Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Demonstranter raser mot støttemarkeringen for Israel

Politiet bruker tåregass mot motdemonstrantene under støttemarkeringen for Israel utenfor Stortinget.

 

 

1231432438879_23.jpg

 

Flere hundre demonstranter protesterer mot støtteemarkeringen for Israel som startet på Eidsvolls plass foran Stortinget klokken 17. Det er svært amper stemning på plassen, og demonstrantene kaster stein og flasker mot politiet. Litt før kl 18 kveld angrep noen av demonstrantene en buss som skulle kjøre vekk folk som hadde deltatt i støttemarkeringen. Det var i forbindelse med dette opptrinnet at politiet tok i bruk tåregassen. Det er også skutt opp fyrverkeri og det har laget mye røyk i området.

 

Store politistyrker forsøker å holde kontroll på situasjonen og har sålangt kontroll. Noen av demonstrantene er allerede fjernet med makt. Det blir kastet flasker inn blant de som markerer sin støtte for Israel, men ingen skal være truffet. Demonstrantene har satt fyr på det israelske flagget. Da politiet begynte å bruke tåregass, var det mange personer som flyktet inn i Stortinget.

 

En demonstrant ble truffet, og det brant på ryggen hans. Politiet grep straks inn med tåregass og området ble straks ryddet for folk, forteller Haugan som overvar episoden. Han så ikke hvordan det gikk med personen som ble truffet. Fordi dørene sto åpne, ble inngangspartiet til slutt fylt med så mye tåregass at man så seg nødt til å låse dørene inn til Stortinget.

Synes det er trist at denne konflikten har slike ringvirkninger i Oslo.

 

Send hele gjengen tilbake dit de kom fra, de kan dra å kaste stein å skyte nyttårsraketter på israelerne isteden :@

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Demonstranter raser mot støttemarkeringen for Israel

Politiet bruker tåregass mot motdemonstrantene under støttemarkeringen for Israel utenfor Stortinget.

[...]

 

Synes det er trist at denne konflikten har slike ringvirkninger i Oslo.

Skulle til å påpeke det samme. Bortsett fra at problemet ikke er begrenset til Oslo da:

Drapstruga etter Israel-støtte

 

Edit: Mer anti-demokrati

Siv Jensen trekker seg fra fakkeltoget

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Vi får bare håpe at den gutten får noen millioner livvakter i form av Norges borgere. Det være seg om de støtter palestinerne eller israelerne i konflikten. Det er en patetisk adferd vi er vitne til, jeg håper det skyldes ung umodenhet og at det er noe vedkommende vil vokse fra seg. Vi kan ikke tillate slikt i et sivilisert samfunn.

Lenke til kommentar

 

Jeg var i områdene hvor dette foregikk i hele ettermiddag og tidlig på kvelden (dog i et annet ærend enn demonstrantene), men jeg bet meg i merke en ting; hvor stor del av dem som drev med hærverket og den aggressive oppførselen som var innvandrere. Det irriterer meg virkelig å se hvordan oppførselen til deler av innvandrermiljøet polariserer så til de grader og bygger opp under fordommer som egentlig ikke stemmer. Videre virket det som om de fleste av de jeg så var mer interessert i å provosere politiet og å velte, rulle og tenne på søppelkasser enn å komme med noen form for politisk ytring av noen verdi. (Jeg skal overhodet ikke påstå at jeg så alt som foregikk, men jeg fikk med meg nok til at jeg føler jeg fikk et godt inntrykk av det hele.)

Lenke til kommentar

Fant ingen norske men fant denne listen.

 

List of celebrity knitters (this list is by no means all inclusive): Julia Roberts, Madonna, Iman, Hilary Swank, Cameron Diaz, Daryl Hannah, Goldie Hawn, Eartha Kitt, Winona Ryder, Julianne Moore, Rose McGowan, Courtney Thorne-Smith, Kate Moss, Madeline Albright, Vanna White, Megan Mullaly, Sarah Jessica Parker, Joanne Woodward, Bob Mackie, Stu Bloomberg, Rosie Grier.

 

Poster kilden hvis du poster hvorfor du må vite alt dette :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Menneskelige laster - nå også hos Hamas:

 

The following excerpt was broadcast on Hamas' Al-Aqsa TV on January 7, 2009 at 3:00 am. Presumably, the Hamas technician on duty got bored with the live image of Gaza at night, and decided to view other satellite channels, focusing on the Polish erotic channel Patio TV. What he did not realize was that the images were being aired live on Al-Aqsa TV. This went on for about six minutes; the image of Gaza at night was then restored.

 

Hamas TV Blooper: Erotic Footage During Night Shift WARNING: Clip Contains Nudity

Lenke til kommentar
De setter et vedtak istede for å gjøre noe med det egentlige problemet, at det ikke er nok politi og fornuftige sjenkelover her i Norges land..

Vil nå heller si at det egentlige problemet er for stort konsum av alkohol. Men politikerne har faen ikke baller til å stramme inn på det fordi det er for upopulært.

 

Og forresten, det jobbes nå med å utdanne mer politi, men det er ikke bare å peise på med penger så vips har vi nok politi til å ta hånd om fulle idioter. Det tar tid. At regjeringen har sittet med fingeren for lenge i ræva er en annen sak.

