Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et konstruert scenario: Islam øker lineært fra 0 til 100% av befolkningen i Norge mellom 1980 og 2080. Altså en økning på 1%poeng per år. La oss si at kristendommen faller fra 100% til 0% på samme tid. På hvilket tidspunkt mener dere muslimene skal få lov til å utforme norske lover som er i strid med det de kristne ønsker?

Bør de kristne bruke virkemidler for at muslimene skal få mindre å si politisk enn deres andel av befolkningen skulle tilsi?

Jeg er bare nysgjerrig på hva folk her mener.

Jeg er ganske sikker på at det aldri ville blitt 100%, siden en viss prosent av de resterende nordmennene ville sprunget til skogs og vært geriljasoldater og terrorister. Jeg tror borgerkrigen hadde startet allerede ved 35-40%.

Lenke til kommentar
Et konstruert scenario: Islam øker lineært fra 0 til 100% av befolkningen i Norge mellom 1980 og 2080. Altså en økning på 1%poeng per år. La oss si at kristendommen faller fra 100% til 0% på samme tid. På hvilket tidspunkt mener dere muslimene skal få lov til å utforme norske lover som er i strid med det de kristne ønsker?

Bør de kristne bruke virkemidler for at muslimene skal få mindre å si politisk enn deres andel av befolkningen skulle tilsi?

Jeg er bare nysgjerrig på hva folk her mener.

Jeg er ganske sikker på at det aldri ville blitt 100%, siden en viss prosent av de resterende nordmennene ville sprunget til skogs og vært geriljasoldater og terrorister. Jeg tror borgerkrigen hadde startet allerede ved 35-40%.

Jeg tror ikke Kristelig folkeparti ville, reagert før 90%.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=547549

Skjønner faen ikke hvorfor det er vits i å lage en kjempeoverskrift over at en person står frem som homofil. Jeg trodde folk fleste hadde kommet over denne homofili-er-rart-og-unaturlig-bølgen. Det irriterer meg virkelig at journalister skal blåse opp og lage overskrifter av absolutt ALT om dagen.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=547549

Skjønner faen ikke hvorfor det er vits i å lage en kjempeoverskrift over at en person står frem som homofil. Jeg trodde folk fleste hadde kommet over denne homofili-er-rart-og-unaturlig-bølgen. Det irriterer meg virkelig at journalister skal blåse opp og lage overskrifter av absolutt ALT om dagen.

Ja, det virker like tullete som å lage overskrifter om at en mann inrømmer at han er hetrofil. Trodde vi var over dette stadiet for lenge siden.

Lenke til kommentar
Hva må til for at du mener det er tegn på islamifisering, da?

Det er det faktisk umulig å si. Hva er islamifisering? Det er i alle fall ikke halalmat i fengsler.

Faktum er at Norge er et svært sekulært land. Ikke i lov, men i praksis. Vi har aldri vært mindre religiøse, og jeg tror nok også at andelen religiøse andregenerasjons pakistanere i Norge er en del mindre enn antallet religiøse pakistanere i Pakistan, generelt sett. På lang sikt vil nok også det dominere muslimer, eller mer korrekt, ikke-muslimer som kan oppfattes som muslimer.

Men å definere islamisering er umulig. Det er ingenting som kan sies å være en indikasjon på dette. Kanskje dersom store deler av folket konverterte til islam på svært kort tid og antallet uttalte muslimer i media økte, kombinert med en drøss tvangslover med bakgrunn i Islam. Det ser jeg ikke som noe tema i dag, og ikke i uoverskuelig fremtid. Det er som med Russland. Er Russland en trussel mot Norge i dag? Egentlig ikke. Kan de bli det? Ja. Kan Sverige over tid bli et totalitært diktatur med ambisjoner om å gjenforene unionen? Jada, det er tenkelig.

Men det er ikke sansynlig.

Les hva han skriver. Sterkere lovgivning, og den loven har vært død lenge. At muslimer prøver å styrke den er urovekkende.

Nå ble da også loven forsøkt styrket av mer eller mindre kristne nordmenn i Senterpartiet.

Poenget er at de ønsker det. Hvilke andre relgiøde grupper ber om seperate avdelinger

Jeg kjenner ikke til noen andre. Men det er samtidig også kun et mindretall som går ut og ber om det. Jeg har sett mange nordmenn be om mye rart også, uten at jeg kaller det snik-idiotifisering av Norge. Selv om det kunne vært et morsomt poeng.

Nei, fordi da ville det ha vært en jøde som hadde krevd det. Det var en muslim som ville ha egne særkrav.

Fordi troen hans forbyr ham å spise mat som ikke er tilberedt på en spesiell måte. Da må vi respektere det, det er ærlig talt et ikke-tema. Og det vil også gjøre seg gjeldende for jøder, for å ha det sagt.

Og det har ingenting med saken å gjøre. Poenget er at han foreslo det og at med et større muslimsk flertall kunen det ha gått igjennom.

Hvilket muslimsk flertall? Med et større kommunistisk flertall kunne Torstein Dahle fått gjennomslag for planøkonomi i Norge, men vi kan ikke derav si at norske sosialister (med utgangspunkt i sosialist som en samlebetegnelse for alt mellom stalinister og sosialliberalister) ønsket å innføre planøkonomi.

Poenget er at vi viker for muslimer, og kommer til å gjæøre det mer i fremtiden. Dette er et ypperlig eksempel på hvor vi allerede har viket. Det er også veldig synd at vi må seperatere gutter og jenter når vi burde gå den motsatte veien.

