Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tilsynelatende bare Arbeiderpartiet og SP som ønsker en fortsatt statskirke i dagens forstand.

 

Venstre, SV og Rødt ønsker alle en sekulær stat med trosfrihet for innbyggerne, og avvikling av statskirken.

 

Høyre vil "løse opp kirkens grunnlovstilknytning", men mener at den Norske Kirke fortsatt vil ha en "særstilling".

 

FrP og KrF ønsker begge et Norge basert på kristne idealer. Frp vil allikevel skille kirke og stat, mens Krf går inn for en "nyordning" mellom kirke og stat. Nøyaktig hva det betyr er usikkert.

 

Med forbehold om at jeg har oppfattet partiene riktig, er det et potensielt flertall for å skille kirke og state, de er bare ikke enig om hvordan. Bare Venstre, SV og Rødt ønsker en stat bygget på human-etiske idealer. Alle partiene sier de vil ha religionsfrihet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kort sagt:

 

He screwed up big time!

 

Dette er den verste edsavleggelsen noen sinne. Til og med Grover Cleveland i 1880 årene gjorde bare en mindre feil - han byttet ut et ord med et annet. Også Calvin "keep cool with" Coolidge i 1923 hadde bare som feil at avleggelsen skjedde på feil sted.

 

Edit: Coolidge ble innsatt i 1923. Fordi det skjedde noe med Warren Harding. Jeg tror han døde.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Herregud da folkens... Må da finnes noe bedre å diskutere enn en latterlig liten edsavleggelse...?!

 

Nei, det vel derfor det plutselig befinner seg i såpeboxen. Tenk om Bush hadde gjort dette.................

 

Oi,Oi...

Dette var jo Bush' siste stikk, etterlate nasjonen med en hóyesterettsjustitiarius som ikke kan resitere en 35-ords ed.

 

Jeg kan bare ikke dy meg, oppsummering fra Late Show.

George W. Bush: How'd He Do?

http://www.youtube.com/watch?v=-N8_u1FLu30

 

Farewell to "Great Moments in Presidential Speeches"

http://www.youtube.com/watch?v=KogebxJkHig

 

Det spórs om late night tv blir det samme igjen.

 

 

Over til noe annet. Fikk noen med seg at Siv Jensen har Sarah Palin som forbilde?

Lenke til kommentar
Herregud da folkens... Må da finnes noe bedre å diskutere enn en latterlig liten edsavleggelse...?!

 

Nei, det vel derfor det plutselig befinner seg i såpeboxen. Tenk om Bush hadde gjort dette.................

 

Oi,Oi...

Tja. Da hadde i alle fall jeg ledd litt (som jeg gjorde under innsettelsen), og så hadde jeg dratt innom en tråd med betydning. :)

 

På samme måte fniste jeg litt av at Dick ble trillet bort i rullestol.

 

Noe politisk spørsmål er det definitivt ikke snakk om i noen av tilfellene. Men det er mulig du hadde spurt hvorfor man laget en så irrelevant tråd dersom det var Bush som sa noe feil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...