Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Geit buret inne etter sjokkbrek(k) i Nigeria.

 

Betjenter fra Kwara State Police i Nigeria har pågrepet en geit, mistenkt for å ha stjålet en Mazda.

Polititalsmann Tunde Mohammed påpeker imidlertid at det må bevises vitenskapelig at mennesker kan gjøre seg om til en geit, for at geita skal kunne dømmes for forholdet.

 

Dagbladet har mye å skrive om for tiden, eller? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge vi har 18-års aldersgrense på snus så vil det være lite gunstig å tillate snus og andre tobakksvarer på videregående skoler.

At vi har en generell 18-årsgrense, gjør at skolene heller ilegger totalforbud enn å satse på å håndheve ja til de over 18 og nei for de yngre.

Skolene har ingen plikt til å tilrettelegge ungemenneskers vaneliv, hva angår snus etc.

Og alle som begynner med snus og røyk går inn i det med fullstendig åpne øyner for hvilke friheter de selv kan ta seg ved senere anledninger.

 

For at noe skal kunne kalles misbruk må det nødvendigvis også kunne anvendes legitimt/riktig, f.eks. medisinsk.

Så bruk av ecstacy m.m. kan altså ikke misbrukes da det heller ikke brukes medisinsk eller i annen legitime sammenhenger?

Mens det faktisk eksisterer misbruk av hold-tungen-nede-tre-pinner ;)

Lenke til kommentar
Som han selv sa: "Jeg kan ikke bare gi henne en tannbørste heller".

 

Tihi. Simen.

 

Teknisk ukeblad hadde en kåring i fjor om vanskelige temaer som sjefer må ta opp. Problemer med personlig hygiene hos ansatte toppet listen over de mest ubehagelige temaene man kan ta opp. Jeg regner med personalsjefen feiget ut og pustet lettet ut da h*n fikk deg til å skjønne at h*n ikke hadde lyst til å ta det opp med den aktuelle læreren.

 

Det tror nok jeg og. Han sitter egentlig opp til ørene med dritt allerede så jeg klandrer han ikke. Mangt en lærer å ta tak i her :love:

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg kan ikke gjøre annet enn å si meg fullstendig enig i hvert eneste ord Dotten skriver her.

 

(Ja, jeg er enig i at snusere er forbannede idioter som har gjort seg avhengige av noe svineri som snus, for å ha det sagt.)

 

Nei, kan ikke tro at noe tror at andre tar skade av andres snusing. Poenget mitt var at det bør ikke legges til rette for selvskading heller. Og når man snakker om Kefir ol. så er det som du sier, mikroskopiske stoffer her som er skadelig. Snus derimot inneholder store mengder gift, mer enn i sigaretter så vidt jeg vet. I tillegg er ikke snus et næringsmiddel slik som Kefir vil klassifiseres som. Det er en grunn til at Kefir kan drikkes av barn, mens snus er lovregulert til ikke å kunne brukes av barn.

Det er så, men like fullt er det ikke skolens oppgave å nekte en myndig person å bruke noe som kun skader en selv, så lenge det er lovlig å bruke det.

 

Det kommer jeg aldri til å endre mening om.

Lenke til kommentar
Det er så, men like fullt er det ikke skolens oppgave å nekte en myndig person å bruke noe som kun skader en selv, så lenge det er lovlig å bruke det.

 

Det kommer jeg aldri til å endre mening om.

Man kan fint ha regler på skole/arbeidsplass som forbyr substanser som ikke er hensiktsmessig for miljøet på en arbeidsplass, uten at dette må noen hjemmel i lovverket om at dette er forbudt å bruke. Og et miljø som tilrettelegger for selvskading er helt klart ikke et godt miljø verken på skoler eller arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Det er så, men like fullt er det ikke skolens oppgave å nekte en myndig person å bruke noe som kun skader en selv, så lenge det er lovlig å bruke det.

 

Det kommer jeg aldri til å endre mening om.

Man kan fint ha regler på skole/arbeidsplass som forbyr substanser som ikke er hensiktsmessig for miljøet på en arbeidsplass, uten at dette må noen hjemmel i lovverket om at dette er forbudt å bruke. Og et miljø som tilrettelegger for selvskading er helt klart ikke et godt miljø verken på skoler eller arbeidsplasser.

Nå er jeg faktisk fundamentalt uenig i formuleringen 'selvskading'. Det er nok teknisk sett korrekt, men når jeg hører ordet selvskading tenker jeg på kniver, og det ser jeg på som noe litt annet.

 

Og nå er det engang slik at snus er hensiktsmessig for miljøet.

Lenke til kommentar

Siste fra Dagbladet:

Ble Obama hyllet av grønne menn?

Er det en UFO, eller er det bare en fugl? Var utenomjordiske tilstede da Barack Obama ble sverget inn som president i USA? Vel, hvor enn kuriøst det høres ut, er dette en av de heteste nettdebattene i kjølvannet av innsvergelsen tirsdag takket være «noe» som ble fanget av live-kameraene til CNN under den storslåtte seremonien i Washington D. C. På et oversiktsbilde av folkehavet på National Mall, med Washington-monumentet i bakgrunnen, flyr noe forbi kameralinsene i en forrykende fart. Og tradisjonen tro er selvsagt bildene både uskarpe og vanskelige å tolke.

 

 

960x.jpg

 

 

Jeg vet ikke. Og jeg later ikke som om jeg vet heller. Men jeg vet det finnes liv på jorda, og at vi ikke tar godt nok vare på livet her.

:D

 

Noe skal de jo skrive om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...