Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes Nytt på nytt-gjengen har en morsom vinkling på hjiab når de sier det bare er et spørsmål om tid før sombreros-politiet og samelue-politiet kommer dersom hijab-politiet blir greit. Dersom hijab blir tillatt i politiet så blir det starten på en utglidning som kommer til å ta helt av. Definisjonen på hijab kommer til å bli strukket lengre og lengre, samt at det skaper presedens for tilhengere av andre hodeplagg og plagg generelt.

 

Uniform må døpes om til duoform og sånn baller det på seg til politiet går i individuelle multiformer hele gjengen.

 

For å være helt ærlig syns jeg den sammenligningen og alle andre lignende som har kommet her på forumet, og andre steder i samfunnsdebatten om capser med FSM-logo og sombreroer og rød ungdom-button etc er helt tåpelige. De eneste gode (ikke-flåsete) sammenligningene som har kommet opp er strengt tatt kippa og turban.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som sterk truande pastafarianar synest eg det er respektlaust av deg å påstå at det å ha eit ønskje om å få nytte noko som er ein så stor del av min personlegdom, nemleg min spaghetti-hatt, er flåsut. Er det lov å bruke hijab så bør eg få lov å bruke spaghettihatten min.

Lenke til kommentar
En uniform skal være lik for alle. Hvis ikke, er hele poenget med å bruke uniform borte. Etter hijaben, kommer det sikkert politimenn med turban. Og etter det? Grøss.

Turban er også tillatt i Stobritanistan. Uten at det er noe problem der.

 

Men om noe skal kunne nyttes i samband med uniformen må det være noe som ikke er upraktisk. Det utelukker for eksempel burka og heldekkende slør (husker ikke hva det heter i farten).

 

Kall det gjerne ufrihet. På samme måte blir folk som nekter å gå i uniform utestengt fra endel yrker. Om vi skal få 100% frihet kan vi kaste alle lover og regler på sjøen. :shrug:

Det er snakk om en uniformsdetalj, de vil fortsatt være uniformerte.

Lenke til kommentar
Har de ødelagt Oslo-kollektivtrafikken også, nå? Jeg som pleier å kjøre litt ekstra trikk hver gang jeg er på besøk bare fordi det er så digg at ting går når det står at de skal gå.

De lider av budsjettunderskudd på grunn av 200 millioner (?) de har brukt på et bilettsystem som ennå ikke fungerer etter 4 år.

Lenke til kommentar
Kall det gjerne ufrihet. På samme måte blir folk som nekter å gå i uniform utestengt fra endel yrker. Om vi skal få 100% frihet kan vi kaste alle lover og regler på sjøen. :shrug:

Det er snakk om en uniformsdetalj, de vil fortsatt være uniformerte.

Likefullt er de som hater uniform utestengt....

Lenke til kommentar

Siste brennaktuelle fra VG:

Dette gjør vi på do

En ny undersøkelse viser at europeere har mange baller i luften når de besøker porselensskålen.

 

 

1234284710078_825.jpg

 

Utover å utføre sine naturlige behov, bruker folk toalettbesøket til å lese avisen, ringe med mobilen, sende tekstmeldinger og jobbe med datamaskinen, skriver Aftonbladet. Det er den svenske toalettpapirprodusenten Tork som har undersøkt europeernes toalettvaner. Totalt har 2533 personer fra Sverige, Frankrike, Russland, Tyskland og Storbritannia deltatt i undersøkelsen som avslører at folk får utrettet mer på porselensskålen enn det man kanskje tidligere har trodd.

 

Halvparten av de spurte i undersøkelsen utnytter tiden på jobbtoalettet til å prate i telefon og sende tekstmeldinger. En tredjedel opplyser dessuten at de bruker besøket på jobbtoalettet til å få en pause, en pause som ofte blir brukt til å lese aviser.

 

:wee:

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Husk å ta med i betraktningen at Oslo Sporveier, Ruter eller hva de nå kaller seg for tiden, også reserverer bruken av vold ved mistanke om nasking av 20 kroner (sniking). Det gjorde de da det var uomtvistelig ulovlig (da strafferammen var under 6mnd), og det gjør de nå når det er en tvilsom praksis.

 

Det er godt Oslos befolkning ikke reserverer det samme for reelle tap på 200 millioner.

Lenke til kommentar
Som sterk truande pastafarianar synest eg det er respektlaust av deg å påstå at det å ha eit ønskje om å få nytte noko som er ein så stor del av min personlegdom, nemleg min spaghetti-hatt, er flåsut. Er det lov å bruke hijab så bør eg få lov å bruke spaghettihatten min.

:wee:

 

Jeg for min del holder meg til;

 

Yoda_Brad_and_Cheese_Hat_.JPG

Lenke til kommentar

Man kan ikke slå på noen av programmene deres uten at sendeflaten er fylt opp med slikt stoff.

 

Jeg nevner:


  1.  
  • Her og nå
  • Dagsnytt atten
  • Dagsrevyen
  • Redaksjon 1

 

Selv når det ikke har skjedd noe som helst rapporterer de derfra, eller diskuterer det.

 

Fryktelig mye om dette. Jeg synes det ødelegger programmene snart. Har de en fetisj på Palestinasaker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...