Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet med edsavleggelsen var vel Roberts sin feil, ikke obama? Har det egentlig noe å si?

Nei. Egentlig trengte ikke Obama avlegge eden på nytt engang, det ble antakeligvis gjort for å unngå at grunnlovsfundamentalister og/eller ytre høyre skulle begynne å krangle på det og ta hele opplegget til retten.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig vitsen med skattekort? I går skulle jeg levere årets første timeliste. Sendte den til sjefen, men hadde ikke levert skattekort. Spurte om han likevel bare kunne trekke 36% og få kortet senere samme dag. Joda, det gikk fint. Det er jo ingen unike kjennetegn på et skattekort. Når jeg så leverer kortet, og snakker om poenget med den teite lappen, forteller han at han nå også kan sende en forespørsel til et eller annet register og likevel få greie på hva jeg skal betale. Kan ikke dette skje automatisk, da? Eller er det kanskje noen på ligningskontoret som mister jobben om de slutter med skattekort? Til sist står det nå også på kortet at hvis man mottar noe fra Nav trenger man ikke gi dem skattekort lenger. Der går det altså av seg selv. Skattekortene bør være på vei ut, og det lukter litt av det.

Lenke til kommentar
Problemet med edsavleggelsen var vel Roberts sin feil, ikke obama? Har det egentlig noe å si?

 

Men du er ikke uenig i at Obama begynte å snakke før han skulle?

 

 

Jeg føler meg dessuten litt ansvarlig for hele greia, siden jeg tenkte før avleggelsen noe sånn som:

 

"Det der hadde jeg garantert rotet til, eller glømt hva jeg skulle si.....Nei, de har jo engelsk som morsmål så dette er jo ikke noe problem - ingen vits i å bekymre seg"

 

Og så skjedde det...............

Lenke til kommentar

Jeg gjorde knapt lekser gjennom hele skolegangen min. Etter at jeg i 1. klasse gjorde ei matteoppgave der svaret på alle regnestykkene var 1, og jeg tegnet en strek fra topp til bunn fordi jeg ikke gadd å skrive 20 ett-tall og etterpå fikk beskjed av læreren min om å viske ut og skrive ett-tall i alle svarfeltene så gjorde jeg ikke lekser utover innleveringsoppgaver ala stiler. Tror jeg klarte meg rimelig bra.

 

Ja til mindre lekse og flere innleveringsoppgaver og prosjekt (skole- og hjemmearbeid). Det lærer man faktisk noe av.

Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvorfor du mener at vi skal innføre en kommuniststat i skolene?

 

Jeg snuser selv, og gjennom alle år på videregående skole snuste jeg i timene og kvittet meg med snus alle andre steder enn i vasker, på vegger, i tak eller på gulv.

 

Kan du vennligst forklare hvorfor du mener jeg burde straffes av skolen for å bruke et nytelsesmiddel (som snus og annen tobakk er per norsk lov, mao. er ikke forbud mot "rusmidler" dekkende) i timene, når det i praksis gjør meg mer balansert, mer konsentrert, mer rolig og mindre irritabel?

Lenke til kommentar

Siste fra VG:

Gazalegene skriver bok

De to legene Erik Fosse og Mads Gilbert skal skrive bok om sine opplevelser på Shifa-sykehuset i Gaza. Boka kommer ut på Gyldendal til høsten.

 

 

1232015619242_11.jpg

 

Gilbert og Fosse var de eneste vestlige vitnene til krigshandlingene på Gazastripen i begynnelsen av januar, og fikk stor oppmerksomhet både i norske og utenlandske medier med sine øyenvitneskildringer fra sykehuset. Nå kommer historien i bokform etter at Gyldendal sikret seg kontrakten i konkurranse med flere andre forlag.

 

Så de skal altså tjene penger på andres smerte og lidelse :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hehe, nå var det ikke relgementet jeg siktet til, jeg siktet til reglementets legitimitet.

 

Det er enkelte lover og regler jeg mener det er svært viktig at folk følger (ikke stjele, ikke slå i hjel, ikke partere klassekameraten din), men det er også lover og regler jeg er mer liberal i min tolkning overfor. Fellesnevneren for disse er at jeg godtar det meste som ikke gjør andre skade.

 

Forklar hvorledes min snusing gjør skade på deg (gitt at vi gikk i samme klasse).

 

I samme slengen vil jeg påpeke at regelrytteri er greit nok på Ungdomsskolen der en prøver å hindre folk i å begynne med svineriet, men på videregående er dette fåfengt, og det ENESTE du står igjen med er elever med nikotinabstinenser som blir gretne, sure, ukonsentrerte og tidvis agressive.

 

Er det virkelig så viktig for deg å ha sinte, sure, arggressive og ukonsentrerte elever rundt deg?

 

Robert: Da går jeg ut fra at vi skal fordømme alle som har skrevet bøker om krisesituasjoner/kriger/væpnede konflikter?

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...