Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener også at tazer burde brukes av politiet, men da ikke i "hverdagen", men mot mer direkte voldelige personer som kan skade andre mennesker mer eller mindre alvorlig.

Det kan være begrunnelsen i utgangspunktet, men etterhvert flyter det ut og blir (mis)brukt i allskens situasjoner. Samme tildels også med pepper-spray.

Lenke til kommentar

Enkelttilfeller finner man når det gjelder det meste.

 

Noe av det mest provoserende jeg har sett festet på video var noen svenske streikevakter som en for en fikk en kjapp sprut pepperspray i ansiktet for at de skulle bli lettere å dra løs fra en gjeng som lagde en mennesklig lenke.

 

Politifolk som bruker pepperspray som en slags av/på-knapp for menneskekroppens motstandskraft er fullstendig uakseptabelt. Det er brutalt og barbarisk.

 

For å klargjøre hvor mye jeg så fra hendelsen var det altså 30 minutter med sammenhengende video, streikevaktene var kanskje i veien, men de var ikke voldelige.

Lenke til kommentar
midler ja

 

Hvis du spør alle partiene så vil alle si at de er for å øke ;)

 

 

så det er ingen spessielle partier som skiller seg ut?

 

Nei. Søker du rundt i media vil jeg tippe at du finner politikere som sier "vi vil gi mer til idrett" når de blir intervjuet i kontekst idrett og middler til idrett. Kan rett og slett ikke komme på noen partier som har gjort det til noen særlig sak å øke middlene til idrett. Alle vil jo såklart satse på det, slik som at alle vil satse på miljø.

Lenke til kommentar
Jeg mener også at tazer burde brukes av politiet, men da ikke i "hverdagen", men mot mer direkte voldelige personer som kan skade andre mennesker mer eller mindre alvorlig.

Det kan være begrunnelsen i utgangspunktet, men etterhvert flyter det ut og blir (mis)brukt i allskens situasjoner. Samme tildels også med pepper-spray.

I videoene jeg har sett av slike situasjoner har purken stort sett gått inn for å hisse opp den sivile såpass at det er lov å taze. Ofte kan de bare oppgi det som grunn i etterkant også.

 

Folk skal gjøre som politiet sier fordi de synes det er rimelig, ikke fordi de er redde for smerte. Makt skal først brukes når det er fare for skade.

Lenke til kommentar

Reduserer verdens største forbrytelse til en vanlig krigshandling.

Dette var skummelt. Nå regner jeg egentlig med at Dagbladet ikke gir oss hele historien her, men det virker som om Israel virkelig mener at de fremdeles skal ha spesialbehandling på grunn av det som skjedde under krigen.

 

— Hvis vi studerer forholdene folk må leve under, ser vi at de ligner mer og mer på situasjonen i en gigantisk konsentrasjonsleir
- Dette er rett og slett forferdelig grusomt og veldig farlig. Jeg håper Vatikanet er feilsitert, men hvis dette er riktig, er dette på grensen til å fornekte holocaust, sier Melchior til Dagbladet.no.

Jeg ser ikke hvordan Holocaust er relevant her i det hele tatt. Er det fornektelse av Holocaust å kritisere Israel for hvordan tilstanden er på Gaza? Jeg håper Melchior er feilsitert, for her kan man få inntrykk av at han mener at noe som skjedde for 60 år siden rettferdiggjør menneskerettighetsbrudd i dag.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Så det:P

 

Forresten. Jeg har funnet en ny side som er helt RÅ på info. www.google.com

 

Ska skjekke're ut med ein gong.

 

Jeg har enda ett spørsmål, hvis jeg gikk i lilla skjørt og blå jakke, og det ble populært. Folk begynte å gå med det. Hva er det jeg har "laget" mote, stil? Hva kalles det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...