Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
I papirutgaven av VG, så står pølseministeren frem og sier at han fikk sønnen helbredet av Snåsekaillen.

Jeg vil påstå at dette er en skandale uten sidestykke. Han bør fratre fra sin stilling snarest!

Edit: Nettavisen har også en sak om dette: Nettavisen - Snåsamannen kurerte sønnen min

At sjølv han som er helseminister byrjar å tru på woowoo er skremmande. Nokon bør sende han ei av bøkene til James Randi. The Faith Healers kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi det er finanskrise, og veisatsningen vil skape arbeidsplasser.

Så om de ansetter en relativt stor gruppe til å rive ned veien rett etterpå så har vi enda fler arbeidsplasser.

"The new deal", anyone?

Konklusjonen er at vi ikke trenger veier, men arbeidsplasser?

Lenke til kommentar

Det er det ikke. :)

Folk får tro det de vil så lenge det ikke påvirker politikken deres. Hansen er vel en av de mest kompetente statsrådene i dagens regjering, og jeg har vanskelig for å tro at det vil komme noen kunngjøring om at nå skal snåsamannen bli en del av almennhelsetilbudet med statlig finansiering.

:)

Lenke til kommentar

Enig. Personlige oppfatninger som går på tro og følelser er ikke så veldig relevante. I noen land (som USA) eller noen saker (alkoholpolitikk) har vi eksempler på at religion har spilt en stor rolle i politikken. Men når det kommer til alkoholpolitikken kan man gjerne sammenligne kristenfolkets motstand med arbeiderbevegelsens motstand. Da vi forbød alkohol i Norge var det arbeiderbevegelsen og kristenfolket som samarbeidet om det.

Dermed kan religionen sidestilles med ideologi, i alle fall i enkelte saker.

Det vil være svært trist om en av de mest kompetente statsrådene i dagens regjering måtte gå av over en bagatell.

Edit: Jeg syns faktisk det er sammenlignbart med Sponheims angrep på eget parti etter saken om Thommesen. Noen mente det var en ulykke for Sponheim, men jeg er uenig. Han viste at han har følelser og at han er et menneske, og det respekterer jeg. Han fikk større integritet i mine øyne.

Hansen har gått ut og sagt noe han visste han ville bli latterliggjort for. Det krever mot.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
[...]Så det har ikke vært behov for skikkelig veier før nå da eller?

Joda, men det er ikke bare å starte å bygge veier. Alt staten gjør vil ha gode og dårlige effekter. Hvis vi skulle satse stort på å bgge veier i gode tider, når "alle" vil bygge nytt (hus, fabrikker, skip, hoteller), vil det fort bli mangel på anleggsarbeidere og materiell med påfølgende økning av byggekostnader for både staten og private. I nedgangstider, når alle anleggsarbeiderne ikke har noe å gjøre uansett, derimot, kan staten bruke mye mer på nybygging og få dobbel effekt (vi får nye veier og vi slipper å betale arbeidsløshetstrygd til anleggsarbeiderne). Så kan man selvfølgelig krangle på om staten brukte for lite på veibygging i de gode tidene, eller om de brukte akkurat passe eller litt for mye. Men det som er sikkert er at (etter de gjeldene økonomiske teorier) kan staten bruke mer på anleggsvirksomhet i dårlige tider enn i oppgangstider, uten at det får de samme negative konsekvenser.

Lenke til kommentar

Fra Nettavisens artikkel om Hansens tro på snåsamannen:

- Håkon nærmet seg jo alderen der kolikk ofte går over, men både jeg og Rigmor (daværende kone, red.anm.) følte den ganen at han ble kurert av Snåsakaillen. At det var nøyaktig det samme som forløp to ganger forsterker dette inntrykket, sier Hanssen.

Det er vel rimelig åpenbart hva som har skjedd her ...

Lenke til kommentar

Når det gjelder dette tilskuddet til norske veier ble jeg så provosert at jeg nesten laget et eget emne om det, men det er vel bedre å ta det her.

Ikke bare får Telemark et relativt lite pengetilskudd, men at vi ikke får en krone til et bedre kollektivtilbud i Grenland er bare idiotisk. Vi trenger både kollektivfiler og flere busser!

Lenke til kommentar

"Sjekk hva barna dine foretar seg på nettet."

"Slik ser du barnas facebook-profil."

Dagbladet bruker i dag forsiden på å nærmest oppfordre foreldre til å snoke i sine barns privatliv. Jeg ble faktisk ganske så provosert da jeg så avisa i butikken i dag.

Lenke til kommentar
"Sjekk hva barna dine foretar seg på nettet."

"Slik ser du barnas facebook-profil."

Dagbladet bruker i dag forsiden på å nærmest oppfordre foreldre til å snoke i sine barns privatliv. Jeg ble faktisk ganske så provosert da jeg så avisa i butikken i dag.

Siden når ble det regnet som at Facebook er noe "privat". Om man vil ha noe privat er vel Facebook noe av det dummeste man kan finne på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...