Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor streng straff bør jernbanekrysserne i England få? Jeg mener de bare leker med eget liv så lenge de opererer til fots. I bil setter de også andre sitt liv i fare, og bør straffes.

 

Jeg driter i om de leker med sitt eget liv ved å hoppe fram og tilbake foran toget, men om de gjør det med biler er det jo livsfarlig for flere enn dem selv. Hva er straffen for uaktsomt massemordforsøk mon tro?

 

Jeg synes 5 år er passe. Disse er en trussel for samfunnet.

Lenke til kommentar
Hvor streng straff bør jernbanekrysserne i England få? Jeg mener de bare leker med eget liv så lenge de opererer til fots. I bil setter de også andre sitt liv i fare, og bør straffes.

Som om de ikke medfører store psykiske reaksjoner for togføreren og alle andre som tilfeldigvis ser på nestenulykkene og ulykkene.

Lenke til kommentar

Det er så. Men det kan en saklig sett også si om folk som forsøker å begå selvmord, og det er for det meste fullstendig lovlig å forsøke å begå selvmord i våre dager (med mindre du forsøker ved å hoppe fra en føderal bygning i USA, det er en føderal forbrytelse), og jege ser ikke helt at det saklig sett er så stor forskjell på de to.

 

Ellers er det vel ikke helt sikkert at dette var bevisst lefling med livet, det er nok mer en rimelig normal marginalisering av det man gjerne ser på som grunnleggende forutsetninger for egen sikkerhet når en blir litt mer voksen. Jeg ville ikke hoppet ned fra en veranda, men jeg kjenner flere som har gjort det i mer eller mindre beruset tilstand i yngre alder, og en benpipe som stikker ut fra låret er jo heller ikke noe vakkert syn.

 

Å foreslå fem års fengsel for idioti syns jeg ikke er noen god ide. Det skal ikke være straffbart å være dum. Med mindre du kjøper en ekte Rolex for 500 flis i en bakgate, så dum er det ikke lov å være. :)

Lenke til kommentar

Dersom vi skal arrestere folk for idioti bør vi jo også arrestere og dømme de som skyter seg selv i låret med spikerpistol, de som går på en byggeplass uten hjelm, de som sykler uten hjelm og kanskje også de som kjøper seg en iPod (:p).

 

Mitt poeng er at dumhet ikke bør være kriminelt, med mindre det faller innenfor rammene av heleri, naturlig nok. :)

Lenke til kommentar

Anmeldt for anonyme sexrykter

 

Blir spennende å se hvordan dette går. Vi har selv opplevd problemer med at enkelte brukere tror Internett er en god arena for å spre slike typer rykter om andre. Hva jeg vil omtale som en heller uheldig bi-effekt av alt det positive med Internett.

 

Jeg håper faktisk noen stilles til ansvar her, spesielt de som driver siden om de ikke bryr seg om det lovpålagte kontrollansvaret.

Lenke til kommentar
Poenget med at NAV dekker kursavgifter er at folk kommer i arbeid. Hvis dette kurset sikret delatagerene arbeid etterpå så har jo NAV lykkes i sitt arbeid. Veit ikke helt om jeg vil at NAV skal begynne å definere hva som er godt nok og ikke.

 

Nuvel, nå vet jeg ikke med dere andre, men på samtlige av mine arbeidsplasser ville det neppe telt positivt dersom jeg på intervju sa at jeg kunne kommunisere telepatisk med marsvin.

Lenke til kommentar
Det er så. Men det kan en saklig sett også si om folk som forsøker å begå selvmord, og det er for det meste fullstendig lovlig å forsøke å begå selvmord i våre dager [...]

 

Men ett eller annet sted mellom tau-i-garasjen-metotden og rykksekken-fyllt-med-dynamitt-og-spiker-på-trikken-kl1625-på-en-torsdag-metoden så griper hensynet til hvilke konsekvenser dette har for alle oss andre inn...

Lenke til kommentar
Poenget med at NAV dekker kursavgifter er at folk kommer i arbeid. Hvis dette kurset sikret delatagerene arbeid etterpå så har jo NAV lykkes i sitt arbeid. Veit ikke helt om jeg vil at NAV skal begynne å definere hva som er godt nok og ikke.

 

Nuvel, nå vet jeg ikke med dere andre, men på samtlige av mine arbeidsplasser ville det neppe telt positivt dersom jeg på intervju sa at jeg kunne kommunisere telepatisk med marsvin.

Utdrag fra artikkelen: "– Flere med dyretolkutdannelse dekket av NAV er kommet tilbake i arbeid etter mange år utenfor arbeidslivet, sier Grana".

 

Hvis det virkelig stemmer så lurer jeg veldig på hva de jobber med. Kanskje Grana trenger flere "lærere" til "skolen" sin?

Lenke til kommentar
Simon, det vi pratet om her var at disse idiotene nå har begynt å leke foran toget i biler istedet for å bare leke med sine egne liv. Da er de ikke bare dem selv det går utover. Det er nok straffbart og burde få oppfølging.

Det er dumhet. Idioti, men ikke kriminelt.

 

Men ett eller annet sted mellom tau-i-garasjen-metotden og rykksekken-fyllt-med-dynamitt-og-spiker-på-trikken-kl1625-på-en-torsdag-metoden så griper hensynet til hvilke konsekvenser dette har for alle oss andre inn...

Det er et vesentlig rmo mellom å henge seg i garasjen og å sprenge seg selv som en eneste stor spikerbombe på Karl Johan.

 

Spesielt i hvor mye du setter andre folk i fare.

Lenke til kommentar
Anmeldt for anonyme sexrykter

 

Blir spennende å se hvordan dette går. Vi har selv opplevd problemer med at enkelte brukere tror Internett er en god arena for å spre slike typer rykter om andre. Hva jeg vil omtale som en heller uheldig bi-effekt av alt det positive med Internett.

 

Jeg håper faktisk noen stilles til ansvar her, spesielt de som driver siden om de ikke bryr seg om det lovpålagte kontrollansvaret.

 

Interessant. Rykter kan jo være ekstremt ødeleggende for veldig mye, både profesjonelt og personlig. Det er kanskje noe man burde se litt strengere på.

Lenke til kommentar
Men ett eller annet sted mellom tau-i-garasjen-metotden og rykksekken-fyllt-med-dynamitt-og-spiker-på-trikken-kl1625-på-en-torsdag-metoden så griper hensynet til hvilke konsekvenser dette har for alle oss andre inn...

Det er et vesentlig rmo mellom å henge seg i garasjen og å sprenge seg selv som en eneste stor spikerbombe på Karl Johan.

 

Spesielt i hvor mye du setter andre folk i fare.

 

Det er vel poenget hans også? At det er en skala, han har gitt de to ytterpunktene, ett eller annet sted i midten må grensen gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...