Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jo, jo. Er du så heldig at dette er gjensidig og dere har valgt dette "bort", så klart det er et selvstendig valg. Jeg synes likevel denne dagen er en god anledning til å vise at man er glad i noen. Om man da har noen :dontgetit:

 

Man trenger heller ikke å blakke seg på dyre gaver, det er tanken som teller.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valentine's er en konstruert dag som kommersialismen nå bruker for å få stakkars, sårbare og seksuelt underernærte mannfolk til å åpne lommeboka som en gjeng idioter i en jævla kø for å tilfredsstille et kunstig behov den samme kommersialismen har satt på kvinnfolka, noe som har gjort at de faktisk har en uskreven rett til å bli sinte om de ikke får noe fint og skinnende eller en stikkende, rød tingest som dør etter tre dager. Og for hva? For at man skal desperat prøve å komme i buksene på en gretten og hjernevasket dame som sikkert har mensen uansett, så hele greia ender opp med et fåfengt forsøk på å bare ikke få kjeft. Hvor pisket er ikke dagens mannfolk når de lar seg styre av et konsept som dette?

 

/rant

Lenke til kommentar

Er ingen "fjortiss", men kanskje en liten romantiker. Dessverre har jeg ingen å gi noen gave i år. Men jeg liker det veldig godt. Om jeg bruker et par tusenlapper på noen roser, middag og en hyggelig kveld. Så er det etter mitt syn vel anvendte penger. Jeg liker denne dagen. Selvsagt skal man være snill og viste omtanke for kjæresten resten av året også.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er på tide at man slutter og herme etter alt av hva amerikanerne gjør.. Klarer vi ikke gjøre noe selv? Virker som at omtrent alt vi gjør, har amerikanerne allerede gjort . Mtp. tv, film, høytidsdager osv..

 

Valentinsdag er så uromantisk som det kan få blitt om man tenker etter.. For da er jo gutten "tvunget" til å gjøre noe romantisk..

Lenke til kommentar
Begge disse bekrefter at det ikke hjelper. 13 er som nevnt en dråpe i et helt hav.

Men like fullt mer enn null.

Men like fullt i praksis null effekt.

 

Hvilken rett har du, rent prinsippielt, til å nekte disse 13 å arbeide i politiet?

Jeg nekter ingen å jobbe i politiet. Men skal man jobbe i politiet må man følge reglene. Man kan f.eks. ikke løpe rundt naken på jobb. Hvis man er så ihuga nudist at man ikke kan være politi uten å løpe rundt naken, får man la være å bli politi. De må selv ta et valg.

 

Jo det kan det, fordi du går inn for at man skal kunne representere seg selv og sine personlige synspunkter gjennom "uniformen" (som ikke blir en uniform lenger).

Så jeg går ut fra at du mener at nudisme bør få statsstøtte?

Hva er det du babler om nå da?

 

Dette er ikke et svar på spørsmålet mitt. Men faktum er jo at det er nettopp det at det er en uniform som gjør at det er lett å gjenkjenne, og understreker autoriteten. Ved å ikke lenger kreve uniform fjerner man denne understrekingen av autoritet på vegne av staten.

Man krever fortsatt uniform. Men man tillater uniforme avvik fra normen.

Hvilket det ikke finnes grunn til. Uniformsreglene er strenge av en grunn.

 

Men man skal nettopp IKKE representere seg selv, men staten.

Men man er aldri nøytral, uansett hvor mye en prøver. Du prater teori, jeg prater praksis. Det er som objektivitet i pressen. Mennesker er ikke objektive, men det er et siktemål å strebe etter objektivitet.

Nettopp, og derfor må politiet bruke uniform og ikke egne effekter.

 

Stråmann.

På hvilken måte?

Hva i pokker har "hijab og brudd på norsk lov" med saken å gjøre?

 

Når det argumenteres med at Hijab-kledde politikvinner i svært stor grad representerer Islam, og ikke politiet, må en jo spørre seg om det har noen praktisk betydning, eller om det bare er floskler.

Det argumenteres med at personlige effekter ikke hører hjemme i politiets uniform, og at muslimene ikke bør få spesialbehandling her.

 

Det er bare latterlig og nedrig å påstå at det å stille krav er "tvang". Du sier altså at de som ikke klarer de fysiske testene blir TVUNGET til å trene hvis de vil bli politi, og da mister begrepet alt innhold.

Nei, det gjør jeg ikke. Man må ha en viss fysisk kondisjon for å fungere som politi. Men det er fysisk. Det er lite sammenheng mellom fysiske krav og bruk av hijab, det ene har innvirkning på en persons evne til å klare utdannelsen og virket som politibetjent, det andre har ikke innvirkning på det.

Det er fortsatt ikke tvang. Kutt trolling og stråmenn nå.

 

Da får man la være å ta jobber der slikt ikke godtas! Hvor forbannet vanskelig er det for deg å skjønne dette da? Det er visse krav til å være politi. Mange oppfyller ikke disse kravene, enten man er for lav, for treg, for svak, har dom på seg, osv. Hvorfor skal det stilles krav til ALLE ANDRE, men ikke muslimske kvinner?

Jeg sier ikke at det skal stilles krav til alle andre enn muslimske kvinner.

Da får de muslimske kvinnene som ønsker å jobbe i politiet føye seg etter reglene som alle andre.

 

Denne debatten handler ikke om det er tillatt eller ikke, det er ikke tillatt. Denne debatten handler om det SKAL være tillatt, slutt å argumentere med luft!

Hva pokker er det du babler om? Ingen har sagt at det er tillatt. Troller du igjen?

 

NETTOPP! Derfor har det ingenting på en politiuniform å gjøre.

Det har ingen praktisk innvirkning på politibetjentens virke som politi, og bør derfor tillates.

Feil. Det har den praktiske innvirkningen at det er et religiøst symbol, noe som bryter med prinsippet om at politiet skal representere staten.

 

Kan du peke på noen praktiske grunner til å forby hijab?

Det er en grunn til at politiet har uniform. Tillater vi hijab kan vi like gjerne henge uniformen i skapet og la dem gå med hva de vil.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er på tide at man slutter og herme etter alt av hva amerikanerne gjør.. Klarer vi ikke gjøre noe selv? Virker som at omtrent alt vi gjør, har amerikanerne allerede gjort . Mtp. tv, film, høytidsdager osv..

 

Valentinsdag er så uromantisk som det kan få blitt om man tenker etter.. For da er jo gutten "tvunget" til å gjøre noe romantisk..

 

Oh, en jente på min side av debatten. Awesome! :wee:

Lenke til kommentar
Roser er dobbelt så dyrt 13. og 14. februar ...

Hehe :wee: Ja, vi menn må jaggu lide.

Er det virkelig fremdeles slik at menn må kjøpe roser, servere frokost på senga og i det hele tatt, mens kvinnen bare skal ta imot og bli oppvartet? Den slags arkaiske tradisjoner er ikke jeg med på, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...