howzer Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det kokte over for far hvis datter ble mobbet: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/04/448414.html Er det greit at foreldre tar fysisk tak i saken hvis skolen ikke gjør noe med mobbingen? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Nei, jeg mener det er helt uholdbart av en voksen ansvarlig person å gå til fysisk angrep på ungdomsskole(?)elever. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det er muligens å gå "litt" for langt å true med kniv... Jeg ble en gang banket og trakassert av en som var 3 år eldre enn meg. Jeg gikk på barneskolen - han på ungdomsskolen. Søstra mi var 3 år eldre enn han igjen, så hun fant ut at det var like greit å banke han i stedet for å vente på en forbedring. Og det hjalp, i motsetning til all "dialogen" som ikke førte noensteds hen. Men hvis pappa hadde gjort det samme så hadde han jo fått skikkelig trøbbel. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 All den tiden jenten ved lov er tvunget til å være på skolen, har hun krav på trygghet. Hvis skolen ikke kan sørge for dette er det i mine øyne helt greit at foresatte griper inn for å sette rampen på plass. Den optimale løsningen hadde naturligvis vært å legge ned den offentlige skolen, slik at mobbeofferet i samråd med foreldre kunne ha valgt en annen skole eller ha kjøpt undervisning på en skole som har innført antimobbegaranti; 0 mobbing - eller pengene tilbake. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvordan i H.... er dette mulig ? http://pub.tv2.no/nettavisen/ Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 All den tiden jenten ved lov er tvunget til å være på skolen, har hun krav på trygghet. Hvis skolen ikke kan sørge for dette er det i mine øyne helt greit at foresatte griper inn for å sette rampen på plass. Om han hadde brukt kniven da, hadde det fortsatt vært greit? Hva med de andre elevene som observerte dette? Tror du de følte seg "trygge" når det kom en voksen med kniv? Den optimale løsningen hadde naturligvis vært å legge ned den offentlige skolen, slik at mobbeofferet i samråd med foreldre kunne ha valgt en annen skole eller ha kjøpt undervisning på en skole som har innført antimobbegaranti; 0 mobbing - eller pengene tilbake. 5104964[/snapback] Jada...private skoler hadde løst dette enkelt. Enten kunne hun flyttet (Kjempeløsning, som forøvrig er mulig ved dagens skolesystem også). Eller så kunne foreldrene fått penger! Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Om han hadde brukt kniven da, hadde det fortsatt vært greit?Da er vi inne på jus, et område jeg ikke har kompetanse nok på til å kunne uttale meg spesifikt om denne situasjonen. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Om han hadde brukt kniven da, hadde det fortsatt vært greit?Da er vi inne på jus, et område jeg ikke har kompetanse nok på til å kunne uttale meg spesifikt om denne situasjonen. 5105423[/snapback] Heh...jeg har ikke peiling på jus, men har ingen problemer med å uttale meg om det: At en voksen bruker kniv mot barn ville vært helt forkastelig! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det spørs på barnet og situasjonen spør du meg. Nå finnes det jo 13-åringer som dreper, og om man ikke skal bruke kniv på sånne, så vet ikke jeg hva man skal gjøre. I denne situasjonen aner jeg ikke, for jeg har ikke satt meg inn i det i det hele tatt, men å generelt si "no knives!" er litt drøyt. Alt avhenger egentlig av situasjonen. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det spørs på barnet og situasjonen spør du meg. Nå finnes det jo 13-åringer som dreper, og om man ikke skal bruke kniv på sånne, så vet ikke jeg hva man skal gjøre. I denne situasjonen aner jeg ikke, for jeg har ikke satt meg inn i det i det hele tatt, men å generelt si "no knives!" er litt drøyt. Alt avhenger egentlig av situasjonen. 5105480[/snapback] Opplagt nok kommer det an på situasjonen. Om en 13-åring prøver å drepe deg så er det lov å forsvare seg. Men, i denne situasjonen er jo det faren som tropper opp på skolen for å "ta" ungene! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 All den tiden jenten ved lov er tvunget til å være på skolen, har hun krav på trygghet. Hvis skolen ikke kan sørge for dette er det i mine øyne helt greit at foresatte griper inn for å sette rampen på plass. Den optimale løsningen hadde naturligvis vært å legge ned den offentlige skolen, slik at mobbeofferet i samråd med foreldre kunne ha valgt en annen skole eller ha kjøpt undervisning på en skole som har innført antimobbegaranti; 0 mobbing - eller pengene tilbake. 