Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir nesten flaut å se på når de priser og takker Gud i nesten hver eneste setning. Står det ikke i grunnloven at gud skal holde seg unna politikken?

Det er USA, sånn er det der borte. Du får ta med deg at Obama nevnte non-believers i talen sin.

 

For we know that our patchwork heritage is a strength, not a weakness. We are a nation of Christians and Muslims, Jews and Hindus - and non-believers. We are shaped by every language and culture, drawn from every end of this Earth; and because we have tasted the bitter swill of civil war and segregation, and emerged from that dark chapter stronger and more united, we cannot help but believe that the old hatreds shall someday pass; that the lines of tribe shall soon dissolve; that as the world grows smaller, our common humanity shall reveal itself; and that America must play its role in ushering in a new era of peace.

 

Rick Warren tok voldsomt i når han måtte minne gud på at de er amerikanere. "Remember, God, that we are Americans!" Hehe.

 

Jeg hørte talen hans direkte og det var flott at han nevnte ikke-religiøse, men det er likevel irriterende at dem ikke klarer å holde religionen sin utenfor politikken.

Lenke til kommentar
Blir nesten flaut å se på når de priser og takker Gud i nesten hver eneste setning. Står det ikke i grunnloven at gud skal holde seg unna politikken?

Det er USA, sånn er det der borte. Du får ta med deg at Obama nevnte non-believers i talen sin.

Jeg kan nevne at det kom en aldri sá liten jubel og humring fra forsamlingen i den amerikanske baren jeg overvar talen da 'non-believers' ble nevnt. Jeg omgás mange amerikanere, og ingen av dem kan kalles spesielt religióse.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Vet ikke om dette hører hjemme her eller på livssyns-delen av forumet, men prøver her jeg :) I forbindelse med neste valg ønsker jeg å finne et parti her i Norge som har en forankring i et humanistisk livssyn. Et parti som ikke er opptatt av å bevare gamle kristne tradisjoner o.l. Finnes de? I så fall, hvilke parti(er) er det snakk om?

Lenke til kommentar

Det er nok veldig mange skap-ateister i USA som begynner å bli lei av å passivt se på at kristendommen ødelegger landet dems. Er ganske sikker på at det kristene monopolet vil gradvis rakne de neste generasjonene. Det har jo allerede begynt.

 

På internet er ateister som regel i overtall, men det er nok fordi veldig få religiøse er modige nok til å utfordre religionen sin.

Lenke til kommentar
...og de kalte Varg Vikernes farlig for samfunnet og gav ham 21 år.

Er Greven ikke farlig for samfunnet?

 

Tja. Denne fyren virker til å være mer ukontrollerbar i sitt aggresjonsmønster (rene spekulasjoner dette, har ingen belegg for påstanden). Greven er kald og kalkulerende. Ikke at det er så mye bedre, men Varg viser iallefall tegn til å ha blitt rehabilitert, med tanke på hans ønsker om å bare leve på gården med kona og barnet sitt og drive den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Verste er vel at han tydelegvis ikkje elskar å telle.

 

Håpar han kjem ut snart, og at han får leve eit roleg og lovlydeg liv. Er sikkert mange randoms som har lyst å treffe sjølvaste GREVEN og som kjem til å oppsøkje han uønskja.

Lenke til kommentar
...og de kalte Varg Vikernes farlig for samfunnet og gav ham 21 år.

Er Greven ikke farlig for samfunnet?

 

Tja. Denne fyren virker til å være mer ukontrollerbar i sitt aggresjonsmønster (rene spekulasjoner dette, har ingen belegg for påstanden). Greven er kald og kalkulerende. Ikke at det er så mye bedre, men Varg viser iallefall tegn til å ha blitt rehabilitert, med tanke på hans ønsker om å bare leve på gården med kona og barnet sitt og drive den.

 

Joa, men det er ikke akkurat lenge siden Varg fikk permisjon. Husker du hvordan det gikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...