Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krig fører kanskje til at akkurat den disputten gir seg når en av partene har tapt. Men det avler hat, som igjen fører til andre kriger.

 

 

Forøvrig, dette med "fighting for peace is like fucking for virginiti"-preiket som en hører fra tid til annen, innebærer det også fredsbevarende styrker?

Lenke til kommentar
Jaja, da er det visst empirisk bevist. Krig fører til økt fred.

 

Det skulle ikke forundre meg om det stemmer. Noe som oppsummerer det håpløse med oss mennesker. Det er til å gråte av.

Cargo cult science. Mye rare folk som smykker seg med tittelen forsker. Ser ikke nytten av det.

 

Edit: Kan for så vidt brukes som poeng til å si at megling ikke har gitt resultater. Men det kommer ikke godt frem.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Ser Anniken Huitfeld er ute i media angående siste ukes demonstrasjoner. Hun, justisminister Knut Storberget og Arbeids- og inkluderingsminster Bjarne Håkon Hansen skal i morgen sitte seg ned og finne ut hvordan de kan stoppe denne pøbelen.

 

Skal ikke gi så mye ros før de har kommet frem til noe, men det er bra at de tar tak i saken og signaliserer at de ikke godtar de siste dagers hendelser.

Lenke til kommentar

Er det nødvendigvis slegge som må til? Her er det vel stort sett snakk om marginalisert ungdom som ikke har noe positivt å fordrive tida si med, som kanskje ikke har noe særlig til fremtidsutsikter. En sosialt utsatt gruppe. Å straffe disse så voldsomt hardt vet jeg ikke om er til så mye hjelp. Selvsagt må det straff til, men hvilken effekt det har vet jeg ikke. Man må gå inn med ressurser i disse ungdomsmiljøene og tilby dem noe annet enn å reke gatelangs.

Lenke til kommentar
Er det nødvendigvis slegge som må til? Her er det vel stort sett snakk om marginalisert ungdom som ikke har noe positivt å fordrive tida si med, som kanskje ikke har noe særlig til fremtidsutsikter. En sosialt utsatt gruppe. Å straffe disse så voldsomt hardt vet jeg ikke om er til så mye hjelp. Selvsagt må det straff til, men hvilken effekt det har vet jeg ikke. Man må gå inn med ressurser i disse ungdomsmiljøene og tilby dem noe annet enn å reke gatelangs.

Det var vel mer kraftige, men om så var var også upopulærer tiltak. Slegge var vel kanskje feil ord?

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hvordan Holocaust er relevant her i det hele tatt.

Man vanner ut "konsentrasjonsleir"?

 

Er det fornektelse av Holocaust å kritisere Israel for hvordan tilstanden er på Gaza?

Det er kanskje forsøk på å omskrive historien for å vanne ut uttrykkene ved å bruke dem på feil måte. Dermed mister man kanskje oversikt over hvor grusomt Holocaust faktisk var.

Lenke til kommentar
Verden har aldri vært så fredelig som akkurat nå.

Nei, jeg har sett og lest den konklusjonen før å sett hva man legger til grunn for den. Selv synes jeg det er rart vi ikke ser noe til all "fred" på jord om den er der mener jeg. Jeg synes vi ser en verden i kaos, men det er kanskje bare i hodet mitt.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Nei, jeg har sett og lest den konklusjonen før å sett hva man legger til grunn for den. Selv synes jeg det er rart vi ikke ser noe til all "fred" på jord om den er der mener jeg. Jeg synes vi ser en verden i kaos, men det er kanskje bare i hodet mitt.

 

Kan se for meg at medias søkelys også har en finger med i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...