Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som med stort sett det aller meste blir det et verdivalg som man må gjøre. Slikt sett er man indirekte utestengt, som du kaller det, fra svært mange ting i både samfunn og sikkert også privatliv.

Om jeg er overbevist om at jeg må bære pirathatt døgnet rundt, av religiøse eller personlige grunner,og at det er viktigere enn feks. å bli politi, er det et verdivalg jeg selv gjør. Er politiet viktigere for meg velger jeg det istedet. Det er ikke slik at man er en stakkarslig hjelpesløs person uten fri vilje lenger bare fordi man er religiøs.

Jeg finner det interessant at en i et utpust mener korset på politiuniformen er irrelevant, mens eksemplet med pirathatt skal være relevant. Ærlig talt syns jeg begge deler er irrelevant.

 

Det offentlige i Norge bør ikke tvinge mennesker til å gå på akkord med noe de regner som helt fundamentalt i sitt liv for å oppfylle en drøm. Jeg liker det rett og slett ikke.

 

Pirathatter og hijab kan absolutt ikke sammenlignes, la oss i alle fall være rimellige. :)

 

Det som dog er relevant når det kommer til korset i uniformen er at vi kanskje ikke kan si at politiet er verdinøytralt, fordi staten ikke er verdinøytral. Vi har, like it or not, i prinsipp en kristen stat. Vi har en statsreligion og vi har mye annet.

 

For min del syns jeg det er betenkelig, men det er tross alt bare en prinsippsak (vi betaler ikke tiende, vi slipper å ende i gapestokken for å banne i kirka, vi slipper å betale bøter for å ha sex på ureglementert måte - noe som tross alt var et element i den statlige kristendommen i flere hundre år).

 

På samme måte syns jeg hijab-spørsmålet er mer et prinsipproblem enn et reelt problem.

 

:)

 

"Sexforsker Bente Træen mener dette er en sunn måte å tilfredsstille nysgjerrigheten på." :roll:

Jeg leste litt i referatene fra Agnar Mykles rettsak en gang i tiden.

 

Jeg husker spesielt at en medisinsk sakkyndig ble referert av aktor. Han spurte om det var normalt "... at en kvinne tas av to menn i hvert sitt hull [...]" slik Mykle hadde skrevet i sin bok.

 

Svaret var noe slikt som "... i medisinsk faglitteratur omtales det som <glemt uttrykk>. Det omtales som en svært vanlig abnormalitet [...]".

 

:D

Lenke til kommentar

Nei.

 

In this case, however, what users are seeing is an artifact of the data collection process. Bathymetric (or sea floor terrain) data is often collected from boats using sonar to take measurements of the sea floor. The lines reflect the path of the boat as it gathers data. The fact that there are blank spots between each of these lines is a sign of how little we know about the world's oceans.

http://www.associatedcontent.com/article/1...l_atlantis.html

Lenke til kommentar

Nei.

 

In this case, however, what users are seeing is an artifact of the data collection process. Bathymetric (or sea floor terrain) data is often collected from boats using sonar to take measurements of the sea floor. The lines reflect the path of the boat as it gathers data. The fact that there are blank spots between each of these lines is a sign of how little we know about the world's oceans.

http://www.associatedcontent.com/article/1...l_atlantis.html

Er dette bevisst, eller er det bare en mulighet?

Lenke til kommentar

Nei.

 

In this case, however, what users are seeing is an artifact of the data collection process. Bathymetric (or sea floor terrain) data is often collected from boats using sonar to take measurements of the sea floor. The lines reflect the path of the boat as it gathers data. The fact that there are blank spots between each of these lines is a sign of how little we know about the world's oceans.

http://www.associatedcontent.com/article/1...l_atlantis.html

Er dette bevisst, eller er det bare en mulighet?

Om det er bevisst? Ja det regner jeg med. Bevist er det sikkert også, regner med at Google vet hvordan data de bruker samles inn. Videre så er det 2 kilometer mellom strekene, ikke akkurat gater for å si det på den måten. Det ligner heller ikke på det Atlantis som Platon rølet om, han nevnte sirkulære formasjon som et kjennetegn på Atlantis, ikke rette streker, men for all del, det er sikkert kjekt å forholde seg til fantasien i stedet for virkeligheten. :)

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Har blabladet blir dagbladet igjen?

 

Kom over gårsdagens utgave i kantinen på jobb og leste for første gang på leeenge dagbladet uten irritasjon over gjør-det-selv artikler om dildo, huskjøp og persillegress dyrking.

Heller var det ingen sjokktabloide overskifter om hvor nærme døden vi er hver gang vi grer oss i håret.

 

Så derfor kjøpte jeg (d)blabladet i dag, noe jeg ikke har gjort siden lørdagsutgaven kostet halvparten enn i dag, og fortsatt holder avisen linjen.

Greit nok med en på ny dødssyk halvkjendis på forsiden, men litt familiehyggelig død må man jo regne med i helgen, men heller ikke i dag übertabloide misforståtte feminist nyheter.

 

Tror kanskje jeg liker litt retningen dagbladet på papir har tatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...