Vi viker kanskje for muslimer. Da jeg hadde svømmeundervisning var det også kjønnsdelt, og vi var alle rødkinnede og rosa nordmenn med solid luteransk forkynning i skolen.

Poenget er at det er urovekkende. Dette kan faktisk gå igjennom om det blir flere muslimer i Norge.

Hvorfor er det urovekkende? Som en liten digresjon kan vi jo nevne at slike private meklinger har foregått en stund i Storbritannia. Det har vært stor furore rundt det, og mye av de samme argumentene som vi ser i Norge nå. Jeg husker ikke det eksakte tallet, men jeg mener at det var snakk om et par hundre behandlede saker over en tiårsperiode. Med bakgrunn i en lov som jøder forøvrig hadde benyttet seg av til akkurat samme formål i over hundre år. Men når muslimene ønsket å bruke loven ble det bråk.

Vi har ingen slik lov i Norge, men jeg har ikke noen problemer med å tillate privat mekling med utgangspunkt i Islam. Jeg har problemer med å tillate privat mekling med utgangspunkt i ekstremistisk Islam, det er en forskjell der.

Eh.. jo. Det er et sted hvor nordmenn må vike fordi muslimer har egne særkrav.

Hvorfor må nordmenn vike?

Jeg vet ikke en gang hva snikislamering kan bety, og liker ikke at hun brukte uttrykket, men det jeg tror hun mente er sant. Vi har begynt å vike for muslimenes særkrav og kommer til å gøre det mer i fremtiden.

Ikke noe mer enn vi vek unna for de kristnes særkrav da vi vedtok friskoleloven. Jeg ser ingen indikasjoner på at det har ført til en drastisk økning av antall gale kristne i Norge av den grunn.

Lenke til kommentar
Vi lever i et demokrati, så det vil være når de får politisk flertall. I praksis vil det være en "glidende" overgang og en periode med mye stridigheter før muslimene får overtaket.

Det er sånn jeg ser for meg en slags fasit på spørsmålet. Jeg bare satt ut et "fluepapir" for antidemokrater.. ;)

Syns vi sammen skal skape et sekulært samfunn slik som bl.a. USA, Frankrike og Tyrkia. Ingen lov bør ha en religiøs begrunnelse.

Enig i det. Jeg har et par triste eksempler fra grunnloven, litt klippet og limt sammen for å få fram poengene:

§ 2. Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

§ 4. Kongen skal stedse bekjende sig til den evangelisk-lutherske Religion, haandhæve og beskytte denne.

Fri religionsutøvelse gjelder altså ikke for kongen selv om:

§ 5. Kongens Person er hellig; han kan ikke lastes, eller anklages. Ansvarligheden paaligger hans Raad.

Regjeringen har begrenset rett til å drive fri religionsutøvelse:

§ 12. Af Statsraadets Medlemmer skulle over det halve Antal bekjende sig til Statens offentlige Religion.

Dette vil selvsagt påvirke landets politikk om religion.

§ 2. Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse. Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere forpligtede til at opdrage deres Børn i samme.

Fri religionsutøvelse involverer altså en plikt om å indoktrinere sine barn, dersom en eller begge foreldre bekjenner seg til den den evangelisk-lutherske religion, ellers ikke.

§ 16. Kongen anordner al offentlig Kirke- og Gudstjeneste, alle Møder og Forsamlinger om Religionssager, og paaser, at Religionens offentlige Lærere følge de dem foreskrevne Normer.

§ 27. Medlem af Statsraadet, der ikke bekjender sig til Statens offentlige Religion, deltager ikke i Behandlingen af Sager, som angaa Statskirken.

Statskirken er altså politisk vernet.

Lenke til kommentar

Stopp sniksamifiseringen!

Glem muslimene, det er samene som er den store trusselen! Disse rare folkene med sine rare drakter, sin rare tro og sin unaturlige forkjærlighet for reinsdyr.

Hør og se selv:

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/161239

Muslimsk flertall i Oslo? Hva med samisk kontroll over halve landet! Våkn opp folkens, det er nok latterlig optimistisk snillistisk sosialistisk naivisme nå! Til kamp mot samene!!

Sørsamer mobiliserer for sine rettigheter

Nye eiere av Troms og Nordland

Statskog med samer i styret

Jeg vil ikke høre mer om Samerett. Sametinget må umiddelbart forsvinne! Vi må ikke tåle så inderlig vel at samer krever noe til seg selv! Vil de bo i Norge får de drikke og pule og spy som oss nordmenn, konvertere til Statsreligionen eller enda bedre til Selvgod Rasjonalisme og slutte å fly rundt med reinsdyrene sine.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Kan du være litt spesifikk? Har du eksempler på krav fra samenes side som feks. snikinnføring av politihijab og segregering av gutter/jenter i skoleundervisningen? På hvilken måte mener du samene forsøker å innføre tiltak som er negative for samfunnet? Mener du at når urbefolkningen i et land kjemper for å beholde sine rettigheter så er dette en snikinnføring av samekultur?! :roll:

Lenke til kommentar
Men når eksemplet er så dårlig og lite gjennomtenkt så fungerer det svært dårlig.

Er jo ikke å glemme at samer har krevd alt fra en egen stat til skattefordeler og rettigheter på oljefelt og havområder i Nord-Norge. Også innen helsevesenet har samer krevd bedre tolkning for samiske pasienter. Er liksom ikke måte på hvordan disse samene får holde på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Nei du mener kanskje vil skal ha barnehage frem til vi blir 16år, så kan vi endelig bli noe :D

Ja :D Tenk så flink vi kjem til å bli til å klippe og lime! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...