Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er IKKE tvang å ha krav til folk som skal ansettes til noe.

Det er tvang dersom det indirekte utestenger mennesker for forutsetninger de i realiteten ikke har noen kontroll over.

Med andre ord: Hvis man mangler et bein og det er krav om to bein i politiet så TVINGER politiet de som ikke har to bein til å ikke bli politi!

Religiøs overbevisning er ikke så uvesentlig som enkelte ser ut til å forestille seg. Det er ikke "bare" å ta av seg hijab for de som har en religiøs overbevisning som peker i annen retning, det sier seg selv.

Dette er irrelevant uansett. Kravene til å politi omfatter både ting man har kontroll over (fysisk form f.eks.) og ting man ikke har kontroll over (høyde f.eks.). Uansett hvordan du prøver å få hijab til å bli det ene eller det andre er det ikke noe mer tvang enn de andre kravene som stilles.

Så det er kun "tvang" hvis man ikke får lov til å ha på seg religiøse symboler/plagg? Det er IKKE tvang at man ikke får ha på seg en skitten gammel t-skjorte det står "fuck the law" på?

Det er korrekt oppfattet. Helt korrekt oppfattet, faktisk.

Men det er jo faktisk direkte feil. Det ER tvang i følge deg nettopp fordi du mener det er tvang at man ikke får gå med hijab.

Hva du (feilaktig) oppfatter som dobbeltmoral er din sak. Det er ikke dobbeltmoral.

Jeg oppfatter nok ikke noe feilaktig som dobbeltmoral. Du er ekstrem i dine forsøk på bortforklaringer i din opphøyning av hijab til å liksom være noe spesielt i forhold til andre krav. Men det er fortsatt bare latterlige bortforklaringer for dobbeltmoralen din.

Lenke til kommentar
Med andre ord: Hvis man mangler et bein og det er krav om to bein i politiet så TVINGER politiet de som ikke har to bein til å ikke bli politi!

Mener du at en hemmes like mye i sitt arbeid som politibetjent ved å ha hijab, som ved å bare ha ett ben?

Dette er irrelevant uansett. Kravene til å politi omfatter både ting man har kontroll over (fysisk form f.eks.) og ting man ikke har kontroll over (høyde f.eks.). Uansett hvordan du prøver å få hijab til å bli det ene eller det andre er det ikke noe mer tvang enn de andre kravene som stilles.

Høyde og fysisk styrke er konkrete forutsetninger, det er ikke hijab.

Men det er jo faktisk direkte feil. Det ER tvang i følge deg nettopp fordi du mener det er tvang at man ikke får gå med hijab.

Det er rimelig tvang. Selv om du lager en ganske morsom stråmann der du later som om det finnes mennesker som er like personlig tilknyttet til skitne t-skjorter som enkelte religiøse mennesker er til hijab, er det ikke relevant.

Jeg oppfatter nok ikke noe feilaktig som dobbeltmoral. Du er ekstrem i dine forsøk på bortforklaringer i din opphøyning av hijab til å liksom være noe spesielt i forhold til andre krav. Men det er fortsatt bare latterlige bortforklaringer for dobbeltmoralen din.

Nei, det er nyanseringer. Det er forskjell på bly og gull, selv om begge deler er metall. De veier omentrent det samme, og begge er som sagt metalurgiske, men det er like fullt forskjellig pris på de to metallene.

Hvem som fremstår som ekstrem og latterlig skal jeg ikke snakke for mye om. :)

Lenke til kommentar

Bare sånn for å ha et lite utbrudd anngående hijab saken. Tror ikke det er like lett å få jobb i politiet om du er kortvokst. (altså sånn ordentlig kortvokst, ikke bare liten) imotsetning til å ha normal høyde.

Er forøvrig også ganske kjedelig hvis du må bøye deg ned hver gang du skal inn en dør, altså det får deg jo sikkert til å virke større og sånn, men det er kjipt hvis du skal løpe ut i sikkerhet og kræsjer i karmen.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Nei, det er nyanseringer. Det er forskjell på bly og gull, selv om begge deler er metall. De veier omentrent det samme, og begge er som sagt metalurgiske, men det er like fullt forskjellig pris på de to metallene.