Lenke til kommentar
- Jeg aksepterer ikke at Oslo blir en slagmark

 

- Det er kun politiet som kan hindre at slikt skjer igjen. Men de som arrangerer demonstrasjoner har også ansvar for at det forløper fredelig, og at de ikke tiltrekker seg fiendtlige motdemonstranter, sier Lae.

 

:ermm:

 

Hva i all verden er det han sier her? Ofre og overfallsmenn skal dele skylden mellom seg?

 

 

Erlend Lae er like tett i pappen som han alltid har vært. Men her scorer han sikkert noen billige politiske poeng hos almuen, for en farse, idioter overalt, mens folk dør i Gaza. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg synes han har et poeng. Å holde en støttedemonstasjon for en terrorstat som i samme øyeblikk med fult overlegg dreper sivile mennesker, i en "krig" som åpenbart bryter med Genévekonvensjonen hva gjelder både hjelpearbeidere og sårede, kunne man faktisk holdt seg for god til.

 

Hadde jeg viftet med Al quaida-flagg i USA den 11. september, hadde jeg og fortjent å få noen stein i hodet. tror ingen hadde syntes synd på meg - ikke jeg heller - selv om det selvfølgelig er en (riktignok forkastelig) ytring jeg skal ha rett til å ytre.

 

Når det er sagt, har jeg allikevel null både forståelse og respekt for mot"demonstrantene" som ikke evner å se at det ikke er sånn man fremmer saken sin. De av dem som kom fra Gaza som flyktninger fordi de var lei og redd vold, var tydeligvis ikke så lei av eller redd for vold likevel. Synes man kan sende dem tilbake til Gaza nå, så kan de heller kaste stein på israelske tanks, hvis de har så stort behov for å få ut frustrasjonen sin på en aggressiv måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg synes han har et poeng. Å holde en støttedemonstasjon for en terrorstat som i samme øyeblikk med fult overlegg dreper sivile mennesker, i en "krig" som åpenbart bryter med Genévekonvensjonen hva gjelder både hjelpearbeidere og sårede, kunne man faktisk holdt seg for god til.

 

Hadde jeg viftet med Al quaida-flagg i USA den 11. september, hadde jeg og fortjent å få noen stein i hodet. tror ingen hadde syntes synd på meg - ikke jeg heller - selv om det selvfølgelig er en (riktignok forkastelig) ytring jeg skal ha rett til å ytre.

Har du lest Siv Jensens' appell? Appellen er ikke akkurat en støtteerklæring til barnedrap, en oppvisning i intoleranse eller fri for nyanser. I så måte er appellen representativ for gårsdagens demonstrasjon. Premisset om at Israel er en terrorstat er selvfølgelig uholdbart, men i alle tilfelle var gårsdagens demonstrasjon på ingen måte noen parallell til ditt "provoserende" Al-Quida-eksempel.

 

Hvor provoserende meningsytringer enn må oppleves, berettiger det ikke voldsbruk. At det å inneha et bestemt politisk standpunkt medfører at dine meningsmotstandere består av en betydelig del voldelig ramp, fratar ikke voldsmenn den eksklusive skyld og eneansvar for deres voldshandlinger. Det viser seg at det typisk er mennesker som bifaller mørke krefter - tvang og ufrihet, kommunisme og jiihad - som lettest tyr til vold mot sine meningsmotstandere. Dersom Lae virkelig er korrekt sitert, er utsagnet hans uvettig nettopp fordi det vil gjøre det vanskeligere for fredelige mennesker å ta til motmæle mot slike onder.

Lenke til kommentar
Jeg synes han har et poeng. Å holde en støttedemonstasjon for en terrorstat som i samme øyeblikk med fult overlegg dreper sivile mennesker, i en "krig" som åpenbart bryter med Genévekonvensjonen hva gjelder både hjelpearbeidere og sårede, kunne man faktisk holdt seg for god til.

 

Hadde jeg viftet med Al quaida-flagg i USA den 11. september, hadde jeg og fortjent å få noen stein i hodet. tror ingen hadde syntes synd på meg - ikke jeg heller - selv om det selvfølgelig er en (riktignok forkastelig) ytring jeg skal ha rett til å ytre.

 

Når det er sagt, har jeg allikevel null både forståelse og respekt for mot"demonstrantene" som ikke evner å se at det ikke er sånn man fremmer saken sin. De av dem som kom fra Gaza som flyktninger fordi de var lei og redd vold, var tydeligvis ikke så lei av eller redd for vold likevel. Synes man kan sende dem tilbake til Gaza nå, så kan de heller kaste stein på israelske tanks, hvis de har så stort behov for å få ut frustrasjonen sin på en aggressiv måte.

 

Nei, poenget hans er så på trynet at det er på grensene til det mulige. Skal man ha et ansvar for at idioter angriper en fredelig støttemarkering? Hva skjer med ytringsfriheten her? Og å kalle et land for en "terrorstat" kan du holde deg for god til, og mener du det bryter med genevekonvesjonen får du komme med kilder.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...