Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så mye forurenser Google-søkingen din

 

Gah! Hva f**n er poenget med å skrive artikler som dette? Slik går det når en "lur" journalist skal ri miljøbølgen atter en gang.

Hvorfor ikke heller fokusere på hvor mye Google har gjort for internettsøk, og hvor mye positivt som kommer ut av det?

Eh. Vell. Sånn rent bortsett fra at vg er _veldig_ seint ute, og har skrevet en veldig dårlig artikel helt ut av kontekst, ser jeg ikke hva som er problemet. Google har jo i det siste drevet med veldig mye forskning på dette områden; Hvor mye ressurser dere tjenester faktisk bruker, og hvordan de skal få tallene ned og bli "grønnere". Det ble skrevet veldig mye bra om dette i litt mer seriøse tidsskrifter for en 1-1 1/2 måned siden.

 

Så desverre er det litt skivebom. Er nok ikke en "lur" journalist, men google selv som rir miljøbølgen ja.

Lenke til kommentar
Med alle energikrevende fordeler de ansatte har så tror jeg det går opp i opp. Eneste grunn til at de vil spare miljøet er for å få lavere strømutgifter.

 

Jeg tror det handler mer om å bygge på imaget sitt. Google har gjennom mange år blitt kjent for en original og fresh måte å drive på. Med tanke på selskapets ekstreme suksess, så skal man ikke undervurdere effekten dette har for å skape tillit hos kundene, men óg for å trekke til seg den beste kompetansen.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor fredelig det siste halve århundret hadde vært hvis vi ikke hadde atombomba å være redd for.

 

The Game hadde vært i en eller annen form uansett.

Jeg tenker også på at 2verdenskrig kanskje kunne fått et annen utløp også, den har tross alt bare brukt 2 ganger i krig under 2 verdenskrig og aldri ellers. Men vi har jo også hydrogenbomben som kan skape større skade.
Lenke til kommentar
Andre verdenskrig ville ikke fått et annet utfall uten atombomben. Den ville blitt lengre og flere liv ville gått tapt, men utfallet ville vært det samme.

 

Tja, det er en påstand som ikke så lett lar seg dokumentere. Det er rimelig usikkert hvor mange som omkom som følge av atombombesprengningene i Hiroshima og Nagasaki, men det antydes tall rundt 300.000. Det er ikke gitt at det ville blitt like mange omkomne med bruk av konvensjonelle våpen. Ikke minst ville det vært færre sivile omkomne.

Lenke til kommentar

Det vi vet er at konvensjonelle bombetokt over japanske byer jevnt over drepte flere enn atombombene, og den konvensjonelle bombingen ville fortsatt uten atombomben.

 

Antallet døde amerikanere (som egentlig var det eneste som telte) ville utvilsomt vært høyere, og japanerne hadde nok ofret mer enn 300 000 for å stoppe amerikanerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

NRK intervjuer en 15-åring som deltok i helgens opptøyer: - Angrer ikke på at jeg var med

 

- Jeg gjorde ikke så mye, rev ned noen søppelkasser og sånn. Jeg var med for å skape kaos egentlig, sier Tony Andrè Thorstensen. - Fordi vi plutselig fikk mulighet til å gjøre det vi ville, selvølgelig møter jeg opp da. Og litt for å støtte Palestina.

 

Femtenåringen var med på Gaza-demonstrasjonen på lørdag og deltok i kaoset og opptøyene som oppstod i etterkant av aksjonen. Politiet pågrep ikke Thorstensen som sier at han underveis ikke tenkte at det han gjorde var galt. Han sier han ikke angrer på sine handlinger og at han gjerne kunne gjort det samme en gang til. - Jeg bryr meg ikke egentlig. Det er jo ikke mine butikker som blir ødelagt. Folk velger selv hva de gjør.

 

Han var heller ikke bekymret for at folk kunne komme til skade. - Folk må passe på seg selv, sier han.

Slike sympatiske, unge herremenn gjør en glad for at Google aldri glemmer.

Lenke til kommentar

Man vet ikke hva en fortsatt kampanje ville fórt til. Men det er ná en gang sá at nár kameratene Stalin, Churchill og Roosevelt (Truman i de senere máneder) hadde bestemt seg for á gjóre sivile til et eksplisitt mál. Det ga seg utslag i systematisk voldtekt av tyskere pá Óstfronten, og teppebombing blant annet med brannbomber (over byer som Dresden og Tokyo). Om man hadde fórt en krigfóring uten slike overlagte krigsforbrytelser er det ikke gitt at tapene i fravár av atombombing ville nádd det niváet vi sá etter Hiroshima og Nagasaki, spesielt ettersom ofrene etter disse to bombene má regnes kumulativt over tid.

 

Uansett má en vurdering av nódvendighetene av atombombene ta inn over seg nódvendigheten av á gjóre sivile til et eksplisitt mál ved krigfóringen. I dag ville de fleste kjent en viss kvalme om man offentlig tok til orde for noe slikt.

Lenke til kommentar
Så mye forurenser Google-søkingen din

 

Gah! Hva f**n er poenget med å skrive artikler som dette? Slik går det når en "lur" journalist skal ri miljøbølgen atter en gang.

Hvorfor ikke heller fokusere på hvor mye Google har gjort for internettsøk, og hvor mye positivt som kommer ut av det?

 

Haha, jeg fikk nesten teen min i vrangstrupen her! Men som påpekt i dagbladet, dette er jo bare tull, digitaliseringen av informasjon fører jo til at vi bruker mindre energi for å finne den. Dessuten hører det med i et samfunnsøkonomisk regnestykke den økte nytten vi får av å ha rask og enkel tilgang til informasjon. Men det er ikke annet å forvente av VG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...