Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Politiet må også rykke ut til voldsepisoder og innbrudd, men det hender vitterlig at det ikke skjer det heller. Da er det overkill å bruke ressurser på noe slikt.

 

Som sagt, det må være et slags slingringsmonn i tolkningen av lover og regler, ellers blir de for restriktive. I dette tilfellet mener jeg selv at denne loven utvilsomt burde kunne benyttes mot arrangerte spillebuler, mens det er heller tvilsomt om det har noen større betydning å slå til mot et pokerlag av noen kompiser.

 

Om noen tror det, nei, jeg spiller ikke poker selv. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Organisert kriminalitet ved pengespill gár ofte sammen med annen illegal aktivitet. Det er tidligere funnet báde narkotika og vápen i disse aksjonene. Pokerklubber har ogsá blitt utsatt for vápnede ran tidligere. Det er altsá en form for organisert kriminalitet som synes á korrelere med annen uónsket aktivitet. Da er det ogsá riktig at politiet rykker ut etter et fóre var prinsipp, og ikke bare antar at den organiserte kriminaliteten er sá beskjeden at de ikke burde bry seg med saken.

Lenke til kommentar

Eric sover i et parkeringshus

Frisk luft eller god temperatur. Hver etasje har sin fordel, sier uteliggeren Eric. Det er desember og snart jul i hovedstaden. Kulda har satt inn for fullt, og folk haster forbi oss med store poser med julegaver. Kontrasten til det livet Eric lever er ufattelig stor. 27-åringen er narkoman og uteligger. For tiden bor han i et parkeringshus midt i Oslo sentrum.

 

 

Eric_Thuv_530730c.jpg

 

et er tøft å våkne opp. For det er ikke hver dag vi har madrass, tvert imot. Og det er ikke ordentlig hvile å ligge på et betonggulv. Men man har varme. Nå om dagen sover 27-åringen innerst i et hjørne i nederste etasje i parkeringshuset, innenfor en parkert bil. Den siste måneden har det blitt veldig, veldig vanskelig å være her en hel natt igjennom, hvis man ikke vet om forskjellige små rom som er her og der. Fordi det er jo noen som selvfølgelig finner ut at man kan knuse en bilrute og ta en veske og sånne ting.

Det er trist, ja.

Lenke til kommentar
Hvis pokerlaget "mitt" hadde blitt stormet på den måten hadde jeg flirt meg fordervet, mistet det siste jeg hadde av respekt for politiet og bidratt til videre utdritning av korpset ved å fortelle historien på hvert bidige vors til jeg ligger i urnen.

Fryktelig enig. Latterlig lov dem har kommet med her. Kan ikke gjøre annet enn å flire av det, men det er kjedelig å ikke få med folk på en øl og en runde poker med 50-kroner hver på fredagskvelden, fordi de er redd for scenarioer som dette.

 

Fra tull til alvor, så er saken over (Eric) ganske trist, uten at jeg har noen videre mening. Jeg ser meg selv som en person som klarer å se de fleste saker fra flere sider samtidig og det gjør jeg med denne også. Han kan jo alltids tjene opp noen små slanter (ser han driver med =Oslo) og prøve å få en "ny" start, men virker jo som han vil ha det som han har det, og at han, om ikke er fornøyd, har slått seg til ro med tilværelsen som narkoman og uteligger.

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg litt er den kommunale lysten til å registrere. Jeg ser poenget i å registrere beboerne for å hjelpe dem, men dersom det fører til at de ikke tar hjelp, da er saken plutselig et problem.

 

Det kan nok også virke nedverdigende å måtte fylle ut mange papirer for mange, på samme måte som tidligere tiders matsedler var nedverdigende, eller ble oppfattet slik.

Lenke til kommentar

Ny forskning i Tromsø kan gi svar på hvorfor havisen i Polhavet er så kraftig på retur at den sprenger klimamodellene.

 

I utakt

Klimamodellene er i utakt med det som faktisk skjer. Ingen av de modellene som FNs klimapanel så sent som i 2007 benyttet i sin fjerde hovedrapport, forutså det som skulle skje med sommerisen de to neste årene.

Og vi ga en belønning til en fjott som mente at denne rapporten var den ultimate sannhet. Goooood going mankind..

 

 

 

 

Edit:

Jeg har mer og mer sansen for aftenposten sine nettsider når de publiserer artikkler med faktisk innhold som dette her:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2913180.ece

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Ny forskning i Tromsø kan gi svar på hvorfor havisen i Polhavet er så kraftig på retur at den sprenger klimamodellene.

 

I utakt

Klimamodellene er i utakt med det som faktisk skjer. Ingen av de modellene som FNs klimapanel så sent som i 2007 benyttet i sin fjerde hovedrapport, forutså det som skulle skje med sommerisen de to neste årene.

Og vi ga en belønning til en fjott som mente at denne rapporten var den ultimate sannhet. Goooood going mankind..

Ingen har ment at noen modeller har vært den ultimate sannheten. Det er forbedringspotensiale i alle modeller, også klimamodeller. :)

Lenke til kommentar
Må si politiet vet å prioritere viktige saker for tiden..

http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article2529298.ece

 

20 politifolk stormet et kompis-pokerlag som spilte med 100-lapper. Samme dag som politiet streiket fordi de blir nedprioritert.

Nei, drit i at 8500 biler blir stjålet i 2009, sleng heller folk som spiller poker på glattcelle.

Idiotisk prioritering av ressurser.

 

Selv om loven er loven er det nok av andre lovbrudd som kan prioriteres før en slik fillesak.

 

Lover som dette bør kunne brukes på ekte spillebuler, men ikke mot private pokerlag, det blir en helt tåpelig måte å håndheve loven på.

Ja, det burde brukes på skikkelige spillebuler som du sier. Men de sier jo det var det de hadde mistanke om. De tok bare feil.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...