5104964[/snapback] 100% enig i dette prinsippet. Men om denne faren i historien handlet på en OK måte kan ikke avgjøres av den tynne historien. Men det høres ut som om han overdrev, men jeg prøver å aldri dømme noe/noen når jeg ikke kjenner sammenhengen. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article487644.ece Anti-bush demonstranter viser hva de er laget av, og hva som egentlig driver dem. Han stopper helt sikkert Bush med å knuse den vindusruta. Jada, jeg vet at dette ikke er alle, og at andre har litt mer ekte engasjement. Men det er jo litt påfallende at venstresidens demonstrasjoner så ofte ender i vold. Man hører jo nå og da at intelektuelle i mediene setter et likhetstegn mellom engasjement og demonstrasjoner. Personlig er jeg av den formening av at mange som deltar i demonstrasjoner ikke er engasjerte mennesker, men folk med simplistiske "Bush er bæsj"-meninger som bare følger saueflokken, folk som er der for det sosiale, folk som synes det er kult å brenne flagg og folk som bare har lyst til å utnytte anonymiteten i mengden til å gjøre faenskap, lage kaos, gjøre hærverk og sloss. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 - Hagen lyktes langt på vei å skape et bilde av vår statsminister som hindringen for ikke-sosialistisk samarbeid, sier Høybråten. Og det at Bondevik plent nektet å en gang diskutere muligheten for regjeringssamarbeid var selvsagt ingen hindring. Politikere ... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jada, jeg vet at dette ikke er alle, og at andre har litt mer ekte engasjement. Men det er jo litt påfallende at venstresidens demonstrasjoner så ofte ender i vold. 5107402[/snapback] Det finnes folk som liker å bølle seg under slike protestaksjoner. De gjør de for sportens skyld og har lite eller ikke noe politisk engasjement. Etterpå går de rundt å skryter av å vært på TV eller blitt truffet av gummikuler (tøffinger!). Og de er slevsagt sterkt mislikt av resten av demonstrantene. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Spørs om ikke demonstrasjoner avler vold, og at det er noe man bør ta større hensyn til når man arrangerer disse. Man vet hvor ofte det blir vold, allikevel mønstrer man flest mulig folk 'ukritisk. Selv om arrangørerene en selv ikke er voldelig, eller oppfordrer til vold, så har man allikevel et ansvar. På linje med at myndighetene har ansvar for opptøyene i Frankrike, i den andre diskusjonen. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) JBlack, mens du klager på individuelle demonstranter, er dette hva som skjer i Bush sitt Irak: FN anbefaler at USA betaler tilbake opptil 208 millioner dollar til Irak, fordi en underleverandør til firmaet Halliburton tok for høy pris for tjenestene sine. Arbeidet, som ble utført av Halliburtons underleverandør Kellogg, Brown and Root, ble betalt med irakiske oljeinntekter. Men ifølge FN ble arbeidet levert til oppblåste priser eller gjennomført på en slurvete måte, skriver avisen The New York Times lørdag. FNs bokettersyn setter spørsmålstegn ved leveranser til en verdi av 208 millioner dollar (1,37 milliarder norske kroner), men hvor mye som bør betales tilbake er usikkert, fordi den økonomiske analysen fortsatt pågår. Halliburton, som tidligere ble ledet av USAs visepresident Dick Cheney, er også tidligere blitt anklaget for å ha tatt for høy pris for tjenestene de har utført på vegne av de amerikanske myndighetene. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=295754 Endret 5. november 2005 av Decline Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Spørs om ikke demonstrasjoner avler vold, og at det er noe man bør ta større hensyn til når man arrangerer disse. Man vet hvor ofte det blir vold, allikevel mønstrer man flest mulig folk 'ukritisk.5108225[/snapback] Husker ikke hvilken demonstrasjon det var, men etter at den forrige hadde utartet seg voldelig ble demonstrantene bedt om å være på utkikk etter folk de ikke kjente eller som på en eller annen måte ikke skulle være med. Da gikk det helt greit. Bortsett fra mindre mediedekning da, men det var ikke noe problem for arrangøren son del. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Decline, fint å se at det åpne demokratiet fungerer og at slike ting blir fulgt opp. Det er nettopp slik det skal være. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Halliburton har sterke bånd til Bush-administrasjonen. Ikke rart de får statlige kontrakter uten anbudsrunde, og kan sette prisen som de vil. Pengene går jo rett inn i lomma på folk som Cheney. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Spennende artikkel om vår Yassir'n. http://www.jpef.net/dec03/KGB%20s%20man.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå