Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234

Sykehus hadde healer på lønningslisten

 

Ved flere anledninger har helsepersonell ved Universitetssykehuset i Nord-Norge i Tromsø bedt om hjelp fra helbredere med påståtte overnaturlige evner og det uten at pasientene selv har bedt om det, avslører avisa Nordlys. (...)

 

Sykehuset har også hatt en healer på lønningslisten, skriver avisen.

 

---

 

VG rapporterer om et hardt studentliv i Australias rekordvarme, men Petter Drugli og Stian Nordby holder stand:

 

- Alkohol og fest gjør det også lettere og sove, så det går med en god del øl og billig vin, forteller guttene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjør Nord-Korea til terrorist? At Bush har sagt det? Nå har jo forøvrig avtalen mellom USA og Nord-Korea ført til at USA stryker Nord-Korea fra listen over stater som støtter terrorisme.

 

Om Nord-Korea faktisk angrep Sør-Korea kunne USA forsvart Sør-Korea og påført Nord-Korea langt større skader! Så vil fortsatt si at dette bare er tomme trussler og propaganda fra Nord-Korea.

Lenke til kommentar

Er dette ironi?

 

Jeg mener, skolen er en vits, jeg fikk gode resultater uten særlig mye innsats. De 10 første årene av skolen er bøkene gratis, de koster ikke penger før eventuelt videregående skole. Skolen gir deg nok av pauser til å konsumere nista di, med mindre du mente at de skal servere deg mat også?

 

At du dømmer folks norskegenskaper ut fra nettprofiler sier jo også litt. The internet - serious business :(

Det er som med sms, folk skriver slik de føler for. Alle med sosiale antenner aksepterer det.

 

Hvis du ikke er interessert i å lære om kulturen til landet du faktisk vokser opp i, så er det ikke akkurat skolens problem. Det blir ditt tap senere i livet.

Lenke til kommentar

Roberteh: En smule? Totalt kaos er rette ordet! :p

 

Det er uansett mer sannsynelig enn at det nordkoreanske regimet veltes ved hjelp av krig mellom Nord og Sør-Korea samt andre innvolverte.

Befolkningen i landet er vel ikke i stand til å velte et regime med så stor støtte i millitæret. De har vel knapt mat eller noe sted å bo. Skulle Kim falle tror jeg nesten det må en eller annn krig til, selvom det muligens er svært usannsynlig. Skal dog ikke si jeg ikke kan ta feil, men av det lille jeg har sett fra landet virker ikke folket veldig sterkt.

 

Men appropo diktaturer og slikt, noen som vet hvordan det står til i Hviterussland? Var det ikke valg der akkurat? Ble vel ikke kvitt han diktatoren? Har hørt at de har det ganske vondt der også. Mener å ha lest at deler av befolkningen knapt vet noen ting om omverden. Var faktisk ikke så langt fra grensen til dette landet i sommer. Fikk til og med inn TV fra Hviterussland på hotellrommet. Skulle nesten tro sendingen var fra 60 tallet :p Litt sykt å tenke på at dette landet ligger såpass nærme Norge, hører jo nesten ingenting om det i media eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Roberteh: En smule? Totalt kaos er rette ordet! :p

 

Det er uansett mer sannsynelig enn at det nordkoreanske regimet veltes ved hjelp av krig mellom Nord og Sør-Korea samt andre innvolverte.

Befolkningen i landet er vel ikke i stand til å velte et regime med så stor støtte i millitæret. De har vel knapt mat eller noe sted å bo. Skulle Kim falle tror jeg nesten det må en eller annn krig til, selvom det muligens er svært usannsynlig. Skal dog ikke si jeg ikke kan ta feil, men av det lille jeg har sett fra landet virker ikke folket veldig sterkt.

 

Et opprør vil nok trolig bli slått ned av regimet og det med stor brutalitet. Bare se på hvordan det gikk med opprøret i Irak etter Golfkrigen.

 

Poenget mitt er at det er høyst usannsynelig med en krig mellom Nord-Korea og Sør-Korea! Høyst sannsynelig så ville USA støttet Sør-Korea og dermed ville Nord-Korea blitt en mye svakere part. Om Nord-Korea tok i bruk atomvåpen mot Sør-Korea ville sikkert USA tatt i bruk atomvåpen mot Nord-Korea. Husk at USA har brukt atomvåpen før og truet med å gjøre det igjen mot Irak. Forøvrig ville også Nord-Korea kunne skadet seg selv om de brukte atomvåpen for nærme grensen.

 

Desuten kan det bli bedre forhold mellom USA og Nord-Korea nå som avtalen om stenging av Nord-Koreas atomreaktor samt at USA stryker Nord-Korea fra terrorlisten er i boks.

 

Noe som kunne veltet det nordkoreanske regimet er et innternt kupp.

 

Og ja, det ble temmelig kaos her etter at de nye innleggene kom. :yes:

Lenke til kommentar
Nordland FrP satser på tre på Stortinget etter fredagens nominasjonsmøte i Bodø.

 

- Nominasjonsmøtet var preget av bred enighet og en målsetning om å få tre på Stortinget i neste periode, sa fylkesformann Kjell Børge Freiberg.

 

Som ventet ble Kenneth Svendsen fra Fauske og Jan Arild Ellingsen fra Saltdal valgt til toppkandidater. Jan Arild Ellingsens tale om at FrP skulle fjerne Storberget ved neste valg ble mottatt med trampeklapp av delegatene.

 

- Jeg vil ha med hele Nordland til å si ”Ut med Storberget” sa Ellingsen i sin egenpresentasjon.

Tredjeplassen ble kapret av Torgeir Trældal, gruppeleder i Narvik FrP etter en kampvotering mot Heidi Jorun Olsen fra Tjeldsund.

Viktigere å rive kjeft en å få noe gjort vist..
Lenke til kommentar

Jeg har mistet all respekt for Ellingsen etter hans forslag om å utsette "lappen" for gutter.

 

Saharas sol, det nye energieventyret

 

Veldig bra ide og det er slike forslag og tiltak vi trenger i miljøsaken, men det eneste jeg ventet med å få svar på i artikkelen var hvorfor europeere bare skal stjele energi fra verdenesdelen som er minst utviklet? Hva med å sende energien sør og ikke nord? Jeg synes det virket litt frekt rett og slett.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvorfor den ble stengt. Sendte PM til KVTL og han svarte at han vurderte det slik at tråden ikke oppfylte kravene for kategorien.

Det stemmer i følge retningslinjene. Det var helt rett og flytte de, i stedet for å stenge de. Godt moderert. Problemet er kun sorteringen som er helt bak mål. Men det er ikke KTVL sin feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...