berntsen?! Virket ikke helt stabil.

 

Menneskelig mener du vel? For med mindre du er mannens lege så er vel ikke Storbergets helse noe du har særlig innsyn i. Eller hva? :)

Nå vet vi heller ikke årsaken til denne sykehusinnleggelsen. Lite trolig, men kan være noe helt annet.

Lenke til kommentar

Om det er presset (eller det er en medvirkende årsak) så begynner jeg å bli litt bekymret for om det er manglende støtteordning rundt våre rikspolitikere. De siste årene har det vært tilfeller med en håndfull politikere, helt opp på Statsministernivå, som har blitt syke. Bondevik, Haga, Sandberg og nå muligens Storberget.

 

Samtidig er det alltid et nytt kjør som kommer av at man er blitt syk og det kommer alltid fra folk som ikke liker politikeren. Når Sanberg ble syk kom en hel haug meg sosialister og sosialdemokrater fråtsende til, når Bondevik var syk kom stort sett alle som ikke var KRF og fråtset og det skulle ikke forundre meg om det samme skjer nå. Valla fikk jo også gjennomgå fordi hun ble sykemeldt, da av endel på høyresiden.

 

Og ja, det er kanskje litt hardt ordbruk å bruke "fråtse", men det skyldtes endel oppgitthet. Det skjer hver bidige gang en person blir sykemeldt som følge av stort press. Syntes det er høyst urederlig og ikke på sin plass. Det er lov å vise litt hensyn, selv om det gjelder en politiker man ikke liker. Å sparke folk som ligger nede er ikke noe som faller i god gjord for de fleste tilskuere, kanskje noe å tenke over? :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om du så den refererte debatten Dotten, men Arne Strand (politisk kommentator i Dagsavisen), hadde noen veldig gode replikker og han argumenterte godt for hvorfor dette ikke bør hindre journalister å skrive om denne type saker og legge press på politikerne. En annen ting er om man ikke bør forvente at en politiker bør tåle omtale? Også negativ.

 

Det er fristende å si at når man kommer med slike utsagn som Storberget har gjort den siste tiden, så må man også forvente denne type reaskjoner. Skjønner likevel det menneskelige aspektet. Jeg mener da at dette ikke må gå på bekostning av journalistikken. Medias oppgave er nettopp å bringe frem sannheten(?) og komme med folkeopplysning. Skal de da slutte med dette i hensyn av politikerne?

 

Lenke til sendingen.

Lenke til kommentar

Da leser du åpenbart noe annet enn det Dotten mener: Det er ikke snakk om å la politikere slippe "billigere" unna i forhold til den jobben de gjør og skal gjøre. Det er snakk om at de bør få bedre oppfølging til å håndtere vanskelige situasjoner og at de skal få fred når de er syke og slippe at andre stiller spørsmål ved deres motiver og sykdom, slik blant annet du gjør.

Lenke til kommentar

Hvorfor burde det diskvalifisere dem? Er det ikke bedre at seksuelt åpne mennesker er de som hjelper ungdommer med seksualiteten sin, istedet for å bli rådført av prester og foreldete helsesøstre?

 

Dersom siden ikke skulle handle om noe seksuelt, er det jo totalt irrelevant uansett. Ingen tar skade av å se en pupp.

Lenke til kommentar
*

Nå stiller jeg spørsmål om vedkommende ikke bør tåle dette ikke hvorfor han ble syk. En offentlig person av denne typen bør etter min mening være rustet til denne type reaksjoner fra det offentlige. Om statsråder innehar inkompetente rådgivere burde de selvsakt finne noen bedre. Her har Storberget selv opptrådt meget klønete. Dette er derfor ikke noe man kan komme seg bort ifra. Vedkommende burde i så måte blitt avskjediget på dagen. Forøvrig interessant hvordan du selv redegjør for hva andre mener.

Lenke til kommentar

For det første: Kun legen er den rette til å si noe om årsaken til at han er sykemeldt. Det er bare ufint å spekulere i det nå.

 

For det andre: Man vet aldri hvor mye man tåler før man står midt oppe i en slik situasjon. Selvsagt kan man si at en person i den posisjonen bør tåle et slikt press men det er ikke noe man kan forutsi. De er mennesker de også.

 

For det tredje: Om statsråden har inkompetente rådgivere eller ikke vet vi ikke noen ting om i den situasjonen som er nå. Det er også kun spekulasjoner.

 

For det fjerde: Om Storberget selv har opptrådt klønete vet vi ikke noe om. Han har tatt ansvaret som en statsråd skal. Det betyr ikke at han hadde kunnet gjøre noe for å hindre det som skjedde. Det er elementært for en i den posisjonen.

 

For det femte: Det er ganske så åpenbart hva Dotten mente ut fra det han skrev. Du svarte på en helt annen situasjon.

Lenke til kommentar
For det tredje: Om statsråden har inkompetente rådgivere eller ikke vet vi ikke noen ting om i den situasjonen som er nå. Det er også kun spekulasjoner.
Justisministeren har fått kraftig kritikk for sin håndtering av saken, og det toppet seg onsdag: Da ble det nemlig kjent at statssekretær Astri Aas-Hansen og politisk rådgiver Hadia Tajik skal ha drevet frem beslutningen uten at Storberget visste om det. Hverken Aas-Hansen eller Tajik har villet kommentere påstandene som er kommet frem. Heller ikke Storberget har kommentert den seneste utviklingen i saken, som etter manges mening setter ham i et svært dårlig lys. Men det har vært nok av andre som har villet karakterisere Justisdepartementets håndtering av hijab-problematikken.

Les saken.

 

Inkompetent i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...