Hvem som fremstår som ekstrem og latterlig skal jeg ikke snakke for mye om. :)

Det hjelper det ikke akkurat å være så nedlatende heller. Kort sagt, slik jeg oppfatter dette, så mener du at du selv er pragmatisk. Andre mener at du er inkonsekvent. Begge deler stemmer. Jeg ser på dette på en prinsipiell måte, og mener at noen må ofre noe. I dette tilfellet må sterkt troende muslimer som føler seg veldig knyttet til dette plagget ofre noe av samfunnshensyn. Du ønsker at ingen skal ofre noe. Vi er rett og slett uenige. Men ikke hiv mer på bålet når du debatterer med folk som vedkommende over, for jeg har lest denne tråden lenge nå og er dritt lei av frem-og-tilbake om det samme.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at jeg ikke finner meg i å omtales som dobbeltmoralistisk, jeg nekter å akseptere irrelvante sammenligninger og jeg nekter å godta at slikt skal få stå uimotsagt. Det hadde jeg også gjort dersom noen skulle finne på å prate om hvor farlig kristendommen i sin særdeleshet er for oss alle.

Jeg diskuterer gjerne seriøst og saklig. Og det gjør jeg i flere debatter. Men når jeg angripes med stråmannargumentasjon (og anklages for å nytte samme virkemidler), får slengt påstander om dobbeltmoral og slikt tull etter meg, og ser folk sammenligne noe som - tross alt - har stor personlig, religiøs betydning for noen med en skitten t-skjorte fra en chartertur, da må jeg innrømme at jeg dras ned et par hakk selv også.

Men ikke prøv å påstå at jeg er nedlatende, jeg er småironisk. :)

Lenke til kommentar

"The liberals" blir alltid satt fast av pitbullene Sean Hannity og Bill O'Reilly. Har de ikke en befriende politisk ukorrkethet ved seg....? Det er faktisk veldig få som tar opp innvandring også i USA, og "latinos" presser kraftig mot helsevesenet i California. Her er FOX News unntaket.

Lenke til kommentar

Pitbullen Sean Hannity, som pleide tett kontakt med en nynazist i sine radiodager. Pitbullen Billl O'Reilly, som har tatt til orde for at terrorister gjerne kan bombe San Francisco, og som mener New York Times prøver å bryte ned den 'hvite, kristne, mannlige makstrukturen' i USA (noe han mener er en dum ting). Interessant å se hvor noen forummedlemmer henter ideologisk påfyll.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske å ha sett noe lignende. Grei vinner, er tross sine svakheter et bedre bidrag enn de andre. Var før finalen litt redd for at Damli Aaberge ville vinne med sin kjedelige og svakt fremførte sang.

Uansett, jeg synes nå hele opplegget med by-jurier virker ganske meningsløst. Finnes det eksempler på at disse poengene har vært avgjørende?

Lenke til kommentar
Den med best utseende vinner ihvertfall ikke.:(

Som heterofil gutt kan jeg si lite om utseendet hans.

Uansett, jeg synes nå hele opplegget med by-jurier virker ganske meningsløst. Finnes det eksempler på at disse poengene har vært avgjørende?

Heldigvis ikke, og de er uansett latterlige. Folket bør bestemme!

Lenke til kommentar
Den med best utseende vinner ihvertfall ikke.:(

Som heterofil gutt kan jeg si lite om utseendet hans.

Dummeste jeg har hørt, bare usikre småtasser som påstår at de ikke kan det.

-

Var årets MPG den samme kjipe farsen som vanlig, eller er det faktisk en mulighet for mer enn 2 poeng i Europafinalen?

Lenke til kommentar

Hele konkurransen er fucked uansett. Problemet som jeg ser det er at det ikke går ann å lage en bra og original sang siden det er en tidsgrense på 3 minutter. Dermed blir alle sangene bygd opp etter en ganske safe og kjedelig modell. Men igjen så går det ikke ann at alle land skal ha en 10 minutters progressiv nytelse rett og slett fordi det ville tatt for lang tid til sammen. Så, som jeg sa, det er fucked uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...